A/B טסטינג: הכלי שאתם חייבים לעבוד איתו ביצירת הקמפיינים שלכם

גילוי נאות: יש לנו הרבה פיצ’רים במערכת.

גילוי נאות נוסף: אנחנו יודעים שאתם לא משתמשים בכל הפיצ’רים האלה.

 אנחנו מוכנים לסלוח על זה, אבל אם אתם לא יוצרים קמפיינים של A/B  טסטינג אנחנו מפצירים בכם לעשות זאת!

ככה חברת לופה הגדילה את המכירות שלה באמצעות A/B  טסטינג:


כל מנהלת קמפיינים וכל מנהל תוכן משתמשים בפיצ’רים שמתאימים להם ובאלה שהם רגילים לעבוד איתם.

בין אם אתם רגילים לעבוד הרבה עם הדוחות החשובים שמנתחים את הקמפיינים שלכם ובין אם אתם מתמקדים בניהול נמענים של רשימות התפוצה שלכם (אנחנו כמובן ממליצים לעשות גם וגם)- לכל קמפיין שאתם שולחים ממערכת אקטיב טרייל חשוב לבצע איי בי טסטינג.

מה זה איי בי טסטינג (A/B Testing)?

איי בי טסטינג או איי בי ספליט (A/B Split) זו טכנולוגיה שעושה השוואה בין גרסאות, שעושים בה שימוש בבניית עמודי אינטרנט, ביצירת דפי נחיתה, באפליקציות או בכל כלי אחר שרוצים לבדוק את יעילותו ואת התקבלותו בקרב משתמשים.

בדיוור אלקטרוני, מדובר בשליחה של שתי גרסאות שונות של המייל לקבוצה מצומצמת של נמענים, כאשר הגרסה המנצחת מבין השתיים נשלחת לאחר מכן ליתר הנמענים שלכם.

האיי בי טסטינג אינו דורש מכם בעצם לעבוד יותר, להפך, זהו כלי שעושה את העבודה שלכם להרבה יותר קלה. אם אתם מתלבטים בין שני מאפיינים כלשהם של הקמפיין, אין צורך להתלבט יותר- האיי בי טסטינג יקבל את ההחלטה בשבילכם על פי ביצועי השליחה.

איי בי טסטינג

זה נורא קל, ככה עושים את זה

קודם כל אתם בוחרים את אחוז הנמענים שאתם רוצים שיקבל את קמפיין ה-A/B. זכרו, זהו כבר קמפיין שנשלח ללקוחות שלכם, לא מדובר בקמפיין ניסיון ועל כן בעת שליחת ה-A/B הוא כבר גמור ומוכן.

כך למשל, אם בחרתם שה-a/b יישלח ל30% מהנמענים, 15% יקבלו את קמפיין A ו-15% יקבלו את קמפיין B. אם בחרתם לשלוח את הבדיקה ל20% מהנמענים, 10% יקבלו את קמפיין A ו10% יקבלו את קמפיין B וכן הלאה.

פיצול קבוצות בדיקה

לאחר שאתם שולחים את קמפיין ה-A/B לאחוז נמענים לפי בחירתכם, אתם מחליטים על פי מה ייקבע הקמפיין המנצח ואיך.

אתם יכולים לבחור את הקמפיין המנצח על פי האפשרויות הבאות:

בחירת קמפיין מנצח

 

  •   אחוז הקלקות- אחוז ההקלקות מתוך כל המיילים שנשלחו
  • CTO- אחוז ההקלקות מתוך כל המיילים שנפתחו

אם אתם בוחרים באחת מארבעת האפשרויות הראשונות, לאחר פרק הזמן שאתם קובעים המערכת בוחרת עבורכם אוטומטית את הקמפיין המנצח לפי האפשרות שהגדרתם ושולחת אותו אוטומטית.

הקמפיין המנצח

 

אם אתם בוחרים את המנצח ידנית, תצטרכו להיכנס שנית למערכת, פרק זמן מסוים לאחר שליחת הקמפיין ולשלוח את הקמפיין שבחרתם כמנצח.

על מה ניתן לעשות איי בי טסטינג?

בפשטות- על הכל. לא יודעים איזה כותרת תשיג את מספר הפתיחות הגבוה ביותר? נסו שתי כותרות שונות.

תוהים איזה פרופיל שליחה יגרום לנמענים שלכם לפתוח את המייל שלכם? נסו שני פרופילים שונים ותנו לנתונים לבחור בשבילכם.

נסקור בקצרה איך עושים איי בי טסטינג על מספר מאפיינים נפוצים:

כותרת המייל

שורת הנושא שלכם היא אלמנט מפתח בקמפיין הדיוור. צרו שתי גרסאות של אותו אימייל בדיוק עם שתי שורות נושא שונות.

שתי שורות נושא

בחרו את אחוז הנמענים שיקבלו את ה a/b טסט (הנמענים נבחרים על ידי המחשב באופן רנדומלי) ושלחו. סמנו בבחירת הקמפיין המנצח שהקמפיין שיקבל את אחוז הפתיחות הגבוה יותר ינצח וכך האימייל עם שורת הנושא המוצלחת יותר, הוא זה שיישלח לרוב הלקוחות שלכם.

לא בטוחים אם להכניס פרסונליזציה בשורת הנושא? עשו בדיקה של A/B טסט

שורת ה’מאת’

ממי אתם רוצים שיישלח המייל שלכם? מהחברה? מהמנכ”ל? ממנהלת השיווק?

נסו שתי אפשרויות שונות בקמפיין ה A/B  וקבעו כי המייל שיקבל את אחוז הפתיחות הגבוה יותר ינצח.

כך זה נראה במערכת:

שורת ה'מאת'

עיצוב

יש לכם אפשרות לעצב שני אימיילים שונים לחלוטין בקמפיין ה-A/B  ולראות איזה מייל מקבל יותר הקלקות או המרות. אבל אם אתם רוצים להבין ולהסיק מסקנות מקמפיין ה-A/B  טסטינג גם לפעמים הבאות, אז כדאי לכם לבדוק כל פעם אלמנט אחר.

אתם יכולים לבחור לעשות קמפיין A/B על הצבעים של האימייל, על הגרפיקה, או על תמונה ספציפית שאתם רוצים לצרף לכתבה. בדקו איזה אימייל זוכה ליותר הקלקות.

קריאה לפעולה

עצבו שני אימיילים עם שני טקסטים שונים לקריאה לפעולה ובדקו ב-A/B טסטינג איזה מהם זוכה לאחוז הקלקות או לאחוז CTO גבוה יותר.

תוכן

גם את התוכן שלכם אתם יכולים לבדוק ב A/B טסטינג. בחרו שני טקסטים שונים לאימייל ובדקו איזה מהם מוביל ליותר הקלקות/המרות.

עובדות שכדאי לדעת על A/B טסטינג

* 44% מהחברות משתמשות בתכנת A/B טסטינג (וזה צריך להיות 100%) (Seogadget)

*  הנשיא אובמה גייס 60$ מיליון דולר בזכות A/B טסטינג (event360)

* Gmail בדקה פעם 50 גוונים שונים לכפתור הקריאה לפעולה שלה ומצאה בסוף את הגוון הממיר ביותר! (QuickSprout)

סקרנו רק חלק מהפעולות שאפשר לעשות עם A/B טסטינג. יש עוד אינספור אפשרויות ודברים שניתן לבדוק באמצעות הטכנולוגיה הזאת, מרמת הפסיק בשורת הנושא שמשפיע על אחוז הפתיחות של המייל שלכם  ועד לרמת בדיקת המאמר שיגרום ללקוח שמקבל את המייל שלכם להמשיך ולהגיע לאתר שלכם, להירשם לשירות שלכם ולהפוך ללקוח שלכם לכל החיים.

צפו בסרטון ההדרכה שלנו איך לבנות קמפיין a/b טסטינג במערכת אקטיב טרייל?

קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל