רק היום: מבצעים והנחות בשורת הנושא

כולם יודעים ששורת הנושא היא הדרך לפתות קוראים. השאלה היא רק אילו מבצעים להזכיר שם כדי לגרום לקוראים להפוך ללקוחות.

שורת נושא היא אחת הדרכים הטובות ביותר לזכות בקוראים או לאבד אותם. אם שורת הנושא שלכם חלשה, לא אטרקטיבית או צעקנית מדי, רוב הנמענים פשוט יתעלמו מהאימייל. בעולם שבו תשומת לב הפכה למשאב שאינספור גופים מתחרים עליו, שורת הנושא יכולה להטות את הכף, לשבט או לחסד.

אז נכון, כולם יודעים ששימוש בהנחות ומבצעים בשורת הנושא זה כלי נהדר לפתות את הקוראים. אבל, כאמור, כולם יודעים זאת. כדי לזכות ביתרון, כדאי לחשוב אילו הנחות ומבצעים יתאימו לקוראים שלכם בצורה אופטימלית.

הנחות קטנות מתאימות לרשימה ממוקדת

ההנחה האטרקטיבית ביותר בנמצא היא כמובן, הנחה של 100 אחוזים, אולם סביר להניח שלא רבים עושים בה שימוש. הנחה מאסיבית יכולה אולי לפתות את הלקוחות לרכישה, אך שולי הרווח שלכם יהיו, כתוצאה מכך, קטנים יותר.

כיצד מוצאים את האיזון העדין הזה? התשובה משתנה מחברה לחברה, אבל גם ממוצר למוצר ומקמפיין לקמפיין. רוב ההנחות שמציעה חברת Amazon בשורות הנושא של האימיילים שלה נעות בין 60 ל-70 אחוזים. מדי פעם היא מציעה גם הנחות של 10 אחוזים בלבד. במבט ראשון זה נראה מוזר. מדוע שהקוראים, שהתרגלו לקבל הנחות גדולות, יסתפקו בהנחה של 10 אחוזים? התשובה לשאלה הזו נעוצה בסוג הקמפיין.

כאשר Amazon מציעה ללקוחותיה הנחה של 60 אחוזים, היא בדרך כלל עושה זאת בקמפיין לא ממוקד. היא מציעה לכלל הנמענים הנחה של 60-70 אחוזים על כל ספרי הלימוד, כל הסדרות בדי.וי.די. וכדומה. ההנחה כה גדולה מאחר שהיא ירייה באפלה; ב-Amazon לא יודעים אם הנמענים אכן מעוניינים בספרי לימוד או בסדרות טלוויזיה. הם מקווים שהנחה מספיק גדולה תעורר בחלק מהנמענים את הרצון לרכישה.

הנחות של 10 אחוזים לעומת זאת, טובות כשהקמפיין ממוקד, והנמענים ממילא הביעו עניין כלשהו במוצר. אם אתם ממליצים על משהו שהנמענים ממילא רוצים, ההנחה, גם אם היא קטנה, יכולה לשמש כתמריץ נהדר. לעומת זאת, אם אתם לא בטוחים מה הנמענים שלכם רוצים, תאלצו להשתמש בהנחות גדולות ומפתות יותר.

המחיר רלוונטי רק כשהוא לוהט

שאלה נוספת שכדאי לתהות לגביה היא אזכור מחיר המוצר בשורת הנושא. בדרך כלל זה לא רעיון כל כך טוב, מכיוון שלא ניתן לצפות מהנמענים שלכם לדעת את המחיר הרגיל של המוצר שאתם מקדמים. כמו כן, שורת הנושא לא אמורה לגרום לנמענים לקנות. היא רק אמורה לגרום להם לפתוח את האימייל ולקרוא אותו.

ובכל זאת, לעתים כדאי להשתמש במחיר המוצר בשורת הנושא. אפשרות אחת היא להשתמש בו כדי להדגים את גודל ההנחות שאתם מציעים עבור קטגוריית מוצרים מסוימת. אם למשל, אתם מוכרים ספרים, אתם יכולים להשתמש במחיר זול במיוחד של אחד הספרים שלכם כאינדיקציה לשאר ההנחות שיש במייל.

האפשרות השנייה פשוטה יותר – השתמשו במחיר המוצר כשברור לכם (ולקוראים שלכם) שאתם מציעים מבצע לוהט באמת, כזה שסוגר עסקה מיד.