שליחת אימייל: דבר עם הלקוחות שלך

שמירה על קשר רציף עם הלקוחות היא חשובה במיוחד בזמן מיתון

האינטרס המרכזי למשלוח ניוזלטר, מנקודת מבטם של המדוורים, הוא בדרך כלל שמירה על קשר עם הלקוחות. בהתאם לתחום ההתמחות של העסק שלכם, משתנה התדירות שבה מבצעים הלקוחות שלכם רכישות, החל מפעם בכמה ימים עבור סופרמרקט ועד אחת לכמה שנים עבור סוכנות כלי רכב. השאיפה המשותפת לכולם היא להיות בשדה הראייה של הלקוח כשהוא או היא יהיו מוכנים לבצע רכישה.

מבחינה זו המודל הקלאסי של ניוזלטר אומר שאנו מדוורים לאנשים שהתעניינו במוצר שלנו או שביצעו איתנו עסקה מוצלחת בעבר, כדי להזכיר להם שאנחנו קיימים ושנשמח לעשות איתם עסקים. האסטרטגיה הזו מתאימה במיוחד לזמנים של האטה במשק, בהם נוטים לקוחות רבים להמעיט בכמות הרכישות שהם מבצעים. קיום קשר ישיר עם לקוחות אלה יהפוך אתכם לכתובת אליה יפנו כשיתחיל המצב להשתפר.

שמירה על רציפות הקשר

ניתן להתייחס לשמירה על קשר עם הלקוחות גם אחרת: נניח שאספנו כתובות דוא”ל מלקוחות שמעוניינים לשמוע את מה שיש לנו לומר. אם נחליט פתאום, בעוד חודשיים, לדוור מבצע מיוחד או קמפיין קידום מכירות, ייתכן שמנויים שלא שמעו מאיתנו כבר כמה חודשים לא יזכרו בכלל שהצטרפו לרשימה שלנו. הדרך משם להקלקה על הקישור לדיווח על דואר זבל היא קצרה.

אם, לעומת זאת, שמרנו על קשר רציף עם המנויים באמצעות ניוזלטר, הם לא יופתעו כשיקבלו מאיתנו דיוורים ולא ישכחו שנרשמו. ניוזלטר מגיע באינטרוולים קבועים ללא תלות בגורמים חיצוניים וזהו אחד מיתרונותיו הגדולים.

הזדמנות חדשה בכל דיוור

להבדיל מסוגים אחרים של תקשורת עם הלקוח, הניוזלטר טומן בחובו הזדמנות חדשה בכל פעם. המנויים שלכם נרשמו מרצונם החופשי ומצפים לקבל מכם דיוורים. אם אתם מקפידים בכל פעם מחדש לספק להם את התכנים שהבטחתם בעת ההרשמה, אתם מספקים למעשה שירות חינמי עבור המנויים. כלומר, אתם מציעים למנויים שלכם משהו בעל ערך אמיתי בחינם. דווקא בשעת מיתון רבים מהלקוחות יראו זאת בעין יפה, ויזכרו זאת כשיגיע הרגע לבצע רכישה.

ניוזלטר מוקפד שמגיע באופן מסודר ובזמן משדר גם מסר של חוסן עסקי, ומגדיל את תחושת הביטחון אצל הלקוחות שלכם. בימים אלה, שבהם אנו שומעים על עסקים שנסגרים חדשות לבקרים, חשוב להזכיר ללקוחות שהעסק שלכם קיים ועומד לשירותם גם בזמנים קשים.

לסיום, במיוחד בשעת מיתון כשהלקוחות חושבים פעמיים לפני שהם שולפים את הארנק, מומלץ להשקיע בערוצי פרסום שיבדילו וימצבו אתכם מעל למתחרים. שליחת ניוזלטר לא רק שומרת על הקשר שלכם עם הלקוחות, אלא גם מסייעת לכם להדגים בכל פעם מחדש את מומחיותכם בתחום העיסוק שלכם.

מומחיות זו מתורגמת במוקדם או במאוחר למכירות. אחרי הכול עם מי תעדיפו לעשות עסקים, עם מומחה או עם עוד איש מכירות?