10 טיפים לכתיבת דיוור ישיר שמפיל נמענים מהכסא

הלקוח שלך עשה צעד ונרשם לרשימת הדיוור שלך. הוא בעצם הצהיר שהוא רוצה לשמור איתך על קשר וכי הוא מוכן לפתח איתך מערכת יחסים. עכשיו תורך לקיים את החלק שלך בעסקה – לטפח את הקשר, לעניין את הלקוח ולרגש אותו, כדי שלא ינטוש.

להלן 10 טיפים לכתיבת ניוזלטרים מנצחים

• הכר את רשימת הדיוור שלך: לפני הכל, כדי ליצור ניוזלטרים שיעוררו ציפייה אצל הלקוחות, אתה חייב לדעת מיהם המנויים שלך – מהו טווח הגילאים שלהם, מה הם עושים, מה מעסיק אותם, מהם תחומי העניין שלהם – כך תדע אילו תכנים הם ירצו לקרוא.

• השקע בכותרת מושכת: הכותרת היא הטיזר שיקבע את אחוזי הפתיחה של הדיוור. כותרת טובה תרמוז על מה צפוי בניוזלטר, תסקרן את הלקוח לפתוח את המייל ותגרום לו להמשיך לקרוא. תוכל לקבל מושג מהי כותרת טובה מדפדוף בעיתון – שים לב אילו כותרות גורמות לך לעצור ועל אילו ידיעות אתה מדלג.

• אל תתקמצן בטיפים: תן למנויים שלך מידע חינמי, טיפים שימושיים וערך מוסף – והם שלך. אם אתה עוסק בתחום המזון – שתף במתכונים, תן קיצורי דרך בבישול או אפייה, המלץ על כלים.

• שחרר את העניבה: ניוזלטר זו הזדמנות ליצור מערכת יחסים – תהיה אמיתי, קליל, פנה ללקוחות בשפה לא פורמלית ואל תפחד מהומור. שתף את הלקוחות בדברים שקורים מאחורי הקלעים, התייעץ איתם, הזמן אותם להגיב.

• צור סיפור בהמשכים: התייחס לניוזלטרים כאל רצף סיפורים, כשכל דיוור ממשיך בנקודה בה הקודם הפסיק. בסיום כל ניוזלטר, הוסף טיזר מעורר סקרנות לקראת הניוזלטר הבא. הצף בעיה שמעסיקה את קהל הלקוחות שלך, תן פתרון אחד לבעיה והבטח את שאר הפתרונות בניוזלטר הבא.

• תארח: תן למנויים שלך ערך מוסף באמצעות ניוזלטרים של כותבים אורחים הקשורים בתחומי העניין שלהם. ניוזלטר בתחום השיווק למשל, יכול לארח מומחים למיתוג או דמויות מפתח בתחום המדיה החברתית.

הפרד ומשול: אל תתייחס ללקוחות ברשימת הדיוור שלך כאל קבוצה הומוגנית. פלח את רשימת הדיוור לפי קריטריונים שונים הנוגעים למאפיינים דמוגרפיים, תחומי עניין, מידת מעורבות והיענות. קהלים שונים מתעניינים בתכנים שונים, ותוכן רלוונטי הוא מילת המפתח לכתיבת ניוזלטר מנצח.

• אל תפחד למכור: דיוור אלקטרוני הוא כלי שיווקי לכל דבר ובשורה התחתונה, אתה רוצה שהלקוח שלך ירכוש את המוצרים או יצטרף לשירותים שאתה מספק. פרסם בניוזלטר מוצרים חדשים, הצעות אטרקטיביות, קופונים. ניוזלטר של בית אופנה למשל, יכול להציע מבצע חודשי על פריטים משתנים, להזמין להשקות קולקציה, להציע שיתוף פעולה עם סטייליסטית ועוד. עם זאת, אל תגזים בפרסום.

• שתף בעדויות מהשטח: לקוחות אוהבים לשמוע על לקוחות מרוצים אחרים. שלב בניוזלטרים ציטוטים ועדויות של לקוחות. כדי להגביר את האמינות ולהפוך את העדות לרלוונטית, מומלץ לשלב את העדות כחלק מ”סיפור לקוח” הכולל את הבעיה והפתרון שסיפקתם ללקוח המרוצה.

• השקע בעיצוב: בהשקעה אין הכוונה לניוזלטר שהוא יצירה גרפית. להיפך. העיצוב חייב לשרת את התוכן, אך גם להעשיר אותו. דאג לשמור על הגבול בין ניקיון ויזואלי ובין פשטות ואיפוק יתר – השתמש ברקעים נקיים ופונט פשוט, אך שלב תמונות מושכות ואת צבעי המותג.

לסיום: כך תשלחו את קמפיין הדיוור שלכם

 

דיוור ישיר במייל הוכיח את עצמו כאחד מכלי השיווק היעילים ביותר בעידן הדיגיטלי, אם רק מקדישים לו מחשבה אמיתית, תכנון מקדים וזמן.