תעביר את זה הלאה: אימיילים ורשתות חברתיות

רשתות חברתיות הופכות פופולאריות יותר ויותר, ויוכלו לסייע בהפצת הקמפיינים שלכם

רשתות חברתיות אינן דבר חדש, ובעולם השיווק הן מייצרות באזז בלתי פוסק. לפי סקר TIM, כ-68 אחוזים מהגולשים בישראל חברים ברשת חברתית אחת לפחות, עלייה של כ-18 אחוזים מאז 2009. עסקים רבים ברחבי העולם מתכוונים להשקיע את תקציבי השיווק שלהם בשנה הקרובה בדיוור אלקטרוני ושיווק במדיה חברתית, וסביר להניח שהמגמה רק תתחזק בשנים הבאות.

אולם, מה התועלת שיש בשיווק במדיה חברתית, וכיצד ניתן לשלב בינו לבין דיוור אלקטרוני?

למה מדיה חברתית

אחד היתרונות הבולטים של רשתות חברתיות עבור אנשי שיווק הוא יכולת הפצת המסרים שלהן. גולש שמשתף קישור בפייסבוק יכול להיות מצוטט על ידי גולש אחר וכן הלאה, במעגלים מתרחבים של השפעה. בטוויטר מקובל להשתמש בריטוויט (Retweet, או בקיצור “RT”) – ציטוט מסר של משתמש אחר. ככל שמשתמשים זוכים ליותר ריטוויטים, כך הם נעשים מוכרים יותר, זוכים ליותר עוקבים וגם מפיצים טוב יותר את המסר שלהם.

יעילות השימוש ברשתות חברתיות גדולה גם משום שמחקרים מראים כי גולשים שמגיעים מרשתות חברתיות מסויימות שוהים באתר זמן רב יותר וצופים במספר דפים גדול יותר בממוצע, מגולשים המגיעים מקמפיינים בדיוור אלקטרוני, ולכן הם מהווים נכס חשוב עבור משווקים.

מובן מדוע היכולת הזו, לשכפל מסרים ולהעבירם למספר גדל והולך של גולשים מעורבים, זוכה לתשומת לב מצד מחלקות השיווק. אם בעבר כולם דיברו בשבחי הפרסום שעובר מפה-לאוזן, הרי שכאן פה אחד יכול להגיע לאוזניהם של מאות אנשים, שכל אחד מהם יכול להמשיך ולהפיץ את המסר בעצמו. אז איך עושים את זה?

צריך רעיון

אם אתם מצפים שהגולשים פשוט יחלקו את המסר שלכם עם כל העולם, צפויה לכם אכזבה. רוב הגולשים אינם מעוניינים לשמש כשלט פרסומת, וגם אם תמצאו אחד שאין לו בעיה עם זה, כנראה שהמסר ייעצר אצלו, ואיש מחבריו לא יעביר אותו הלאה.

אילו מסרים כן עוברים? כאלו שהגולשים מוצאים מעניינים במיוחד. אם המסר שלכם מצחיק ומקורי או לחילופין, רציני ורלוונטי, ייתכן שיכולות המדיה החברתית יהפכו אותו למסר ויראלי.

יש להפיץ את הרעיון

אחת הדרכים הפשוטות להפצת הרעיון ו/או המסר שלכם היא באמצעות דיוור אלקטרוני. בניגוד לחברות שמתחילות לבנות נוכחות במקומות כמו פייסבוק ומנסות באיטיות להשיג הכרה, לכם כבר יש רשימת עוקבים מסורה – רשימת התפוצה שלכם. אלו אנשים שנרשמו לקבלת עדכונים מכם, ומעוניינים לשמוע מה שיש לכם לומר. אם תאפשרו להם, חלקם גם יפיצו את המסר שלכם.

יש להתאים את הקמפיין לצורת השיווק שלו

טוויטר ופייסבוק ויתר הרשתות החברתיות יעילות בטווח המיידי. פרסום ברשתות חברתיות נוטה להביא אנשים רק כיום-יומיים מזמן הפרסום, עד שההודעה המקורית נקברת תחת כל ההודעות החדשות בדף. לעומת זאת, לקמפיינים בדיוור אלקטרוני יש “זמן מדף” ארוך יותר.

אימייל ממשיך להביא אנשים לאתר במשך שבועות וגם חודשים. פירוש הדבר הוא שכדאי לכם להתבונן מחדש בקמפיינים שלכם. האם הקמפיין האחרון שלכם יהיה רלוונטי גם עוד שבוע? ובעוד חודש?

קמפיינים שנוצרו כך שיישארו רלוונטיים לתקופה ארוכה ימשכו כניסות גם לאחר זמן רב, ויכולים להיות מנוע טראפיק גם לאחר שהאפקט של הפרסום ברשתות חברתיות כבר דעך.

להמשיך ולפעול בכל החזיתות

רשתות חברתיות ודיוור אלקטרוני הם תחומים שאסור להזניח, והם משתנים מדי יום. לא ניתן לומר שערוץ אחד יעיל יותר במובהק מהאחרים, שכן יותר ויותר הרשת מתיכה את כל הערוצים השונים הללו לערוץ אחד, רב-גוני.

הדרך הטובה ביותר לנצל את כל הריבוי הזה היא באמצעות שילוב. תנו לנמענים שלכם לשתף את התכנים שבניוזלטרים ברשתות חברתיות, ואפשרו לעוקבים אחריכם בפייסבוק להירשם בקלות לניוזלטרים.

ככל שהפעילות שלכם בערוצים השונים תשתלב יותר עם ערוצים אחרים, כך תוכלו להפיק יותר מהאפשרויות שנושאת בכנפיה הרשת.