לעקוב אחר תהליך ההרשמה

אם אתם לא שומרים את המידע על האנשים שנרשמים לרשימת התפוצה שלכם, כיצד תוכיחו מאוחר יותר שאתם לא ספאם?

רבים מהעוסקים בדיוור אלקטרוני לא עוקבים מספיק אחר הליך ההרשמה לרשימת התפוצה שלהם, וזה חבל, משום שהזמן והמקום שבהם אנשים הצטרפו לרשימה יכול לשמש כהגנה חשובה כנגד תלונות על ספאם.

במקרים שבהם נמען מכריז על הקמפיין שלכם כספאם, המידע הזה יכול לעזור לכם לשכנע את ספקיות האימייל או האינטרנט שמדובר בהאשמה מופרכת.

מידע על תהליך ההרשמה

המידע הזה ניתן לזיוף והוא לא תמיד יציל אתכם, אבל הוא בהחלט יכול לסייע מאוד. חלק מהנמענים עלולים לשכוח שהם נרשמו לקמפיינים שלכם, ומשם הדרך לכפתור הספאם קצרה במיוחד. גרוע מכך, בדרך כלל פשוט יותר להכריז על אימייל כספאם מאשר לעבור את תהליך הסרת ההרשמה.

כפתור הספאם יכול להיות מפתה מאוד – לחיצה אחת ולא תקבלו יותר אימיילים מהכתובת הזו. בחלק מספקיות האימייל, אין אפילו צורך לפתוח את ההודעה כדי להעביר אותה לתיקיית הספאם, וברגע שנמען מחליט להכריז עליכם כספאם, חובת ההוכחה היא עליכם.

איסוף מידע על תהליך ההרשמה, אם כן, הוא הכרחי. לא תמיד יש צורך בפתרון טכנולוגי מורכב. אם אתם מחזיקים ברשימת תפוצה קטנה, כדאי לשמור את המידע על המצטרפים החדשים בקובץ אקסל: מהיכן הם הצטרפו, מתי ופרטים נוספים. ככל שיש לכם יותר מידע, כך יהיה קל יותר להוכיח שהמשתמשים הללו אכן ביקשו לקבל את הקמפיינים שלכם.

צפו: כך תייבאו נמענים מקובץ אקסל

אם משתמשים הצטרפו לרשימה שלכם באמצעות קניית אחד מהמוצרים שאתם מוכרים, השגת המידע אמורה קלה במיוחד. שמרו על פירוט העסקאות שבו מופיע המידע הרלוונטי. כל דבר יכול לעזור, החל מהתאריך ועד לכתובת בבית, כתובת ה-IP וסוג המוצר שנרכש. במקרה של תלונה, תוכלו להציג את הפרטים הללו. בניגוד לכתובת אימייל, יותר קשה לשים יד על הפרטים הללו ללא הסכמת המשתמש.

אישור הרשמה – רצוי שיהיה ברשת

חלק מאנשי השיווק בונים את רשימת התפוצה באמצעות נציגי מכירות, ששואלים את הנמענים טלפונית אם הם מוכנים לקבל ניוזלטרים ומבצעים לאימייל. במקרה זה, כדאי לא לסמוך על איש המכירות שימלא את הפרטים במקומכם. אלצו אותם למלא את טופס ההרשמה ברשת, ושלחו לנמען בקשת Opt-in לאימייל. אם הנמען לוחץ על הקישור להרשמה, ההקלקה שלו נרשמת אצל ספקית הדואר האלקטרוני ותוכל לשמש אתכם כהוכחה להרשמה מאוחר יותר.

אישור הרשמה באמצעות האימייל הוא תהליך סטנדרטי והכרחי. אם לא תשמרו על הפרטים הללו, בשלב מסוים אתם עלולים להתחרט על כך. זה אולי ייקח זמן, אבל אתם עלולים למצוא את עצמכם מככבים באחת מהרשימות השחורות שמחזיקות ספקיות האימייל, מנסים להוכיח שרשימת התפוצה שלכם לגיטימית.

 

עוד בבלוג של אקטיב טרייל: כך תתחמקו מתיקיית הספאם