שיווק למובייל: הפעולות שיטיסו את תוצאות הקמפיין שלכם

הכירו את הפעולות שישדרגו את הקמפיינים שלכם במובייל – עוגן וקישור למספר טלפון.

בעולם בו הסמארטפונים משתלטים על חיינו, אלו שלא מתאימים את פעולות השיווק שלהם למובייל, עלולים להפסיד לידים רבים. המשווקים הנבונים למדו להתאים את עצמם וכך גם את הקמפיינים שלהם. המשווקים הארכאיים לעומת זאת, עדיין לא לגמרי בקיאים ברזי הרספונסיביות.

ישנן פעולות רבות שיכולות לסייע לכם במעבר לשיווק במובייל, החל משימוש בכלי ניתוח מתקדמים וכלה בעיצובים שנועדו למסך הקטן, אבל דווקא החשובות ביותר נותרות מעט זנוחות – שימוש נכון בקישורים למובייל.

מעבר להוספת קישור לאתר, דף נחיתה, קובץ או כתובת דוא”ל, ישנם שני קישורים ששווה לציין בהקשר של שיווק למובייל: עוגן וקישור למספר טלפון.

השליחו עוגן על הקמפיין שלכם

לא משנה כמה קצר אורכו של דף הנחיתה או הניוזלטר שלכם, הוא תמיד ייראה ארוך יותר במסך של טלפון סלולרי, זאת משום שהוא צר יותר ומכיל פחות תווים לשורה. אל דאגה, מערכות רספונסיביות יודעות להתאים את עצמן אוטומטית למסך הקטן כך שהקמפיין שיצרתם ייראה נהדר.

אך מה קורה כשיש לכם רק כפתור אחד לפעולה ואתם מעוניינים למקם אותו בתחתית?

שימו לב לדוגמה הבאה: חברת הנעליים Native יצרה ניוזלטר מגניב אך מאד ארוך, ואת הקישור המניע לפעולה הם מיקמו בתחתית. לא היה עדיף אילו היה יוצרים קישור עוגן?

native news

במצבים כאלו אתם מאלצים את הנמען לגלול למטה, ולעתים בדרך, מאבדים אותו. בדיוק לשם כך יש את קישור העוגן.

ביצירת קישור עוגן אתם יכולים להוביל את הקורא למקום ספציפי בדף שלכם.

למה זה טוב?

• ניתן לייצר תוכן עניינים בהאדר המופיע בתחילת דף הנחיתה או הניוזלטר: יצירת כותרות משנה שהקלקה עליהן תוביל לתוכן, גם אם הוא נמצא בתחתית העמוד.

• במקום למקם את טופס ההרשמה למעלה, כך שיתפוס מיקום יקר ערך בדף שלכם, צרו כפתור “להרשמה” שיוביל לטופס הממוקם בתחתית.

• בניוזלטר ארוך במיוחד בעל הרבה תוכן, ניתן ליצור לינק “בחזרה למעלה” בתחתיתו, שיוביל את הקורא ישירות להתחלה.

חיוג ישיר מהקמפיין שלכם

הרבה קמפיינים, בין אם דפי נחיתה או דיוורים שיווקיים, מכילים מספר טלפון שמוביל למחלקת מכירות, שירות לקוחות, תמיכה טכנית או נציג אישי. בשימוש במובייל השירות הכי יעיל שאתם יכולים להעניק ללקוחותיכם הוא חיוג ישירות מהקמפיין.

חשבו על הטרחה שאתם חוסכים לקורא שלכם בדרך ליצירת הקשר, כשעליו למצוא מקום לכתוב את מספר הטלפון שצורף לקמפיין ואז לחייגו. לעומת זאת, אקטיב טרייל מאפשרת לכם להוסיף קישור של מספר טלפון על ספרות, טקסט ואפילו תמונה, כך שבהקלקה אחת הסמארטפון של הקורא יזהה שמדובר במספר טלפון ויציע לו לחייג אוטומטית.

ראו לדוגמה את הניוזלטר של תיאטרון תמונע, שמעניק ללקוחות את האפשרות להזמנה טלפונית ישירות מהדיוור:

תיאטרון תמונע

במקרה של לינק טלפוני, אם אתם לא מטמיעים אותו על גבי ספרות, הקפידו להיות ברורים. הקוראים חייבים להבין שמדובר בלינק שמוביל לשיחת טלפון, אחרת לא יקליקו.

בונוס לשימוש בקישורים: טריגרים

טריגרים הם פעולות שמתבצעות בכל הקלקה על לינק מסוים, בהתאם למה שהגדרתם במערכת. מדובר בשירות אוטומטי – אתם מגדירים את רצונותיכם פעם אחת בלבד, והמערכת דואגת לשרת את האינטרסים השיווקיים שלכם.

בהקלקת הנמען על הקישור עליו תצמידו את הטריגר, תוכלו לבחור מבין הפעולות הבאות:

• הוספת נמען לקבוצה מסוימת.

• מחיקת נמען מקבוצה מסוימת.

• שליחת קמפיין נוסף לנמען.

• עדכון נתונים בכרטיס הנמען.

• שליחת פרטי הנמען לכתובת אימייל מסוימת.

• מחיקת הנמען מרשימת התפוצה.

• שיוך הנמען לרשימת “לא לדיוור”.

לדוגמה, בדף נחיתה בו הוספתי קישור טלפוני למערך שירות הלקוחות, אצרף טריגר ואגדיר כי כל נמען שיקליק על מספר הטלפון יקבל אימייל לאחר יממה, בו אצרף סקר על טיב השירות שקיבל.

רספונסיביות זה נהדר

עם הזמן, פלטפורמות השיווק במובייל ישתכללו יותר ואם לא תדביקו את הקצב ותתאימו את מערך השיווק שלכם, אתם עלולים להיתקע מאחור.

בין אם ביצירת ניוזלטרים או דפי נחיתה, הקפידו להבין מה מעניקה לכם המערכת מבחינת רספונסיביות ותעקבו אחר הפיתוחים והחידושים שהיא מציעה.

ואם לא בא לכם, פשוט תשאלו. צוות שירות הלקוחות שלנו עומד לרשותכם בימים ראשון עד חמישי בין השעות 9:00 עד 18:00 בטלפון 03-6885050 וגם באתר שלנו, בצ’אט אונליין או במייל.