מחפשים מערכת דיוור מומלצת? כך תבחרו את מערכת הדיוור המתאימה ביותר לעסק שלכם

במציאות בה אנו חיים יש המון אפשרויות, רעיונות, פתרונות והמצאות, ולפעמים קצת קשה לבחור. גם בעולם השיווק יש המון טכנולוגיות חדשניות לבצע כל פעולה, והמון מערכות חכמות החוסכות עבורנו הרבה מאוד זמן, כסף, עבודה, משאבים וכוח אדם, תוך כדי ייעול משמעותי של מגוון פעולות שיווק יומימיות וחיזוק של הקשר עם הלקוחות. אחת הדרכים הכי טובות לרתום את הטכנולוגיה לטובתנו ולטובת העסק, היא באמצעות מערכת דיוור מומלצת, המאפשרת לשלוח מגוון רחב של מיילים  בתפוצה רחבה, לרשימת הנמענים וכמו כן מגוון רחב של פונקיונליות המסייעת לעסקים למקסם את המאמצים השיווקיים שלכם ולחסוך בזמן.

אם אתם עדיין לא מדוורים אז כדאי להתחיל כפי ע”פ הנתונים על כל 1$ שתוציאו על אימייל מרקטינג תרוויחו 40$ ואם אתם כבר מדוורים ובוחנים מערכות דיוור נוספות, כדאי שתקראו את המאמר הזה, שיעשה לכם קצת סדר בעניין ויאפשר לכם להבין מה כדאי לכם לבדוק לפני שאתם בוחרים את המערכת המיועדת.

אז בואו נסקור יחד את כל האלמנטים החשובים ביותר שכדאי להכיר בבחירת מערכת דיוור:

 

קודם כל- עבירות המיילים!

בין אם יצא לכם לשמוע את הביטוי הזה בעבר, או שזו הפעם הראשונה, כל מערך שליחת מיילים ללקוחות מתבסס בראש ובראשונה על עבירות מיילים. עבירות (Deliverability), היא למעשה מספר הדיוורים המגיעים אל תיבת האינבוקס במייל של הנמענים שלכם. אם חשבתם שמספיק פשוט ליצור דיוור, לבחור את קבוצת הנמענים אליה תרצו וללחוץ על כפתור “שלח” אתם טועים ובגדול. עבירות מושפעת מ-ה-מ-ו-ן פרמטרים ביניהם התוכן שאתם מדוורים, שימוש במילים ספציפיות שייתכן כי מוגדרות כמילות “ספאם”, שימוש מוגזם באימוג’י, היחס בין תמונה לטקסט במייל, אבל זה כבר למאמר אחר :). דבר נוסף שמשפיע על העבירות הוא הדומיין שמופיע במיילים שאתם שולחים. כשמדובר בדומיין שלכם, הסיכויים שהמייל יגיע ליעדו גדלים משמעותית, ולכן כדאי להעדיף מערכת דיוור המאפשרת זאת, באמצעות הגדרת פרוטוקול SPF תחת הדומיין ששייך לכם, הגדרה של קוד אימות הדומיין ברשומות DKIM ומעקב רציף עם פרוטוקול DMARC.

העבירות מושפעת גם מפעולות של הספק- חברת הדיוור איתה אתם בוחרים לעבוד, לכן כדאי לבדוק אילו אלמנטים החברה מיישמת באופן שוטף כדי למקסם את העבירות ובאילו תקני שליחה היא תומכת.

כדאי לבחור במערכת התומכת באופן מלא בתקני השליחה הקיימים בשוק.

בחירה של מערכת דיוור איכותית ומקצועית שעובדת בסקיילים גבוהים, תסייע לכם להגיע לעבירות גבוהה יותר, לנצח את הסטטיסטיקה ולהגיע להרבה יותר נמענים, בכל דיוור שתשלחו.

 

אחוזי פתיחה גבוהים הם סימן שבחרתם נכון!

אחרי שהצלחתם לעקוף את הסטטיסטיקות של אחוזי השליחה וההגעה ליעד של הדיוורים שלכם, עכשיו עליכם להתחיל לחשוב על אחוזי הפתיחה שלהם- כמה מתוך הדיוורים שלכם יפתחו על ידי הנמענים? מערכת דיוור מתקדמת, תאפשר לכם להגיע לאחוזי פתיחה גבוהים של כל הדיוורים שלכם, בעזרת מגוון פתרונות חכמים במיוחד- כמו כלי פרסונליזציה: טריגרים וחלוקה לקבוצות, שיאשפרו לכם לבצע סגמנטציה של הלקוחות שלכם לפי תחומי עניין והאינגייג’מנט שלהם עם המותג, וכלי אופטימיזציה כמו B/A טסטינג המאפשר לכם לשפר ולשדרג את פעילות האימייל מרקטינג שלכם בזמן אמת על פי מספר פתיחות האימייל, הקלקות וכו’..

אז אל תתפשרו על פחות ממערכת דיוור המספקת לכם כמה שיותר מהפתרונות האלו, במקום אחד מרוכז ובאופן נגיש, ברור, פשוט וקל לתפעול.

 

ידע הוא כוח- אז השתמשו בו בחוכמה!

ככל שיש לנו יותר אינפורמציה על הביצועים של הדיוורים שלנו בקרב הנמענים, כך אנחנו יכולים לשפר אותם הרבה יותר ולחזק את אחוזי הפתיחה שלהם באופן משמעותי. לכן, במערכת הדיוור שתבחרו, פשוט חייבת להיות גישה לכמה שיותר מידע מקיף ומקצועי, דוחות מעמיקים עם פילוחים מכל הסוגים, מפת הקלקות שמראה לכם מבחינה ויזואלית היכן בדיוור הנמענים לחצו יותר או פחות על קישורים, אפשרויות מעקב באופן שוטף ושליחת אוטומציות לפי תחומי העניין וההתנהגות של הנמענים, למשל נמען הקליק או ביקר בעמוד ספציפי באתר – שלחו לו סדרת דיוורים בנושא.

כדי ליישם ולתפעל את כל המידע הזה, כמובן שחשוב שהמערכת תהיה אוטומטית ככל הניתן ותאפשר לכם לבנות משפך שיווקי יעיל ומדוקדק, עם אוטומציה מקיפה ומתקדמת- כך שתוכלו להגיע לכל לקוח ולקוח, לאסוף את המידע באופן יסודי יותר, לנתח, לפלח, לבחון, לשפר, להסיק ממנו מסקנות ולהפוך אותו להצלחה מסחררת, מבלי לבזבז זמן יקר, כוח אדם, משאבים או עלויות מיותרות.

 

דיוור זה לא כל הסיפור!

היום, אתם יכולים לבחור במערכת המציעה לכם גם הרבה מעבר לשליחת דיוורים בלבד. מערכות דיוור הכוללות גם מערכת לשליחת הודעות SMS, הקמת דפי נחיתה, הפקת ניוזלטרים מעוצבים ועוד מגוון אפשרויות שישרתו אתכם ואת הצרכים של העסק שלכם באופן הרבה יותר מקיף, מקצועי ויעיל, ויעזרו לכם ליצור מהלכים שיווקיים הוליסטיים, מאוזנים וחכמים במיוחד, העוטפים את הלקוחות שלכם מכל הכיוונים ומביאים לתוצאות שאפשר לראות באופן מיידי. בנוסף, ריכוז של מספר כלים שיווקיים במקום אחד,  מאפשר לכם לשלב כמה ערוצי שיווק התומכים זה בזה ומשלימים אחד את השני, ליצירת משפך שיווקי הרבה יותר חכם וטיפוח של אחוזי המכירות או ההמרות. עוד תוספת נהדרת שכדאי לחפש במערכת הדיוור שלכם, היא החיבור למערכות E-Commerce פופולריות כמו Shopify, Magneto ו- Woo, ולמערכות CRM בהן אתם משתמשים. כך תוכלו ליצור משפכי שיווק חכמים למבקרים וללקוחות בחנות האונליין בצורה פשוטה ומהירה לאסוף עליהם מידע כדי לשפר ולייעל את משפכי השיווק וההמרות שלכם.

 

ומה עם גמישות?

בסופו של היום, חשוב שנוודא כי העלות בגין המערכת תואם את תקציב השיווק של העסק. כשאתם מבצעים השוואה בין מערכות דיוור, כדאי לבדוק את תנאי התשלום – לרוב ניתן לשלם במודל חודשי או במודל שנתי חד פעמי עליו לרוב ניתנת הנחה משתלמת.

בשורה התחתונה – תבינו קודם כל מה הצרכים של העסק שלכם ומה תרצו להשיג מהמערכת.

בחיים, לכל אחד ואחת מאיתנו יש את הצרכים, הרצונות והשאיפות שלו או שלה, ולכל אחד ואחת אכפת מדברים אחרים. גם כשמדובר בתוכנית השיווקית של העסק ובמערכת הדיוור בה בוחרים לבסוף- מה שחשוב לאחד, לא ישנה לאחר, ולהפך. לכן, השוואה בין כל האפשרויות היא חשובה, אך מעל הכל, חשוב שתצרו לעצמכם סדר עדיפויות ברור- אילו מאפיינים חשובים לכם יותר במערכת הדיוור שלכם? על מה אתם פשוט לא יכולים להתפשר ועל מה כן? ברגע שתסמנו שתיים או שלוש דרישות העומדות בראש, בשילוב עם תקציב, כמות נמענים ודיוורים וכמובן, איכות ומקצועיות ברמה הגבוהה ביותר- יהיה לכם הרבה יותר קל לאתר ולבחור במערכת הדיוור המתקדמת שהכי מתאימה לכם.