טעם הוא לא הקריטריון היחיד

קמפיינים רבים סובלים מבעיות עיצוב שיכולות להיפתר עם השקעה מינימלית של זמן ומחשבה. איך תשפרו את מראה הניוזלטר שלכם?

אחת הבעיות הנפוצות ביותר בקמפיינים בדיוור אלקטרוני היא דווקא העיצוב. למרות שעיצוב אימיילים דורש הבנה בסיסית ב-HTML, אם אתם נהנים משירותי חברת דיוור טובה, אין לכם צורך בידע בתכנות. לאקטיב טרייל לדוגמה, יש עשרות תבניות עיצוב מוכנות.

כדי לעצב קמפיין אימייל טוב צריך לזכור, קודם כל, שאימיילים הם אינם עמודי אינטרנט. אימיילים צריכים לעבור את תוכנות האימייל, אנטי-וירוסים ומסנני ספאם. כדי לעשות זאת, כדאי לבדוק שהאימייל שלכם עומד בכמה סטנדרטים בסיסיים:

תצוגה מוקדמת

רבים קוראים את האימיילים שלהם מעמוד התצוגה המוקדמת. הבעיה היא שלתוכנות אימייל שונות יש דרכים שונות להציג עמוד זה. Outlook למשל, נותן חלון תצוגה מוקדמת אנכי, בעוד שב-Thunderbird חלון התצוגה המוקדמת הוא אופקי. Gmail מספק רק את המלים הראשונות של האימייל בתצוגה המוקדמת, וב-AOL חלון התצוגה המוקדמת זעיר למדי.

עליכם לעצב אימיילים צרים יחסית, כדי להבטיח שאפשר יהיה לראות חלק ניכר מהתוכן בחלון התצוגה המוקדמת. אימייל טוב צריך להיות לכל היותר ברוחב של 600 פיקסלים.

כמו כן, ודאו שהתוכן החשוב ביותר שלכם – הקריאה לפעולה, הכתבות המרכזיות וגם הלוגו שלכם – יימצאו בחלק העליון של האימייל, כדי שיהיה אפשר לראותם גם כשחלון התצוגה המוקדמת הוא אופקי.

תמונות

תוכנות אימייל רבות לא מאפשרות הצגת תמונות כברירת מחדל. במלים אחרות, במקום שהאימייל יציג את התמונות שבחרתם בקפידה, הנמענים יקבלו רק טקסט עם כפתור שמאפשר לראות את האימייל עם התמונות. כדאי תמיד להניח שהתמונות שלכם לא יופיעו, משום שרוב הנמענים לא לוחצים על הכפתור שמורה לתוכנת האימייל להציג את התמונות.

מסיבה זו, כדאי תמיד לכלול כיתוב תמונה שיאפשר לנמענים להבין את המתרחש גם ללא הצגת התמונות. עם זאת, זכרו שכיתוב תמונה מפורט מדי עלול לגרום לנמענים לוותר על התמונה מראש.

קראו עוד על שילוב תמונות בדיוור

התוכן המרכזי שלכם תמיד צריך להופיע כטקסט, ולא כתמונה. חלק מהחברות שולחות את הקריאה לפעולה כתמונה נוצצת. זה יכול להיות מאוד מרשים, אבל אם התמונה לא מופיעה, כל האפקט נעלם.

סיבה נוספת מדוע כדאי להיזהר משימוש רב מדי בתמונות קשורה למסנני הספאם. ספאמרים הבינו כי מסננים אותם בהתבסס על מילות מפתח מסוימות. לכן הם שולחים את האימיילים שלהם כתמונה גדולה. בתגובה, מסנני הספאם החלו לסנן אימיילים שיש בהם רק תמונות או שהיחס בין התמונות לטקסט גדול מדי לטובת התמונות.

תמיד כדאי לדאוג שיהיה טקסט באימיילים שלכם, כדי למנוע מהמסננים להעביר אתכם לתיקיית הספאם. במקום תמונה גדולה, עדיף לשבץ באימייל מספר תמונות קטנות, מוקפות בטקסט. אם האימייל שלכם מכיל רק שורה או שתיים, הכניסו רק תמונה או שתיים. נכון, אתם מוותרים על חלק מהברק של הקמפיין שלכם, אך זה עדיף מלגלות שחצי מהאימיילים ששלחתם מעולם לא נצפו, משום שמסנן ספאם החליט להיות זהיר מדי.

פלאש, ג’אווה-סקריפט, ActiveX

תוכנות אימייל רבות אמנם מאפשרות הצגה של שפות אינטרנט שונות, כמו פלאש וג’אווה-סקריפט, אולם לא כל תוכנות האימייל מאפשרות זאת, ובכל מקרה, תוכנות האנטי-וירוס קצת פחות ידידותיות לכך. הן בודקות אימיילים שעושים שימוש בשפות אלו, משום שכך בדיוק וירוסים חודרים למחשבי הנמענים. ייתכן גם שהאימייל המושקע שלכם לא ייכנס לתיקיית הספאם, אולם תוכנת האנטי וירוס תעלים ממנו את כל הסרטים שהטמעתם או, גרוע יותר, תסמן אותו כאימייל שעלול להכיל וירוסים.

במקום לשלוח אימייל עם סרט פלאש, השקיעו את הזמן בדף הנחיתה שלכם. גרמו לאנשים לרצות להגיע אליו באמצעות גרפיקה וטקסט שתומך בה, והשאירו את הקישוטים המיוחדים לדף הנחיתה עצמו. ממילא עיקר הרכישות מתבצעות בדף זה.

בר הניווט התחתון

בר הניווט התחתון, הידוע גם כ-Footer, צריך להכיל קישור להסרת ההרשמה, כפי שנדרש בחוק. כדאי גם לכלול בו את כתובת האימייל שלכם, קישור למדיניות הפרטיות שלכם ואפשרות להעביר את האימייל לחבר. מעצבים רבים נוטים להתעלם מבר הניווט התחתון, וחבל. זה מקום נהדר לשים בו חלק מהמידע שמקנה לאימייל שלכם אמינות ולגיטימיות.

בדקו כיצד האימייל שלכם נראה

מעצבי אתרים בודקים איך נראה האתר שלהם בדפדפנים שונים: פיירפוקס, אקספלורר, ספארי. באותה מידה, עליכם לבדוק כיצד נראה הקמפיין שלכם בכמה תוכנות אימייל שונות.

הניחו שהתמונות שלכם יעלמו והטבלאות לא יראו בדיוק כפי שתכננתם. פתחו חשבון בכמה תוכנות אימייל פופולריות וראו כיצד הן מציגות את האימיילים ששלחתם. סביר להניח שכך רוב הנמענים יצפו בקמפיין שלכם.

לא מרוצים מהתוצאה? עצבו מחדש.