בקרוב המייל שלכם לא יגיע לאינבוקס (אלא אם אתם עובדים עם תקן DMARC)

אם היינו אומרים לכם שיום אחד כל המיילים שעבדתם עליהם, האוטומציות שבניתם וכל פעילות האימייל מרקטינג שלכם פשוט לא תגיע ליעד שלה- תיבת האינבוקס של הנמענים שלכם. מה הייתם עושים?

אז לא. זה לא קורה., אבל תקן חדש הנכנס בהדרגה לעולם הדיוור עלול לסכן את העבירות שלכם אם לא תדאגו לעדכן אותו ולפעול ליישומו.

קרדיט: https://unsplash.com

DMARC- מה זה בכלל?

יכול להיות שכבר שמעתם פעם או פעמיים את המילה ” DMARC” אבל האם אתם יודעים מה זה?

אם התשובה היא לא, תרשו לנו לגלות לכם סוד… אתם ממש לא היחידים.

אבל בשביל זה אנחנו כאן והחלטנו לכתוב לכם בדיוק את המאמר הבא שיעשה לכם סדר בדברים ויענה על כל השאלות שרציתם לשאול ולא העזתם (או לא ידעתם שצריך לשאול :)).

בפשטות – DMARC (או בשמו המלא: Domain-based Message Authentication, Reporting & Conformance) הוא תקן שליחה שנועד למזער שליחה של ספאם. את התקן יזמה חברת גוגל, שהחליטה שהגיעה הזמן לשפר ולעדכן את נושא אבטחת המיילים, למנוע ממיילים כוזבים להגיע ליעדם ולהעניק יתרון משמעותי למי שעומד בכל התקני שליחה הנדרשים. ה-DMARC מצטרף לשני תקני השליחה הקודמים:

DomainKeys identified Mail) DKIM) – תקן המבוסס DNS שנוצר ע”מ לאמת את זהות השולח ואת תוכן המייל.

Sender Policy Framework) SPF)  – תקן שיצר דרך קלה לאימות זהות השולח. 

מכיוון שתקן ה-DMARC נסמך על שני התקנים הקודמים ומטרתו לוודא התאמה בין כל הרכיבים השונים של שניהם, בלתי אפשרי לעמוד בו מבלי שהתקנתם קודם כל את ה-SPF ואת ה-DKIM. 

ובמילים פשוטות: ה-DMARC הוא השריף בשכונה, שבא לעשות סדר ולענות על שאלות כמו: מה קורה אם מייל נכשל בבדיקה? ומה דינם של סאב-דומיינים? ואיך מחליטים האם מייל ספציפי עומד בתקני DKIM או SPF? 

איך ה- DMARC משפיע על פעילות האימייל מרקטינג?

אחד הדברים שאנחנו מקפידים לשים עליהם דגש כאן באקטיב טרייל, הוא מנגנוני הגנה ואבטחת סייבר – כדי לוודא שאתם, המידע שלכם, המוניטין שלכם וכמובן – הנכסים הדיגיטליים שלכם, מוגנים כמה שיותר. 

זו הסיבה שאנחנו תומכים באופן מלא גם בתקן ה-DMARC שעוזר לאימיילים שלכם לנחות בכמה שיותר תיבות. 

מהם היתרונות של DMARC ולמה זה כל כך חשוב?

  • עבירות: אז השקעתם, חשבתם על מה שתרצו לדוור, בניתם את הקמפיין במערכת ושלחתם אותו לנמענים שלכם אבל המייל לא הגיע לאף אחד מהם, כי שכחתם להגדיר את תקני השליחה השונים. מבאס אה?

כיום, כשנושאי אבטחת מידע, הונאות מיילים ופריצות נמצאים בראש סדר העדיפויות, חברות רבות חוסמות מיילים שמגיעים ממי שלא עומדים בסטנדרט ה-DMARC. לכן, התקנה של DMARC על הדומיין שלכם, מסייעת לשפר את עבירות המיילים שנשלחים תחת שמכם. אגב, אם בעתיד תרצו לשפר את רמת האבטחה של הדומיין שלכם, בלאו הכי תידרשו להטמיע את השינוי הזה בתקני השליחה – ולכן עדיף להקדים את המאוחר. 

  • אבטחה: המטרה העיקרית של DMARC היא לזהות ולמנוע זיוף של אימיילים (Spoofing) והונאות פישינג כמו שליחת מיילים מדומיין של חברות ומותגים ולהתחזות להן. במידה ואין יכולת לאמת את זהות השולח, או יש חשד שתוכן המייל הוא ספאם- הודעת המייל תחסם / תעצר בהתאם להגדרות ה- DMARC בדומיין. (חשוב לציין שניתן להגדיר שמיילים שנכשלים בבדיקה לא יחסמו בכלל)

שורה תחתונה – תקן ה- DMARC מאפשר למנוע שליחה של קמפיינים בשמכם ממערכות הדיוור השונות מה שמאפשר לכם לשלוט מי שולח בשמכם את המייל ומי לא.

  • אמינות המותג: קיבלתם מייל שזכיתם בהטבה מטורפת או ששמכם עלה בהגרלה וזכיתם בחופשה לחו”ל אבל עצרתם רגע כדי לראות ממי קיבלתם את המייל והבחנתם שהמייל נשלח מכתובת ג’ימייל ולא מדומיין של חברה שיכולתם לחפש אותה בגוגל. קצת מוזר לא? חשוב שלנמענים שלכם תהיה תחושת ביטחון בכל פעם שהם נחשפים לשם המותג וזה כולל שליחה של קמפייני מייל מדומיין של חברה למשל: Aric@company.com – תקן ה- DMARC מאפשר לכם בדיוק את זה.

חשבו על זה בפעם הבאה שאתם שולחים קמפיין מייל כיוון שכל התנהגות חריגה כמו שליחת קמפיין מכתובת ג’ימייל או כמו הדוגמאות שפירטנו מעל, יכולה להתבטא בסוף בירידה באנג’יג’מנט וכנ”ל במכירות של העסק.

מה מהות עדכון ה-DMARC שעשינו אצלנו באקטיב טרייל?

הפכנו את הטמעת ה-DMARC לפשוטה יותר לכם וכעת כל אחד יכול להנות מאבטחה משופרת לכל המיילים היוצאים מתוך המערכת. המשמעות היא שעכשיו אתם, כשולחים, יכולים להגדיר שמיילים שיוצאים מהחשבון שלכם באקטיב טרייל ולא עונים על תנאי ה-DMARC – לא יישלחו. כלומר – בעצם ההתקנה וההפעלה של תקן ה-DMARC על גבי החשבון שלכם, אתם מונעים מאחרים לשלוח מיילים בשמכם. כך בעצם נמנעות הונאות וזיופים. 

רוצים לוודא שגם החשבון שלכם עומד בתקני השליחה הדרושים?

דברו איתנו בטלפון: 03-6885050 או במייל: support@activetrail.net  ונשמח לסייע 🙂