כתיבת מיילים שיווקיים: איך כותבים כותרות ממירות למיילים?

אחד הדברים הכי מעניינים באימייל מרקטינג, הוא שבזמן שמסביב רשתות חברתיות ואפליקציות קמות ונופלות חדשות לבקרים, השימוש היומיומי באימייל והצורך בו נשארים יציבים לאורך השנים. תחשבו על זה רגע: הרי כולנו נכנסים לתיבות המייל השונות וממיינים את המיילים שהצטברו בהן על בסיס יומיומי, וכך גם אחוז לא מבוטל מהאוכלוסיה.

איך כותבים כותרות מיילים ממירות?

ובכל זאת, אם עד כה אתם מרגישים שאתם משקיעים המון מאמץ בכתיבת מיילים שיווקיים, אבל רואים תוצאות… איך נאמר? ככה-ככה, אנחנו מציעים לעצור רגע ולחזור אחורה כדי להבין איך לכתוב מייל בצורה נכונה, ואם נהיה קצת יותר מדויקים, מומלץ להתמקד ברכיב תוכן ספציפי אחד שהוא הקריטי ביותר בכל הקשור לאחוזי הפתיחה של המיילים שלכם: הכותרת. 

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

כותרת טובה לאימייל, היא כמו ססמה סודית לטירת קסמים; אם היא טובה, השער – כלומר המייל – ייפתח. אם היא לא מספיק מסקרנת, הנמענים אפילו לא יטרחו להקדיש למייל שלכם שנייה אחת נוספת. הם פשוט יעברו הלאה, לשערים הבאים שמפתים אותם מספיק כדי להיכנס פנימה. אז איך כותבים כותרות מצוינות שבאמת ממירות? הנה 3 הטיפים המרכזיים שלנו. 

שמרו על זה קצר ולעניין

חשבו רגע על כותרת טיפוסית של מייל שיווקי לעומת זו של מייל אישי שאתם מקבלים. לרוב, למייל שיווקי תהיה כותרת ארוכה, כזו שמסבירה על איזה עדכון או מבצע, וכוללת בתוכה מספרים כמו אחוזי הנחה, תאריכים וכו’ (“הזדמנות אחרונה לרכוש פריטים מקולקציית הקיץ ב-%25 הנחה – עד 31 באוגוסט בלבד”). לעומת זאת במייל אישי, הכותרת תהיה קצרה ולעניין (“מי מגיע לחגיגות יום ההולדת של סבתא?”).

short and sweet kitten

מחקרים שונים מצאו שבכל הקשור לכתיבת מיילים שיווקיים, כותרות קצרות וענייניות מצליחות יותר – ומביאות ליותר המרות. לכן, אל תתאמצו לכתוב את כל הפרטים הקטנים בכותרת – בשביל זה יש את גוף המייל. בכותרת קצרה הקורא ישר מבין את הפואנטה, וגם לא מרגיש שמנסים למכור לו בצורה אגרסיבית.

קחו את זה אישית

כל המחקרים שדנים באיך לכתוב מייל בצורה נכונה, מדברים על פרסונליזציה ככלי מרכזי להגדלת ההמרות באימייל מרקטינג. וזאת מדוע? פשוט מאוד: אנשים אוהבים להרגיש שמעניקים להם תשומת לב אישית. זה מקרב אותם למותג וגורם להם לחוש יותר אמון וידידותיות כלפיו. לכן אנחנו ממליצים בחום להפוך את כותרות המיילים שלכם לכמה שיותר אישיות: כיום ניתן לעשות זאת בקלות באמצעות תוכנות דיוור אלקטרוני מתוחכמות. ניתן להכניס בכותרת המייל את שם הנמען או הנמענת, ולפנות אליו או אליה בהטיה המגדרית הנכונה (לדוגמא, “שרית, את מתכוונת לטוס בקרוב?”).

name tags

מעדיפים ללכת על דרך קצת יותר מתוחכמת לכתוב כותרת פרסונלית? אין בעיה! אתם יכולים לעשות שימוש במילים נייטרליות מגדרית וכתבו כותרת שנשמעת ממש כאילו אתם פונים לחבר או חברה קרובים. למשל: “כבר יצא לך לראות את זה?”, “עדיין לא נרשמת?”, “יש לך שאלה?”, “אפשר לשאול אותך משהו?”, “רוצה להתחדש?” וכו’. כותרות מהסוג הזה יוצרות קרבה אישית גדולה ונותנות את ההרגשה שהמייל ממש אישי – ולכן מגדילות את אחוזי הפתיחה. 

personalization

בנוסף לנ”ל, כדאי להשתמש באוטומציות החכמות שלנו כדי לתקשר עם הלקוחות בכל מיני צורות אישיות: אוטומציית האי-קומרס שלנו מאפשרת לכם לשלוח מיילים בהתאם לפעולות של הלקוחות בתוך חנות האונליין (למשל לאחר שנטשו עגלה), אוטומציית יום ההולדת מאפשרת לאחל לכל לקוח ולקוחה מזל טוב ביום הולדתם וכן הלאה. העיקר שהם ירגישו מיוחדים ולא שמתייחסים אליהם כאילו הם עוד נמען או נמענת  רנדומליים מתוך מאגר גדול.

שלבו מילות מפתח

המייל שאתם שולחים מתמקד במוצר או שירות מסוים? וודאו ששמם מופיע בכותרת; המייל דווקא מתייחס לעונה או לחג ספציפי? כתבו את זה בכותרת; כמובן, אל תשכחו לכלול התייחסות למהות המייל בכותרת: אם מדובר במבצע, הנחה או הזמנה לאירוע – ציינו זאת. 

key lays on book

בקיצור, גם אם הכותרות שלכם מנוסחות בצורה מגניבה, מצחיקה או מסקרנת, זה לא פותר אותה (ואתכם) מלהיות אינפורמטיבית. מעבר לעובדה שאף אחד לא אוהבים חתולים בשקים, אם הנמענים שלכם ירצו לאתר את המייל בהמשך, מילות המפתח ששתלתם בכותרת (ובגוף המייל), יעזרו להם לעשות זאת ביתר קלות. 

אז מה למדנו? 

כשזה מגיע לכתיבת מיילים שיווקיים, אין גישה אחת שמתאימה לכולם. מה כן יש? כללי אצבע, כאלה שנועדו להנחות אתכם ולעזור לענות על שאלה מרכזית אחת: “איך לכתוב מייל בצורה נכונה?”

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

בגלל שכותרות הן אלמנט כל כך חשוב, שבעצם עוזר ללקוחות שלכם להבין מי נגד מי ולהחליט אם הם רוצים לצלול לעומק המייל, ממש כדאי להקדיש זמן ומאמץ לאופטימיזציה של הכותרות שלכם. השתמשו ב-A/B טסטינג על שני ניסוחי כותרות, נסו להבין מה הופך את הכותרת “המנצחת” למעניינת יותר ולאט לאט אנחנו בטוחים שתצליחו ללמוד איך לקלוע בול בפוני של הקהל שלכם. 


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: