4 צעדים לשמירה על רשימת דיוור נקייה

לאורך זמן, רשימות תפוצה נוטות לאסוף כתובות אימייל מתות ונמענים אדישים. כך תתחזקו את רשימת התפוצה שלכם

תחזוקת רשימת התפוצה היא מטלה מעיקה, אך חיונית. לאורך הזמן, רשימות תפוצה נוטות לצבור כתובות אימייל “מתות” ויש לכך גם ביטוי בסטטיסטיקות. אם אתם שמים לב לעלייה מתמדת בשיעור הבאונסים, התלונות ומספר הנמענים שלא מגיבים, כנראה שרשימת התפוצה שלכם דורשת תחזוק.

לאנשי דיוור אלקטרוני קשה לעתים למחוק כתובות אימייל מיותרות מהרשימה שלהם, אבל אין שום סיבה לשמור את הכתובות הללו. ראשית, שליחת דיוור לכתובות מתות עולה לכם כסף. שנית, היא מעוותת את הסטטיסטיקות שלכם. אם נמען מסוים לא פותח את הדיוורים שלכם, אין שום סיבה שהוא יקבל אותם.

מחיקת כתובות לא קיימות היא החלק הקל

כיצד תוכלו לדעת האם המנויים שלא מגיבים ברשימת התפוצה שלכם הם באמת לקוחות שאיבדו עניין? שיעור הפתיחות הוא מדד בעייתי. בכל אימייל שאתם שולחים ישנה תמונה חבויה. אם היא מוצגת אצל המנוי, אותו מנוי יחשב כמי שפתח את הדיוור שלכם.

אבל חלק מהמנויים משתמשים בשירותי אימייל שחוסמים תמונות כברירת מחדל, ואחרים קוראים רק את גרסת הטקסט של הדיוור שלכם. שיעור הפתיחות, במלים אחרות, הוא כלי מוצלח למדידת שינויי מגמות בין הקמפיינים שלכם, אבל הוא לא כלי לקבלת מספרים מוחלטים.

כדי להחליט אם לסלק כתובות מרשימת הדיוור, תאלצו לעבוד קצת יותר.

צעד ראשון: סגמנטציה

כדי לבצע תחזוקה נכונה של רשימת התפוצה, יהיה עליכם לבדוק מי מהנמענים שלכם באמת לא מעונין עוד בקבלת הקמפיינים. התחילו בחלוקת הרשימה לשניים: מנויים מעורבים ומנויים שאינם מעורבים. בחרו קריטריון מסוים שלפיו תחליטו כיצד לסווג את המנויים שלכם.

דרך פשוטה לעשות זאת היא להחליט שכל מי שלא פתח את הקמפיינים שלכם בחצי השנה האחרונה, עובר לרשימת המנויים הבלתי מעורבים. עם זאת, אם תדירות הקמפיינים שלכם נמוכה יחסית (פעם בחודש ומטה), אולי כדאי שתתנו למנויים שלכם קצת יותר זמן לגלות מעורבות, שנה למשל.

צעד שני: יצירת קמפיין חדש

עכשיו, כשאתם יודעים מי המנויים ה”בעייתיים”, הכינו קמפיין לבדיקת המעורבות שלהם. תחילה שלחו אל המנויים הללו קמפיין שקורא להם לאשר מחדש את הרשמתם. הקמפיין צריך להיות ברור, חד ותמציתי, וכדאי שהקריאה לפעולה תופיע כבר בשורת הנושא (“האם אתם מעוניינים להמשיך לקבל את הניוזלטר שלנו?”, “רוצים להמשיך לשמוע מאיתנו?”).

בגוף האימייל הסבירו לנמענים שאתם רוצים לוודא שהם מעוניינים להמשיך ולקרוא אתכם. הציעו להם שני כפתורים גדולים וברורים ללחוץ עליהם. באחד מהם כתבו “כן, אני רוצה להמשיך לקבל מכם אימיילים” ובשני “לא תודה, הסירו את שמי מרשימת התפוצה שלכם”. כמו כן, כדאי להסביר לנמענים שאם הם לא לוחצים על אחד מהכפתורים, הם יקבלו דיוור נוסף בנושא.

לאחר שבוע שלחו לנמענים שלא הגיבו גם לדיוור האחרון שלכם אימייל נוסף. הסבירו שזו ההזדמנות האחרונה שלהם להישאר ברשימת התפוצה, ואם הם לא יגיבו עתה, הם לא יקבלו עוד קמפיינים. בקמפיין הזה כדאי להוסיף גם מידע ליצירת קשר, למקרה שאחד המנויים שלכם פתח את הקמפיין מאוחר מדי, ורוצה לשוב ולהירשם לניוזלטר.

שימו לב שאתם מתזמנים את הקמפיינים שלכם נכון. אל תשלחו אותם בחופשות החג, כשאיש לא קורא למשל.

צעד שלישי: ניקוי

אחרי ששלחתם את שני הקמפיינים האחרונים, אתם כבר אמורים לדעת קצת יותר על המנויים שלכם. הסירו את אלו שביקשו ששמם יוסר מרשימת התפוצה, והעבירו חזרה לרשימה המקורית את אלו שביקשו להישאר אתכם. הסירו גם את המנויים שלא הגיבו לשני הקמפיינים. אל תדאגו, לא הפסדתם דבר.

צעד רביעי: מה הלאה?

עכשיו רשימת התפוצה שלכם אמורה להיות נקייה מכתובות בעייתיות. אבל אם אתם חשים אובדן כלשהו, נסו לחשוב כיצד להשיג מנויים חדשים, הפעם כאלה שבאמת יגלו מעורבות בקמפיין. זה לא כל כך קשה.