כיצד תחלקו את רשימות התפוצה שלכם באופן הטוב ביותר?

האם כלל הלקוחות שלכם חושב אותו דבר? מתעניין באותם תכנים ואותם מוצרים? האם כולם מעורבים באותה מידה ורוצים לקבל מכם תכנים באותה תדירות? כמובן שלא. כמו כל פעילות שיווקית אחרת, גם Email Marketing יעיל מתחיל בפילוח נכון ושיווק ממוקד לקוח או במילים אחרות – רשימות תפוצה איכותיות, מחולקות ומפולחות היטב.

כיצד תחלקו באופן היעיל ביותר את רשימות הדיוור שלכם?

ניקיון רשימת הדיוור: השלב הראשון הוא ניקיון כללי. רשימות דיוור נוטות לצבור עם הזמן נמענים לא רלוונטיים וכתובות מתות.

רשימות לא עדכניות, הכוללות כתובות כפולות או שגויות ונמענים שלא פותחים כלל את הניוזלטרים שנשלחים אליהם, עולות לכם כסף מיותר ומטות את הסטטיסטיקות שאתם מבצעים. דאגו לתחזק את הרשימות שלכם.

פילוח לפי סטטיסטיקת היענות: המערכות הסטטיסטיות יכולות לספק לכם מידע מדויק על אודות מידת ההיענות של הנמענים – מי פתח את הדיוור ששלחתם ומי לא? מי פותח לעיתים רחוקות ומי לא פותח כלל? מי לוחץ על הקישורים? מי מגיע אל דף הנחיתה?

חלוקה שכזו תאפשר לכם לייעל את המאמצים שלכם ולמקד אותם: את מי שכלל לא פותח דיוורים אפשר להניע לפעולה באמצעות קמפיין ממוקד. ובמידה שלא יגלה היענות – הסירו אותו מהרשימה. מי שפותח את האימייל לעיתים רחוקות, אולי מוטב לשלוח לו דיוורים בקצב אחר כדי לא לגרום לנטישה.

פילוח לפי מצטרפים חדשים: מנויים שהצטרפו זה עתה לרשימת הדיוור שלכם הם לקוחות פוטנציאליים “חמים” – הם רלוונטיים ומגלים עניין במה שיש לכם להציע. טפלו בהם באופן אישי, ברכו אותם על ההצטרפות ועודדו רכישה באמצעות מבצעי הצטרפות אטרקטיביים.

פילוח לפי מאפיינים דמוגרפיים: מידע על הלקוחות שלכם הוא יקר ערך. כל מידע שתאספו על הנמענים שלכם יסייע ליצור רשימות תפוצה רלוונטיות. מידע דמוגרפי כמו גיל הנמענים, מגדר, מקצוע ואיזור המגורים שלהם יכול לעזור לכם למקד את הדיוורים הנשלחים אליהם.

פילוח לפי תחומי עניין: אם הארגון עוסק במספר תחומים, או שאתם מדוורים גם ללקוחות וגם לספקים, רשימת התפוצה שלכם ודאי לא הומוגנית. כיוון שתוכן רלוונטי הוא שם המשחק בעולם ה-Email Marketing , מומלץ לסווג את רשימת הדיוור לפי תחומי עניין שונים, ולדוור לכל תת-קבוצה ניוזלטרים הרלוונטיים לתחומי העניין שלה.

פילוח לפי הרגלי רכישה: מערכת דיוור חכמה מאפשרת לכם לסנן לקוחות לפי פרמטרים הנוגעים להרגלי הצריכה שלהם – האם ביצעו כבר רכישה בעבר, אילו מוצרים או שירותים רכשו ובאילו מוצרים הביעו עניין.

חלוקת בסיס הלקוחות שלכם לרשימות דיוור המבוססות על נתונים אלה יכולה לשפר משמעותית את החזר ההשקעה – תוכלו לשלוח ניוזלטרים ממוקדים יותר ללקוחות, להציע מבצעים מיוחדים על מוצרים או שירותים לפי מידת העניין של הלקוח הספציפי, ואף תוכלו לצ’פר לקוחות שביצעו רכישות רבות בעבר.

רשימות דיוור אמורות להיות דינמיות: פלחו את הרשימות, צרו דיוורים ייעודיים, הסיקו מסקנות וחוזר חלילה. זה אמנם דורש השקעה, אבל זה ישתלם לכם בטווח הארוך. רשימות מפולחות יוצרות דיוורים רלוונטיים שמעלים באחוזים ניכרים את ה-ROI על פי ה-Email Marketing.