8 מדדים שאתם חייבים לכלול בכל קמפיין שלכם

“אם אי אפשר למדוד את זה, אי אפשר לנהל את זה” – המשפט האלמותי הזה נאמר לפני עשרות שנים אבל כוחו תקף גם היום, בעיקר כשמדובר במדידת ביצועים בשיווק דיגיטלי. פעם זה היה הרבה יותר פשוט: קמפיין שיווקי היה מצליח רק אם הקופות היו מצלצלות. היום המצב שונה בתכלית: לא מעט מדדים בשיווק דיגיטלי שנוספו למשפך השיווקי מעניקים תמונת מצב חדשה, לעתים מבלבלת, על אודות הצלחת הקמפיין. אם תוסיפו לזה את מבול הדוחות שמגיע מכל ערוץ שיווק בנפרד – אתם עלולים להיכנס לסחרור יקר ובזבזני שיפשיע כל תקציב השיווק הדיגיטלי. 

העידן הדיגיטלי מחייב שימוש בכלים לשיווק דיגיטלי כדי שכל קמפיין יעמוד במדדי ביצועים קבועים כדי להבין בזמן אמת איך הגיבו הלקוחות למסרים השיווקיים שלכם. לא מדובר רק בתוכן או בעיצוב. גם למחקר המילים, האסטרטגיה, בחירת קהלי היעד ומיפוי מסע הלקוח יש השפעה ענקית על התוצאה הסופית. ליקוט כל הנתונים הללו נחשב עד לא מזמן לעבודה מסורבלת ומשעממת – אבל מדידת קמפיין דיגיטלי לא מצריכה יותר מלחיצה כל אייקון הדו”חות במערכת הדיוור והניוזלטר שלנו כדי לקבל את הדוחות העדכניים ביותר או במילים אחרות: KPI שיווק דיגיטלי.

מה מודדים? ובכן, כמעט הכל. רגע לפני שנצלול למערך כלי המדידה הנפוץ כמעט לכל קמפיין, נזכיר שהאחריות לא מסתיימת ברגע שהמסר השיווקי נשלח. השקעתם בעיצוב? בקופי? באסטרטגיה? נהדר! עכשיו הביטו בנתונים שנאספו, קבלו החלטות טובות ומדויקות יותר לעסק ובעיקר שאלו את השאלות הנכונות.

המדדים הכי חשובים בכל קמפיין

1. שיעורי פתיחה
אחד המדדים החשובים ביותר, המתייחס למספר הלקוחות ברשימת התפוצה שקיבלו את המסר השיווקי שלך ופתחו אותו. בין אם מדובר בלקוחות נאמנים או כותרת חזקה – נראה ששיעורי פתיחה טובים מעידים על יחסי אמון בריאים בינם לבין המותג.

2. שיעורי הקלקה
המדד הזה הוא הכרחי כי הוא משקף את הלקוחות ברשימת התפוצה שהקליקו על לינק אחד או יותר במסר שלך. שיעורי הקלקה טובים מעידים לרוב על יחס המרה חיובי ומעורבות גבוהה יותר.

3. שיעורי המרה
המדד החשוב ביותר ברוב הקמפיינים, המעיד על כך שהלקוחות ברשימת התפוצה הביעו עניין במסר השיווקי ונהגו בדיוק כפי שציפיתם מהם. השאירו ליד, ניצלו קופון רכישה או נרשמו לאתר המותג וביצעו בו רכישה של מוצר או שירות.

4. שיעורי שיתוף
המדד הזה משקף את מספר הלקוחות ברשימת התפוצה ששיתפו את המסר שלכם עם אחרים. הם לא חייבים להקליק או להמיר, מספיק שפתחו את המייל ו”המליצו” לחברים – ואתם בעניינים.

 

8 מדדים חשובים
האחריות לא מסתיימת ברגע שהמסר השיווקי נשלח (צילום: depositphotos)



5. מכירות בפועל
מדד המכירות הוא למעשה המטרה הסופית בכל קמפיין הארד סייל, ומשקף את מספר העסקאות בפועל שבוצע בכל קמפיין. אתם רוצים שהמספר הזה יהיה גבוה ככל האפשר – תאמינו לנו.

6. שיעורי הסרה
בסוף חמשת המדדים “הטובים”, מגיע המדד הזה המעיד על מספר הלקוחות שבחרו להתנתק מרשימת התפוצה שלכם. בין אם איבדו עניין במותג או במסרים שלכם – כדאי שתעשו הכל כדי שהמספר הזה יהיה נמוך ככל האפשר.

7. שיעורי חסימה (BOUNCE RATE)
המדד הזה מתייחס למסרים שיווקיים שלא התקבלו או לא נמסרו ללקוחות מכל סיבה שהיא. שתי הסיבות הנפוצות הן כתובות דוא”ל שגויות וחסימה של ספק האינטרנט – ואם זיהיתם את שתיהן ברשימות התפוצה שלכם, תתחילו לדאוג.

8. שיעורי הגעה לספאם
אתם כבר מבינים מה זה אומר. פשוט אל תגיעו לשם.

צפייה, ניתוח ולמידת המדדים הללו היא הכרחית לכל קמפיין ודורשות תהליך קבלת החלטות מתאים. כך ניתן ללמוד על התנהגות הלקוחות שלכם, תפישת המותג, הרגלי הרכישה שלהם והתאמתם למסע הלקוח שיצרתם בעבורם.