שימוש ב-Wish-List לשיפור הרכישות

רשימת משאלות באתר יכולה להגביר את הדביקות שלו ולהעלות את המכירות. כיצד יכול דיוור אלקטרוני למנף את הכלי השימושי הזה?

רשימת משאלות (Wish-List) באתר יכולה להיות מכרה זהב. היא מגבירה את הדביקות של האתר, מעלה את המכירות ומאפשרת לאסוף מידע רב ערך על הגולשים. אתרי מכירות רבים משתמשים בפונקציונליות הזו, אבל רק מעטים יודעים כיצד לחזק אותה באמצעות דיוור אלקטרוני.

יש לכם רשימת משאלות באתר?

אם התשובה היא לא, כדאי לכם לשקול ברצינות השקעה בפיצ’ר הזה. במקרים מסוימים, רשימת משאלות אינה מתאימה לסוג העסק אבל עדיין ניתן – בהתאמות קלות – להשתמש בה. אתם יכולים למשל, ליצור רשימת מוצרים מתכלים שהמשתמשים שלכם מזמינים שוב ושוב. חברות תרופות וקוסמטיקה יכולות להשתמש ברשימת המשאלות כדי לאפשר למשתמשים להזמין בקלות תרופות ומוצרים קוסמטיים.

במקרה שאינכם יכולים ליצור רשימה מסוג זה, אתם יכולים עדיין ליצור וריאציה שלה שמבוססת על הרכישות שהתבצעו אצלכם באתר. צרו רשימה של המוצרים הפופולריים ביותר אצלכם, שתאפשר למשתמשים לרכוש אותם במהירות. במכירות, לעתים לחץ קבוצתי יכול לסייע רבות.

אפשרות ראשונה: ספרו לחבריכם

חלק ניכר מהקמפיינים שמשתמשים ברשימת משאלות מאפשרים למשתמש לחלוק אותה עם חבריהם ובני משפחתם. בדרך כלל הקמפיינים הללו מופיעים בסביבות החגים. בארה"ב ובאירופה, כצפוי, הקמפיינים הללו נשלחים בעיקר לפני חג המולד, כדי לנצל ככל האפשר את רוח החג.

אבל אין שום סיבה לצמצם את הקמפיינים הללו רק לחגים. למה לא לשלוח קמפיין דומה גם לקראת יום ההולדת או יום הנישואין של הנמענים? סביר יותר להניח שאלו התקופות שבהן רשימת משאלות תהיה שימושית במיוחד.

גם תזכורות תקופתיות עבור משתמשים שיצרו לעצמם רשימה כזו יכולות להיות יעילות למדי. עם זאת, כדאי מאוד להיזהר שלא להגזים ולשלוח תזכורת מהסוג הזה רק אחת למספר חודשים, או – אפשרות עדיפה – לתת למשתמש לקבוע את תדירות התזכורות בעצמו.

אפשרות שנייה: ספרו וזכו

דרך אחרת לחזק את השימוש ברשימת המשאלות היא להפוך אותה למבצע. צרו קמפיין שיודיע ללקוחות כי אלו שייצרו לעצמם רשימה יכולים לזכות בפריטים שמופיעים בה. השיטה הזו לא רק ממריצה משתמשים ליצור לעצמם רשימת משאלות, אלא גם יכולה לעודד משתמשים שכבר יצרו לעצמם רשימה לעדכן אותה. בכך תחזקו את הדביקות של האתר שלכם, ותגרמו ללקוחות לעיין מחדש ברשימת המוצרים שאתם מוכרים.

אם החלטתם לנסות את האפשרות הזו, הגבילו את גודל הרשימה, כך שלא תאלצו למסור בחינם פריטים רבים מדי. כדאי להיות מאוד ברורים וכנים בנוגע לחוקי המבצע, כדי למנוע לקוחות מאוכזבים מאוחר יותר.

אפשרות שלישית: ספרו וקבלו הנחות

מחקרים מראים כי רכישות שנעשות באמצעות רשימת משאלות נוטות להיות רכישות אימפולסיביות. אם תציעו הנחות על הפריטים שברשימת המשאלות של המשתמשים שלכם, ייתכן שתצליחו לדחוף את המשתמשים צעד נוסף לקראת רכישה. הם ממילא רוצים את הפריטים שברשימה, הם רק זקוקים לסיבה טובה לרכוש אותם.

קמפיין אימייל שיודיע ללקוחות על תחילת המבצע ויעודד אותם ליצור לעצמם רשימת משאלות משלהם, יכול להיות בדיוק הדבר שישכנע חלק מהמשתמשים הלא פעילים שלכם להפוך ללקוחות.