2 מיליארד לקוחות לא טועים: כל מה שאתם חייבים לדעת על שיווק בוואטסאפ

מותג המיונז הוותיק הלמנס ייזכר לעד כאחד המפרסמים הראשונים שהצליח לרתום את אפליקציית וואטסאפ לקמפיין שיווקי מנצח. זה קרה ב-2014 הרבה לפני המכירה לפייסבוק וחמש שנים בלבד אחרי שוואטסאפ עלתה לאוויר לראשונה. כבר אז זיהתה הלמנס את הפוטנציאל הקהילתי של האפליקציה והעלתה קמפיין שהקדים את זמנו: כל לקוח שרצה לקבל מתכונים לבישול ביתי עם המיונז שלה, התבקש להקליק על כפתור באתר הבית. הלחיצה הובילה אותו לקבוצת וואטסאפ (תופעה די נדירה באותם ימים) בה נחשף למבול של הצעות, מתכונים, מנות טעימות ורעיונות לניצול שאריות מזון – עם המון מיונז כמובן.

קמפיין הוואטסאפ הזה נחשב אז לפורץ דרך, אבל מאז עברו מיליארדי הודעות בצ’אט. קשה למצוא מי שלא מכיר את אפליקציית המסרים שכבשה את העולם עם יותר מ-5 מיליארד הורדות. הלמנס ניצלה את הפצתו לצורך הקמת קבוצת משתמשים ייחודית והיא לא היחידה. אלפי מותגים שהלכו בעקבותיה הולידו ב-2018 את וואטסאפ ביזנס.

מגפת הקורונה שפרצה ב-2020 כבר הפכה את האפליקציה לכלי שיווקי מהוקצע ומוכח, שלמעשה מנעה מאנשים את הצורך לצאת מהבית. וואטסאפ המשיכה לצבור פופולריות גם אחרי דעיכת המגפה ואפשרה למותגים לחזק את הדיאלוג העסקי עם לקוחותיהם באמצעות שליחת עדכוני משלוח, תזכורות פגישות, התראות על הזמנות, כרטיסים או כרטיסי עלייה למטוס, הדגמות מוצרים, קטלוגים, סקרי שביעות רצון, מודעות ועוד. וזה עוד לא הכל. האפליקציה מאפשרת לנהל מסעות לקוח חכמים שמגבירים את חוויית הרכישה של הלקוחות לפני הרכישה והרבה אחריה.

7 כללי ברזל לשיווק ב-וואטסאפ

1. תכירו, הלקוחות שלכם

שיווק באמצעות וואטסאפ הוא ככל הנראה הכלי הדינמי ביותר הקיים כיום. שאלתם את עצמכם פעם: איפה אתם יכולים, לקבץ יחד המון לקוחות עם מאפיינים דומים, לשגר להם מסרים שיווקיים ולצ’וטט איתם בתקשורת דו כיוונית מהירה וקולחת? אם אתם מספיק אמיצים לדעת בזמן אמת מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם, לתת להם מענה מהיר וליזום מהלכים שיווקיים מבוססי דאטה – אתם בצ’אט הנכון.

2. יעילה לא רק בדיגיטל

הנוכחות של וואטסאפ בחיים של כולנו הופכת את האפליקציה ליעילה לא רק במרחב הדיגיטלי – אלא גם במרחב הפיזי. הקמפיין השיווקי הבא שלכם לא חייב להיות בחנות האונליין, פשוט שימו סטטוס נעלם על מבצע “מטורף” בחנות או ברקוד לסריקה – ואתם חזק בתמונה.

personnalisation
קשה למצוא מי שלא מכיר את אפליקציית המסרים שכבשה את העולם (צילום: דיפוזיט-פוטו)

3. סקרים רבותיי

וואטסאפ הוא כלי נהדר לפרסם סקרי שביעות רצון – המהווים חלק בלתי נפרד מתוכנית השיווק שלכם. פרסומם באפליקציית המסרים המהירה הוא מתבקש ומסייע למותגים לקבל משוב מהיר ואמיתי מלקוחותיהם. היכולת לסגמנט סקרים באופן מדויק ולהתאימם לקבוצות רלוונטיות הופך את השימוש בפיצ’ר ליעיל וישיר במיוחד.

4. שירות לקוחות הוא השיווק החדש

הקמת מערך שירות לקוחות בוואטסאפ היא צעד ראשון בטיפוח וחיזוק הקשר עם הלקוחות. לא מדובר רק במסרי מכירה שיווקיים, אלא בהעברת עדכונים שוטפים, הודעות תפעוליות וקריאות שירות כמענה תגובתי מהיר ללקוחות. מערך שירות הלקוחות בוואטסאפ ניתן לתפעול באמצעות בינה מלאכותית חכמה עד לטיפול במידת הצורך, של המענה האנושי. 

5. שקיפות, לפני הכל

בדיוק כשם שאתם כמשתמשים באפליקציה בוחרים לדעת עם מי אתם מתכתבים בכל רגע נתון – כך גם לקוחותיכם ראויים לאותו יחס מהמותג שלכם. וואטסאפ היא כאמור, חלק בלתי נפרד מחיינו וההתייחסות אליה היא מעין חרדת קודש. מזה אומר? שהפרופיל העסקי שלכם חייב להיות “על השולחן”, חשוף ושקוף כולל לוגו ופרטי זיהוי לחזרה.

6. אל תעשו את זה לבד

אתם בהחלט יכולים לפתוח קבוצות בעצמכם, לכתוב ולנסח הודעות, לבחור אימוג’ים ולשגר בתפוצת נאט”ו – אבל אל תעשו את זה לבד. עבדו עם תוכנה לשיווק בוואטסאפ או מערכת לשליחת הודעות בוואטסאפ ותחסכו לעצמכם המון כאבי ראש. המערכות הללו מתממשקות לרשימות התפוצה שלכם ומשתלבות נהדר עם מסעות הלקוח שאתם יוצרים.

7. תנמיכו את הקול

רוצים ללכוד את תשומת הלב של הלקוחות שלכם בוואטסאפ? תנו להם להרגיש שאתם בשיחה משותפת. אל תשווקו באגרסיביות, אל תצעקו את הפרסומות שלכם – תהיו מעניינים, מבדרים ומרגשים. אל תפציצו את הלקוחות שלכם בהודעות וזכרו: הכוח אצלם. כללי הרגולציה של וואטסאפ מאפשרים למקבלי המסרים לדווח על השולחים או להעביר אותם לספאם. אל תגיעו לשם.