עוברים שגם שבים: 5 דרכים להפוך לידים לקונים, וקונים – ללקוחות חוזרים

ככל שאוטומציות מרקטינג הולכות ומתפתחות בעולם הטכנולוגי בו אנו חיים, כך גם האפשרות שלכם, בעלי העסק, לעשות הרבה יותר ולהצליח בענק – הולכת וגדלה. אנחנו באקטיב טרייל מתרגשים במיוחד להשיק את האינטגרציה החדשה והבלעדית שלנו למערכת סיילספורס החכמה והמקצועית, המספקת לכם את מערך השיווק הדיגיטלי היעיל, העוצמתי והמקיף ביותר, בזכות שילוב בין איסוף המידע המקיף של סיילספורס והיכולות המדהימות של אקטיב טרייל.

האינטגרציה החדשה תאפשר לכם לשלוט במידע על הלקוחות והלידים שלכם באופן יסודי יותר, לבצע פילוחים מתקדמים ברזולוציות דקדקניות במיוחד לפי מיקום הלקוח במשפך ההמרה שלכם, לחזק משמעותית את מערך המכירות ואת מסע הלקוח ולשפר את חוויית השירות הכוללת שאתם מציעים, באמצעות ממשק פשוט וקל לתפעול ובעזרת חיבור מהיר ונוח במיוחד. 

כדי לנצל עד תום את מגוון האפשרויות הרחב והעשיר שהאינטגרציה החדשה בין סיילספורס לאקטיב טרייל מאפשרת לכם, אספנו עבורכם את חמשת הטיפים הטובים ביותר להפיכה של לידים ללקוחות קונים, ולהפיכה של לקוחות קונים ללקוחות חוזרים.

1. ידע הוא כוח, וכוח הוא הצלחה!

בימינו, איסוף מידע על לידים ועל לקוחות הוא חלק אינטגרלי מכל מערך שיווקי, אך החוכמה היא גם להשתמש במידע שנאסף, ביעילות קפדנית במיוחד. איסוף דאטה איכותי ומעמיק על הלידים ועל הלקוחות שלכם, מאפשר לתקשר איתם באופן מדויק יותר כבר מהצעד הראשון, להציע להם מוצרים ושירותים המתאימים בדיוק לתחומי העניין שלהם ולהבין מהם הצרכים שלהם, כדי לספק את הפתרונות החכמים ביותר. ככל שתשתמשו במערכת מקצועית ויסודית יותר, כך תוכלו לאסוף הרבה יותר מידע שימושי לאורך כל מסע הלקוח, לסנכרן ולפלח אותו בהרבה יותר דרכים. לאחר איסוף כל המידע והפילוח שלו, חשוב לדעת כיצד להשתמש בו בחוכמה, בעזרת בנייה של משפך שיווק מותאם ומעקב מתמיד אחריו.

Rawpixel

זו גם הזדמנות מצויינת לאפשר לכמה שיותר מערכות להתממשק ולעבוד יחד, כיוון שיותר מידע על הלידים והלקוחות שלכם, שווה הרבה יותר כוח. חיבור לממשקי איקומרס, לדוגמה, מאפשר לכם להבין לעומק את דפוסי הרכישה ואת הצרכים של הלקוחות שלכם, וכך ללוות אותם גם בהמשך באופן מדויק, אישי ומקצועי הרבה יותר, בכל שלב בתהליך הרכישה, ליצור תחושת אמון וחיבור ישיר אל המותג ולהבטיח שהם ירצו לשוב ולרכוש גם בעתיד.

2. הכנסו לרגע לנעליים של הלקוחות

רובנו מחפשים פתרונות שיעזרו לנו לפתור את בעיות היומיום שלנו, ולא בהכרח תמיד מחפשים להרגיש שמוכרים לנו משהו, שאולי אנחנו בכלל לא צריכים. לכן, במקום להתמקד במוצר או בשירות שאתם מציעים, עדיף לחשוב על המותג שלכם באופן כללי, על האווירה שהוא מייצר עבור הלקוח, ועל הפתרונות שהוא מציע, המותאמים לצרכים של כל לקוח או לקוחה, באופן אישי. זה הזמן להיות קשובים למה שהלידים והלקוחות שלכם מספרים לכם, בכל שלב בתהליך, בין אם הם עושים זאת באופן מילולי וישיר או דרך התהליכים השונים שהם עוברים לאורך מסע הלקוח, דרך תחומי העניין שלהם, דרך הפעולות שהם מבצעים או באמצעות כל מידע אחר שתאספו עליהם במסגרת איסוף הדאטה. ככל שתהיו רגישים יותר לצרכים הללו, ותענו עליהם באופן מדוייק יותר, כך תיווצר מערכת יחסים יציבה יותר עם הליד או עם הלקוח, וגדילה משמעותית של הרווחים.

Rawpixel

בנוסף, חשוב מאוד לבצע מעקב יסודי ופולו-אפ לאחר כמה שיותר פעולות מול לקוחות שביצעו רכישה- כדי לוודא שהם מרוצים, לשאול איך הייתה החווייה שלהם, להתעניין האם הם זקוקים למשהו נוסף ולוודא שהשירות היה לטעמם- כך תוכלו להבטיח שהם ישמחו לשוב ולרכוש שוב גם בעתיד, ויסמכו על המותג שלכם בעיניים עצומות.

3. מותר, ואפילו כדאי, לפנק איפה שרק אפשר

כן, כן, קראתם נכון- הטבות, הנחות, מבצעים, דילים מיוחדים ואפילו מוצרים במתנה- הם ממש לא מילה גסה. ההפך- לפעמים זו דרך נהדרת להפוך ליד מתעניין ומתלבט, ללקוח מאושר ומרוצה, שקיבל בדיוק את מה שהוא היה זקוק לו, ואפילו קצת מעבר. זו גם דרך נהדרת לייצר המון לידים חדשים ולאסוף הרבה מאוד מידע איכותי על הרגלי הרכישה, תחומי העניין והצרכים שלהם. כמובן שחשוב מאוד להתאים את הפינוקים האלו ללקוח או לליד, וכדאי גם לנצל את ההזדמנות כדי לאסוף דאטה נוספת עליו, שתשמש אתכם גם בהמשך, לאחר שהוא יבצע רכישה. אל תחששו גם לזרז קצת את הלידים ואת הלקוחות שלכם, בעדינות וברגישות, כדי לעודד אותם לקבל את ההחלטה הנכונה, כבר עכשיו ומבלי להסס.

Rawpixel

לא רק התוכן, אלא גם הדרך שבה אתם מתקשרים עם הלידים והלקוחות שלכם, חייבת להיות מצויינת ומושכת את העין, אז זה הזמן להוציא מהמגירה את כל הרעיונות היצירתיים, הבולטים והצבעוניים, בהתאמה לסגנון ולשפה של המותג שלכם. יחד עם זאת, חשוב מאוד להקפיד לספק ללידים וללקוחות שלכם גם את המידע המדויק והברור ביותר, באופן מתומצת, קצר, נגיש, נוח ומעניין לקריאה, כך שיוכלו לקבל את ההחלטה הנכונה.

4. טיימינג זה הכל בחיים

בעולם השיווק הדיגיטלי, חשוב להיות במקום הנכון, בזמן הנכון. לא כדאי לתת ללידים וללקוחות להמתין יותר מדי, כיוון שהם עלולים “להתקרר”, להתייאש ולוותר על המותג שלכם באופן מוחלט. לכן, חשוב שתפעלו במהירות, תכו בברזל בעודו חם ותדעו כיצד לתפוס את תשומת הלב שלהם בהקדם האפשרי, כבר עם יצירת הקשר הראשוני, ולאורך כל התהליך. לשם כך, מומלץ להשתמש בכמה שיותר פלטפורמות- אי-מיילים שיווקיים, הודעות עגלה נטושה, מסרוני SMS ועוד- כל דרך לבדוק מה שלום הלידים והלקוחות שלכם, היא הזדמנות פז להעמיק את הקשר ביניהם לבין המותג ולהבטיח שהם ישובו לרכוש מכם שוב.

Rawpixel

במחקר שנערך בנושא, עולה כי השקעה תדירה, יציבה ומקצועית בלידים ובטיפוח שלהם, לאורך זמן ובאופן מיידי לאורך כל משפך השיווק, מובילה ללא פחות מ-79 אחוזי גידול במכירות, כך ששווה מאוד להשקיע בלידים שלכם, כבר מהצעד הראשון ולאורך כל הדרך. רוב הלידים והלקוחות שלכם מחוברים לאינטרנט באופן כמעט תמידי, ולפחות 81% מהם מתחברים לאינטרנט על בסיס יומיומי קבוע, אז זה הזמן המושלם לתת להם חוויה שהם טרם פגשו, אפילו אם נדמה שהם כבר מכירים את הכל.

5. לפעמים, להיות ישירים זה הכי משתלם

בניגוד למה שנהוג לחשוב, לפעמים דווקא לדבר באופן ישיר על המכירה עצמה, יכול לסייע לכם למכור הרבה יותר. אין במה להתבייש, אתם מציעים ללקוח מוצר או שירות, חוויה ייחודית, מסע לקוח המותאם אישית עבורו ופתרונות העונים בדיוק לצרכים שלו. לאורך הדרך, אפשר בהחלט לעצור לעיתים כדי לשאול את הלקוח האם הוא כבר מוכן לבצע את הרכישה, ולבחון מקרוב את התגובה שלו. תתפלאו לגלות שברוב המקרים, הוא אכן יהיה מעוניין לרכוש- בכל זאת, יש סיבה שהוא הפך לליד, ודווקא הכנות והפתיחות שבהן תשתמשו הן אלו שיעזרו לו לסמוך על המותג, להשלים את העסקה ולחזור לרכישה נוספת גם בהמשך.

Rawpixel

אם החלטתם ללכת על ישירות, חשוב שגם תספקו ללידים וללקוחות שלכם את מלוא המידע הדרוש להם, ומערכת נוחה לשימוש, ברורה ויעילה. לשם כך, כדאי לבצע אופטימיזציה מקיפה באופן תדיר, A/B Testing ובנייה של משפך שיווקי מתוחכם. כמו כן- הידעתם כי לא פחות מ-80 אחוזים מהלקוחות מעידים כי חוויית הלקוח שהם עוברים חשובה להם לא פחות מאיכות השירות או מהמוצר שהם רוכשים? זה בדיוק הזמן ליצור עבורם את החווייה הייחודית, הנעימה, המזמינה והמקצועית ביותר, מ-א’ ועד ת’.

אז מה בעצם למדנו?

ליווי של לידים מתעניינים ושל לקוחות שכבר ביצעו רכישה, דורש תשומת לב לפרטים הקטנים, קשב רב ומענה ישיר, זמין, מהיר, חד ואיכותי לכל אורך מסע הלקוח. לרשותכם עומדות אינספור פלטרפורמות וממשקים המהווים כלים מצויינים לבחינה תמידית של נתוני ההמרה ושל הלקוחות החוזרים שלכם, שיפור וליטוש הקשר שלכם עם הלידים והלקוחות, איסוף מידע יעיל ומתן מענה המותאם בדיוק לצרכים שלהם. 

ככל שתנצלו כמה שיותר מהמיומנויות, הכישורים והכלים שלרשותכם, וככל שתשקיעו מאמצים ומשאבים ביצירת חוויית לקוח חיובית, נעימה, איכותית ומדויקת, תוכלו להתחיל לראות צמיחה משמעותית באחוזי ההמרה, באופן כמעט מיידי. ההשקעה עליה אנו מדברים לא בהכרח דורשת משאבים כספיים גבוהים מדי או יכולות טכנולוגיות מתקדמות במיוחד- לפעמים כל מה שאתם זקוקים לו הוא חיבור יעיל בין מערכות חכמות, שילוב בין מאגרי נתונים נרחבים ככל האפשר והמון רצון לשפר, לחזק ולצמוח לגובה.


נהניתם לקרוא? אולי תאהבו גם את הפוסטים האלה: