דברים קטנים לשינוי גדול

אחד היתרונות הגדולים בקמפיין דיוור אלקטרוני הוא היכולת לצפות בסטטיסטיקות מפורטות הקשורות להצלחת הקמפיין. דרך טובה היא שימוש בנתונים שאתם מקבלים – בחינת קמפיינים שונים על נמענים שונים, שתאפשר לכם לראות מה עובד טוב יותר. אפשר לעשות זאת בקלות באמצעות שליחת קמפיין AB testing.

ניסוי אלמנטים שונים בתוך אותו קמפיין הוא לא דבר מסובך, והוא לא יתבע מכם יותר מכמה דקות. שלחו קמפיין אחד לקבוצה אחת, ולאחר מכן שנו בו משהו מסוים ושלחו אותו לקבוצה שנייה. מומלץ לבחון את השינוי תחילה בקבוצות קטנות, כך תוכלו לבחון איזה קמפיין הצליח יותר ולשלוח לכלל הנמענים את הקמפיין היעיל מביניהם.

אם אתם לא רוצים לשלוח את קמפיין הניסיון לקבוצה הקטנה, תמיד תוכלו לחלק את רשימת התפוצה לשניים, ולשלוח לכל חלק קמפיין אחר. אולי לא תוכלו להשתמש במידע שאספתם בקמפיין הנוכחי, אך הנתונים יתנו לכם רעיונות לקראת הקמפיין הבא.

במה ניתן להתנסות?

ניתן לבחון מספר רב של גורמים בניוזלטר ולעשות מגוון ניסויים שונים. עם זאת, זכרו לבדוק רק גורם אחד בכל פעם, כדי שתדעו איזה מהגורמים אחראי להצלחה או הכישלון של הניוזלטר שלכם. להלן מספר אלמנטים שכדאי להתנסות בהם:

שורת הנושא

שורת הנושא היא אחד הגורמים החשובים שקובעים אם נמענים יפתחו את האימייל ששלחתם או יתעלמו ממנו. במלים אחרות, שורת הנושא משפיעה ישירות על שיעור פתיחת האימיילים ואם תתנסו בכמה שורות נושא שונות, תוכלו לראות איזו שורה היא האפקטיבית ביותר.

שורת הנושא גם מספרת לנמענים מהו המסר המרכזי בניוזלטר. ייתכן כי אתם לא בטוחים איזו כתבה כדאי לשים בכותרת, ואולי לא החלטתם על איזה מבצע לספר בה. שורת הנושא יכולה ללמד אתכם רבות. בדקו בקמפיינים ששלחתם בעבר, וראו על מה לחצו יותר אנשים. נסו להבין מדוע לחצו יותר על שורת נושא אחת מאשר אחרת, ולפי העקרונות האלה צרו את שורת הנושא האלטרנטיבית שלכם.

מבצעים

התנסו במבצעים שונים ובדרכים שונות להציג את אותו המבצע. אתם יכולים לבדוק אם יותר אנשים מקליקים על “10 אחוזי הנחה” לעומת “הנחה של עשרה שקלים”; בחנו אם משלוח חינם משיג לכם יותר הקלקות ממשלוח בתשלום; הצמידו תאריך תפוגה למבצע, ובדקו אם מבצע שמסתיים עד יום מסוים מושך יותר אנשים ממבצע רגיל. לאחר מכן, העבירו את ההצעה שזכתה להכי הרבה קליקים לשאר רשימת התפוצה.

עיצוב האימייל

רוב הניוזלטרים מכילים בר ניווט. נסו לשלוח לחלק מרשימת התפוצה שלכם קמפיין בלי בר ניווט, כך שיותר תוכן יישאר למעלה, מבלי לדרוש מהקוראים לגלול את המסך. ודאו שיש קישורים בחלק העליון של הניוזלטר, כך שתוכלו לראות אם השיטה עבדה.

קישורים

בדקו את הקישורים שלכם. נסו לשים קישורים על מילים שונות, לשים יותר או פחות קישורים, ובדקו מה מושך יותר אנשים.

תמונות

בדקו אם ניוזלטר שמורכב מטקסט בלבד עובד טוב יותר; בדקו אם שינוי התמונה או גודל התמונה גורם ליותר אנשים להקליק על הקישורים; נסו להפוך תמונות לקישורים, וראו אם זה מושך יותר אנשים.