שש טעויות נפוצות בטפסי הרשמה

מטפסים שנמחקים ועד לדרישת מידע מיותר – כל הדרכים לגרום למשתמשים לעזוב את האתר שלכם מבלי להביט לאחור.

טפסי הרשמה הם אלמנט חשוב בדיוור אלקטרוני ובאינטרנט בכלל. בלעדיהם, אי אפשר לדמיין רשתות חברתיות, ניוזלטרים ומסחר אלקטרוני. אבל לטפסים יש גם נטייה להיות מגושמים, מעצבנים ומבלבלים, ולגרום לגולשים להצטער על הרגע שבו הם החליטו למסור את פרטיהם.

טפסי הרשמה לקמפיין דיוור אלקטרוני צריכים להיות קצרים ותמציתיים, ועדיף שלא ידרשו מהמשתמש הרבה יותר מכתובת האימייל שלו. ואולם, במקרה שאתם מאפשרים להירשם לאתר שלכם והצטרפות לרשימת התפוצה היא רק בונוס, יש כמה כללים שכדאי לשמור עליהם.

מדריך מצולם: יצירת טופס הרשמה במערכת אקטיב טרייל

6 טעויות נפוצות בטפסי הרשמה: הימנעו מהן כמו מאש

1. ססמה שדורשת תווים מסוימים

הרצון לשמור על המידע של המשתמשים בטוח הוא מובן וחשוב, ולרוב המשתמשים אין בעיה לספק ססמה שאורכה ארבעה או חמישה תווים. אבל מרגע שטופס ההרשמה שלכם תובע מהגולשים לכתוב ססמה שחלק מהתווים בה הם אותיות ראשיות או שיש בה לפחות מספר אחד, כנראה שהרצון שלכם לבטיחות העביר אתכם על דעתכם. לעתים, ססמאות מורכבות כאלה נדרשות – באתרים של בנקים למשל – אולם במרבית המקרים אין בזה שום טעם.

יש אף מי שמוסיף חטא על פשע ובטופס ההרשמה, הדרישות המיוחדות לססמה אינן מצוינות מראש. זו לא יותר מעצלות, ומעטים הדברים שיכולים לתסכל אדם יותר מאשר לבחור ססמה ולגלות, מאוחר יותר, שהיא לא עונה על כללים שהוא מעולם לא ידע עליהם.

אם טופס ההרשמה שלכם נועד רק לגרום לאנשים להצטרף לרשימת התפוצה, אין שום צורך לבקש מהם ססמה. במקרה שההרשמה היא לאתר עצמו, כדאי לוותר על סרבול התהליך ולאפשר למשתמשים לבחור איזו ססמה שבא להם. במקום לדרוש מהגולשים ססמה מיוחדת, אפשר להטמיע פיצ’ר שבוחן את חוזק הססמה, ולהמליץ למשתמשים כיצד לבנות אחת שקשה לפיצוח.

2. הודעות שגיאה מעורפלות

לרוב המשתמשים אין מושג מה פירוש הודעת השגיאה “לא מצליח להתחבר למסד הנתונים” או “תקלת שליחה”. אם אירעה שגיאה במילוי הטופס, כדאי להשקיע מעט מאמץ כדי לגרום למשתמש להבין מה אירע. חלק מהשגיאות הן באמת טכניות וקשה להציגן בצורה ברורה, אבל מדהים מה מעט סבלנות והשקעה יכולים לעשות.

3. טפסים נמחקים

מילוי טפסים זה משימה מייגעת לעתים, במיוחד בטפסים ארוכים ומורכבים. אבל חלק מהטפסים נמחקים לחלוטין מרגע שהמשתמש עשה טעות, ומכריחים אותו למלא אותם מחדש. מבין כל האפשרויות לגרום לאדם לוותר על ההרשמה, זו כנראה הבדוקה מכולן.

4. התעקשות על מסירת מידע בדרך מסוימת

לעתים אתם זקוקים לתאריך יום ההולדת של משתמש או למספר כרטיס האשראי שלו. אלו רק מספרים, אבל חלק מהטפסים דורשים שהם ייכתבו בדרך מסוימת – באמצעות שימוש במקפים או בסלשים. אם המשתמשים סומכים עליכם ומוכנים להפקיד בידיכם מידע רגיש, מן הראוי שתקלו עליהם את המלאכה.

5. לדרוש מידע לא נחוץ

בהתחשב בכך שפרטיות הפכה להיות אחד הנושאים המרכזיים ברשת, משתמשים מעדיפים לוותר על כמה שפחות מידע. אך מאחר שמידע הוא כלי נחוץ לסגמנטציה ופרסונליזציה, בעלי אתרים לא מוכנים לוותר עליו כל כך מהר.

אחד הפתרונות הגרועים לבעיה הוא פשוט לדרוש מהמשתמשים את המידע בהרשמה, ולא לאפשר להם להירשם מבלי לתת אותו. אבל משתמש שלא רוצה למסור מידע פשוט יוותר על ההרשמה או, גרוע מכך, יספק מידע כוזב.

במקום זאת, כדאי לדרוש מהמשתמשים רק את המידע הנחוץ באמת לצורך ההרשמה, ולהותיר כאופציה בקשת מידע אחר. כדאי גם להסביר למשתמשים בגוף הטופס מדוע אתם מבקשים את המידע הזה, ולספק קישור למדיניות פרטיות קצרה וברורה.

6. אישור הרשמה מעורפל או לא קיים

חלק מהאתרים לא טורחים לכתוב למשתמשים הודעה קצרה שמאשרת שפרטיהם התקבלו כראוי. במקום, עם שליחת הטופס המשתמש מועבר לדף ריק או להודעה מעורפלת. מאחר שמילוי טפסים זה מטלה מעיקה לפרקים, כדאי לכל הפחות לאפשר למשתמש לדעת שהמידע שהוא טרח לספק הועבר בהצלחה.

כתיבת הודעה קצרה וברורה לא תגבה מכם זמן רב, ותקל על המשתמשים מאוד.