כך תגדילו את מספר המנויים שלכם

אם רשימת התפוצה שלכם לא גדלה בעקביות, אולי כדאי שתבדקו מה אתם עושים לא נכון

דיוור אלקטרוני טוב לא עומד במקום לרגע. אם אתם עובדים נכון, רשימת התפוצה שלכם צריכה לגדול בעקביות, עדות לכך שעוד ועוד גולשים מעוניינים במה שיש לכם להציע. אבל לפעמים, גם אם התוכן שלכם מושלם, המבצעים מעולים והעיצוב מושקע, לא מספיק מנויים חדשים רוצים להצטרף.

למה זה קורה?

סביר להניח שהסיבה העיקרית היא שהשקעתם את מרב המאמצים בקמפיין עצמו. בדיוור אלקטרוני, מי שאינו ברשימת התפוצה שלכם לא יכול לדעת האם הקמפיינים שלכם מוצלחים, ועד כמה.

כדי לפתות גולשים להצטרף לרשימת התפוצה שלכם, אתם צריכים לגרום להם לדעת על קיומה, ולגרום להם לרצות להצטרף. כך תעשו זאת:

סדרו את האתר שלכם

הגדלת הרשימה מתחילה בבית. אם האתר שלכם לא חושף כראוי את עמוד ההרשמה לניוזלטר, אל תתפלאו שמנויים חדשים לא מצטרפים אליו. ישנם מקומות רבים שמהם ניתן לקשר לטופס ההרשמה – עמוד הבית, בר הניווט, בסוף כל עמוד תוכן.

אתם מוזמנים גם לבדוק לאלו עמודים מגיעים רוב הגולשים באתר, ולחשוב כיצד ניתן לשתול גם בהם קישור לטופס. אם אתם רוצים להשקיע קצת יותר, במקום לקשר לטופס הרשמה, שימו את הטופס עצמו במקומות שונים באתר.

למה בעצם, שלא ניתן יהיה להירשם לרשימת התפוצה ישירות מבר הניווט? והאם בעת רכישת מוצר, הלקוח מקבל אפשרות להירשם לקמפיין? נסו לחשוב על האתר שלכם כפלטפורמה שמיועדת למספר מטרות שונות. גם אם המטרה הראשית של האתר היא מכירת מוצרים למשל, חיזוק רשימת התפוצה אינה פוגעת במטרה זו, להיפך. רשימת תפוצה גדולה וטובה יכולה להניב מכירות בעלות נמוכה יחסית.

כך, העברת חלק מנדל”ן האתר לטובת ערוץ הדיוור שלכם, מחזקת את המטרה המקורית שלו.

באילו מילים בחרתם להשתמש?

האם אתם מציעים למשתמשים “להירשם” לניוזלטרים או שמא “להצטרף”? האם אתם מכנים את הקמפיין שלכם “ניוזלטר” או שאתם מכנים אותו “עדכונים” או “מבצעים”?

שימוש נבון במילים יכול להשפיע מאוד על מספר הנרשמים החדשים.

פעלו במספר ערוצים

אם אתם פועלים רק באמצעות דיוור אלקטרוני, כדאי לכם לשקול הצטרפות גם לערוצי מדיה חברתית אחרים, כמו טוויטר ופייסבוק. אתם יכולים לנצל את הערוצים הללו כדי להעלות קישורים לניוזלטרים שלכם, ולקשר מהם לטופס ההרשמה. עם זאת, כמובן, אתם יכולים להשתמש בערוצי המדיה הללו גם בצורה מתוחכמת יותר.

כפי שאתם יכולים להשתמש בדיוור אלקטרוני כדי לחזק את הנוכחות שלכם במדיה החברתית, אתם יכולים להשתמש במדיה החברתית כדי לחזק את הדיוור האלקטרוני שלכם. פייסבוק וטוויטר יכולים להיות פלטפורמה מצוינת כדי להשיק קמפיין שנועד לחזק ולהגדיל את רשימת התפוצה.

מדוע למשל, שלא תספקו לגולשים שטרם נרשמו לדיוור שלכם, הצצה למבצעים שהם מפסידים? אם התחלתם קמפיין לחיזוק רשימת התפוצה שלכם, מומלץ גם לשים לב למקומות שמהם מגיעים המנויים החדשים. ייתכן שטוויטר, למשל, לא מספק את אותו החזר השקעה שמספק פייסבוק. אם תדעו זאת, תוכלו לדעת היכן להשקיע יותר תקציבים ואיזה ערוץ כדאי לתעדף בפעם הבאה שאתם יוצאים לקמפיין.

חבר מביא חבר

אתם יכולים גם להשתמש בניוזלטרים שלכם כדי לחזק את רשימת התפוצה. אולי כדאי לכם לצאת במבצע “חבר מביא חבר”? ואולי כדאי שתוסיפו כפתור לשיתוף הקמפיין ברשתות חברתיות?

האימייל לא חייב עוד להיות סגור, מיועד רק לעיני מי שקיבל אותו. אם תאפשרו למנויים, יתכן שתגלו שהם דווקא ישמחו לחלוק את הקמפיינים שלכם גם הלאה.