איך לכתוב שורת נושא מוצלחת?

שורת הנושא היא בין הגורמים המכריעים את השאלה האם הנמען יפתח את האימייל שלכם. כך תהפכו אותה לטובה יותר

התעוררתם בבוקר, הכנתם קפה והלכתם, קצת אדישים, לבדוק מה קורה בתיבת האימייל שלכם. הפלא ופלא, באותיות ענק, מופיעה לכם הודעה בתיבת הדואר הנכנס שלכם שמודיעה על “מבצע חדש!!!!”. כל סימני הקריאה האלה קצת הבהילו אתכם כל כך מוקדם בבוקר, אבל מצד שני, מבצע חדש! אולי זה משהו שווה? בעצם, אם זאת הודעת ספאם? קשה לדעת, אבל כך הודעות ספאם נראות בדרך כלל. בכל מקרה זאת שורה נושא קצת עמומה מדי וזה בוקר, אז אתם מחליטים לוותר. כל יום יש מבצעים חדשים, לא יקרה כלום אם תפספסו את זה. DELETE, מחקתם את האימייל.

שורת נושא טובה היא דבר שאסור לזלזל בו. היא הדבר הראשון שהנמענים שלכם רואים בקמפיין הדיוור האלקטרוני שלכם והיא מה שיקבע אם הם יפתחו את הניוזלטר או יתעלמו ממנו.
בנוסף, ספקיות הדואר האלקטרוני מפעילות מסנני ספאם שמנסים לאתר הודעות זבל באמצעים שונים. אחד מהאמצעים הבסיסיים ביותר הוא ניתוח שורת הנושא. שורת נושא שנראית כמו ספאם, עלולה לגרום למסנן למחוק את המייל והנמענים אפילו לא ידעו ששלחתם משהו.
אחרי שהשקעתם כל כך בניוזלטר שיצרתם, אתם רוצים שמישהו גם יקרא אותו. כתיבת שורת נושא מוצלחת ומסקרנת היא האקסטרה מייל, המאמץ נוסף והאחרון הזה שיש לו תפקיד מכרע בהצלחת הניוזלטר שלכם. יש כמה גורמים קריטיים שיכולים לגרום להצלחתה או לכשלונה של שורת הנושא שלכם, וכדאי לכם להכיר אותם.

איך לכתוב שורת נושא גרועה

לפני שנדבר על איך להצליח במבחן, כדאי לדעת קודם איך נכשלים בו. זה לא קשה לכתוב שורת נושא גרועה, כל עוד מבינים את הטון שהיא צריכה לשדר. שורת נושא גרועה נראית כמו קלישאה של סוחר מכוניות יד שנייה. הוא תופס אתכם ביד, מדבר מהר ובמשפטים מפוצצים, ותובע שתחתמו עכשיו עכשיו, לפני שיהיה מאוחר מדי. בסך הכל, הוא אומר, יש פה הזדמנות של פעם בחיים. הימנעו מלעשות זאת ללקוחות שלכם.

ותרו על סימני הקריאה. סימני קריאה משדרים תחושת דחיפות וחשיבות. אם אתם זקוקים לסימני קריאה כדי לשדר זאת, כנראה ששורת הנושא שלכם לא עושה את העבודה. גרוע מכך, סימני קריאה ואותיות ראשיות (ABC) משדרים ספאם, הן לנמענים שלכם והן למסנני הספאם של ספקית הדואר האלקטרוני.

אם אתם כותבים באנגלית, הימנעו משימוש באותיות ראשיות. באינטרנט, אותיות גדולות מקבילות לצעקה בחיים האמיתיים, ולא הייתם רוצים להבהיל את הלקוחות שלכם בצעקות ולגרום להם לסגור את האימייל במהירות.

איך לכתוב שורת נושא מוצלחת

שורת נושא טובה צריכה להגשים שתי מטרות:

א. למשוך את הקורא.

ב. לספק לו אינפורמציה לגבי התוכן שנמצא באימייל.

שורת נושא טובה צריכה להיות ישירה, ברורה ומנומסת. שמרו על שורת הנושא שלכם פשוטה ובהירה, ותדאגו שהיא תספר בקצרה על התוכן המרכזי באימייל ששלחתם. אל תנסו לדחוס יותר מדי דברים לתוך אותה שורת נושא, ואל תנסו לדחוק בנמענים.

בה בעת, בהחלט ניתן להשתמש בשורת הנושא כדי למכור. שורת נושא טובה מהסגנון הזה יכולה להיראות בערך כך: “המבצע מסתיים מחר: הנחות על כל סוגי המוצרים”. זו שורת נושא שיוצרת תחושת דחיפות וקוראת לפעולה, אך היא לא צועקת. היא לא מפצירה בנמענים “להיכנס עכשיו!”, והיא לא מלאה בסופרלטיבים מיותרים כמו “מבצע ענק!”. היא מספרת על מבצע, מתי הוא מסתיים, ומה כלול בו. קצר, פשוט ואינפורמטיבי. לא צריך יותר.

 

עוד בבלוג אקטיב טרייל: על מבצעים והנחות בשורת הנושא