הסוף לניחושים: כמה באמת עולה דף נחיתה?

הוא הלב הפועם של כל קמפיין, אם מפיקים אותו היטב הוא חד, ממוקד ומפלח קהלי יעד בדיוק מרבי, הוא היעד המרכזי בכל משפך שיווקי, ובכל זאת – איך זה שלא מעט מפרסמים בדיגיטל עדיין בוחרים להפנות לאתר הבית או לעמוד מוצר ולא לדף נחיתה ייעודי? התשובה לכך היא מורכבת. לפי המהדורה השנייה של הספר Marketing Sherpa’s Landing Page Handbook התשובה נעוצה בעומס הקיים על משווקים בעידן הדיגיטלי כתוצאה מריבוי ערוצי שיווק.

אם תשאלו את אנשי השיווק הדיגיטלי למה בעצם לא לייצר דפי נחיתה לעסקים שיהיו ממוקדים ויניעו לפעולה, רובם יקפיצו מיד את סוגיית התקציב. אבל בדיוק בשביל זה אנחנו כאן, להפריך את הטיעון הזה ולהוכיח שכל אחד יכול לבנות לעצמו דף נחיתה משוכלל – בלי השקעה גדולה של זמן וכסף. בניית דף נחיתה לבד היא אפשרית ומנעד האפשרויות הקיימות לבניית דף נחיתה שייצג בכבוד את המותג שלכם, הוא רחב, ואנחנו כבר לא מתאפקים כדי להציג לכם אותן.

מהם רכיבי העלות של דף נחיתה?

כדי להבין כמה עולה דף נחיתה כדאי להבין תחילה במה כרוכה הקמת דף נחיתה.

  • בניית דף נחיתה – כדי שיהיה ניתן להשיק דף נחיתה תחילה יש לבנות עמוד אינטרנט. לכן, מחירי עמוד נחיתה כוללים בתוכם את עבודת הפיתוח והתכנות.
  • עיצוב דף נחיתה – לאחר בניית דף נחיתה מגיע שלב העיצוב. דף הנחיתה חייב להיות מעוצב היטב כדי שהוא ימלא את ייעודו. עיצוב עמוד נחיתה גם הוא משפיע על העלויות בצורה משמעותית.
  • כתיבת דף נחיתה – לאחר בניה ועיצוב דף נחיתה יש צורך לכתוב את התוכן עבורו. התוכן אמור לכלול את ההצעה של דף הנחיתה ולשכנע את הלקוחות לבצע את הפעולה הרצויה.
  • אחסון – כדי שעמוד אינטרנט יהיה נגיש לגולשים ברשת יש צורך לאחסן את העמוד על גבי שרת. לכן, מחיר דף נחיתה חייב לכלול בתוכו גם עלות אחסון.
  • דומיין – כאשר מדברים על עלות דף נחיתה מחיר דומיין צריך בדרך כלל להיכלל בו, מאחר שרוב דפי הנחיתה מקבלים דומיין ייחודי משלהם.
  • אפשרות לגביית תשלומים – יש לקחת בחשבון בעת הקמת דף נחיתה שאם מטרתו של הדף הוא למכור ומעוניינים שהלקוחות ירכשו דרך הדף  – אז יש לשלב בדף גם אפשרות לחיוב לקוחות, וגם זה כרוך בעלויות.

אז תכלס, כמה עולה דף נחיתה בפועל?

קשה להעריך לפני שאופיינו הצרכים, אבל טווח המחיר של דף נחיתה לעסק נע בין כמה עשרות שקלים לחודש לבין אלפי שקלים. הפערים תלויים במידה רבה באופן שבו תחליטו לבנות את דף הנחיתה: לבד בעצמכם או עם קצת עזרה ממומחים, עם מערכות לבניית דפי נחיתה אוטומטיות או שתפנו לסוכנות דיגיטל שתבנה דפי נחיתה עבורכם.

כל אחד יכול לבנות דף נחיתה

 

כל אחד יכול לבנות לעצמו דף נחיתה משוכלל (צילום: pexels)

כל האפשרויות – כל הבחירות

האופציה העצמאית: עלות הפקת דף נחיתה שנבנה באופן עצמאי

האפשרות הראשונה היא בניית דף נחיתה לבד, בעצמכם. כדי להקים דף נחיתה באופן עצמאי צריך לדעת תכנות, עיצוב, שיווק וקופירייטינג. אם אתם אלופים בכל אלו – הרווחתם. אתם יכולים להפיק בזול יחסית דף נחיתה בעצמכם – מאפס. אם אתם יודעים קוד וגם יודעים לעצב עם תוכנות כמו קנבה תוכלו ליצור בעצמכם דף נחיתה יפיפה במינימום הוצאות. מי שאין באמתחתו כישורים טכנולוגיים וגרפיים, יידרש לכלול במחיר דף נחיתה שירותי תכנות ופיתוח, שירותי עיצוב גרפי, שירותי אחסון, עלות דומיין ושירותי קופירייטינג.

היתרונות בבניית דף נחיתה עצמאית

  • לפני הכל, התאמה מיתוגית מושלמת שמדבר בשפה הגרפית והתוכן הקיימים שלכם.
  • יש שליטה מלאה על כל התהליך, על דף הנחיתה עצמו וגם על כל האלמנטים בדף הנחיתה.
  • הכול נמצא בבעלותו וברשותו של בעל העסק: הדומיין, האחסון, דף הנחיתה עצמו, הכול. בניגוד למשל למצב שבו מפתחים דף נחיתה בעזרת סוכנות פרסום או עם מערכת דפי נחיתה אוטומטית – שאם אלו נסגרים, בעלי העסק מאבדים גם את הגישה לדפי הנחיתה.

עלויות הפקת דף נחיתה באופן עצמאי

כשמדובר ביצירת דף נחיתה באופן עצמאי מחיר דף נחיתה מושפע ממספר אלמנטים שיכולים להסתכם בעלויות מינימליות או לטפוח בקלות, בהתאם למורכבות ולשאיפות שלכם.

עלות דומיין – מחיר דומיין נע בין 50-100 שקלים לחודש.
עלות אחסון בשרת – מחירי האחסון נעים בין 5-250 שקלים בחודש, תלוי במשקל ונפח הפעילות שלו.
תכנות ופיתוח – מחירי הפיתוח מתחיל מ-500 שקלים ועולים צפונה ככל שהדף מורכב ומתוחכם יותר.
עיצוב גרפי – גם כאן יש מגוון מחירים וגם הם תלויים במורכבות של הדף ובמקצועיות של המעצבים הגרפיים. עיצוב דף נחיתה הוא מתומחר בצורה דינמית, יש מעצבים שגובים כמה מאות שקלים לדף נחיתה ויש כאלו שגובים אלפי שקלים לעיצוב דף נחיתה בודד.
קופירייטינג  – כשמדובר על כתיבת תוכן לדף נחיתה האמור לעיל נכון גם במקרה הזה, התמחור הוא דינמי והמנעד הוא רחב.

כלומר, אם בונים דף נחיתה באופן עצמאי ומסתייעים במומחים, עלותו עשויה להסתכם החל מ-1,500 שקלים וצפונה עבור דף נחיתה בודד, ואם רוצים כמה וכמה דפי נחיתה יש להכפיל את המחיר של דף נחיתה בודד במספר דפי הנחיתה הרצויים.

האופציה הטכנולוגית: עלות דף נחיתה במערכת ייעודית

השוק מציע היום לא מעט מערכות אוטומטיות לבניית דפי נחיתה תמורת עלות חודשית לא גבוהה. מערכות אלו פותחו במיוחד עבור בעלי עסקים ומשווקים שאין להם ניסיון בבנייה, עיצוב והקמת דף נחיתה, אין להם תקציבי עתק וגם אין להם יותר מדי זמן פנוי. המערכות הללו בדרך כלל מתקדמות מאוד, ידידותיות למשתמשים, וניתן ליצור בעזרתן שפע של דפי נחיתה בקלות, בזול ובמהירות.

הפתרון של אקטיב טרייל. מבחר גדול של יישומים ועיצובים
הפתרון של אקטיב טרייל. מבחר גדול של יישומים ועיצובים

היתרון שלהן הוא שיש בהן הרבה פיצ’רים, תכונות ופונקציות המקלים מאוד על בניית דף נחיתה. אם ניקח לדוגמה את מערכת דפי הנחיתה שלנו באקטיב טרייל, תוכלו להבין טוב יותר מה אמורה לכלול מערכת דפי נחיתה:

  • תבניות מעוצבות ומוכנות לשימוש – בתוך המערכת עצמה יש מאגר גדול של תבניות עיצוב מוכנות וייעודיות עבור דפי נחיתה, אותם ניתן לבחור תבניות בהתאם לתחום העיסוק של החברה. כל מה שצריך זה רק להתאים את התבנית לצרכים שלכם בקלות, בעזרת גרירה ושחרור של אלמנטים – ויש לכם דף נחיתה מעוצב.
  • טפסי הרשמה לשימוש חופשי – במערכות לבניית דפי נחיתה יש גם מבחר דוגמאות של טפסי הרשמה שניתן לשלב בדף. במערכת של אקטיב טרייל, למשל, אפשר לבחור טפסי הרשמה מבין מבחר גדול מאוד של טפסים ולהתאים את שדות הטופס לצרכים שלכם. טפסי ההרשמה במערכת שלנו הם רספונסיביים, כך שהם מתאימים את עצמם לכול מכשיר ומסך באופן אוטומטי, אפשר לבחור את האופן שבו יוצג הטופס, את המיקום שלו, את המועד שבו הוא יופיע בפני הלקוחות וגם ניתן לקבוע כיצד יוצג הטופס: סטטי, חלון צף או פופ-אפ.
  • דומיין ואחסון – במערכת לבניית דפי הנחיתה באקטיב טרייל, המשווקים יכולים להוריד את דף הנחיתה שיצרו כקובץ HTML ולהעלות את דפי הנחיתה על הדומיין של החברה או בית העסק, וכך גם לחסוך את האחסון וגם לחסוך רכישת דומיין.
  • חיוב לקוחות – חשוב לציין שלא כל מערכות דפי הנחיתה מגיעות עם אינטגרציה לחיוב תשלומים מלקוחות וכדאי לבדוק זאת היטב לפני שמתחברים למערכת כזו או אחרת. במערכת דפי הנחיתה שלנו באקטיב טרייל, למשל, ניתן לחייב לקוחות דרךPayPal מתוך דף הנחיתה, ללא כל צורך להפנות את הלקוחות לאתר חיצוני.

יתרונות מערכת דפי נחיתה

  • תקופת ההתנסות היא בחינם.
  • ניתן ליצור מספר רב של דפי נחיתה למספר רב של קהלי יעד בקלות ובמהירות.
  • בתוך המערכת יש אפשרות לערוך בדיקות A/B ולבדוק את היעילות של כל אחד מדפי הנחיתה וכל אחד מן האלמנטים שבכל דף ודף – התוכן, התמונות, הסרטונים, הצבעים, הגופנים, הכותרות ועוד.
  • יש מערכת אנליטית המפיקה דוחות שמציגים את הביצועים של דפי הנחיתה והקמפיינים.
  • המערכות ידידותיות מאוד למשתמשים, גם לאנשים ללא ידע טכני. לדוגמה, המערכת שלנו באקטיב טרייל היא בעברית, היא אינטואיטיבית ומאוד קל לעבוד איתה.
  • ניתן לבצע בקלות אינטגרציות עם מערכות CRM, עם פייסבוק, עם מערכות דיוור ועם מערכות לחיוב תשלומים מלקוחות.

מחיר דף נחיתה במערכת לבניית דפי נחיתה אוטומטית

מחירי עמוד נחיתה במערכות דפי נחיתה תלויים בסוג החבילה שבוחרים. מחיר החבילה הבסיסית מסתכם בכמה עשרות שקלים בחודש, ואם רוצים להוסיף יישומים – ניתן להוסיף בתשלום. חבילות הפרמיום מוצעות במחירים גבוהים יותר, שיכולים להגיע לכ-1,000 שקלים בחודש. חשוב לציין שלא משנה באיזה חבילה בוחרים, לרוב כבר מהחבילה הבסיסית ניתן להפיק כמות גדולה של דפי נחיתה פר חודש.

האופציה להיעדר תקציב: בניית דף נחיתה חינמי

מי שאין ברשותו תקציב גדול עבור בניית דף נחיתה בתשלום יכול לנסות ולבנות דף נחיתה בחינם. נכון להיום יש מספר חברות ובתי תוכנה שמציעים מערכת בניית דפי נחיתה בסיסית – ללא כל עלות – אבל גם ללא כל התחייבות או אחריות.

כמו כל דבר שמקבלים בחינם, גם לדף נחיתה בחינם יש מחיר
כמו כל דבר שמקבלים בחינם, גם לדף נחיתה בחינם יש מחיר (צילום: pexels)

בדרך כלל יש במערכות לבניית דפי נחיתה אלו כמה תבניות עיצוב מוכנות מראש מהן ניתן לבחור את התבנית המתאימה, אפשר לערוך את הגופנים, התמונות וגם את הטפסים. אולם, חשוב מאוד להבין כי כמו כל דבר שמקבלים בחינם, גם לדף נחיתה בחינם יש מחיר: הדומיין לא שלהם, דף הנחיתה עצמו לא בבעלותם ולא פחות חשוב מכך – פרסומות של עסקים אחרים צפויות להיות מוצגות על גבי דף הנחיתה – מה שעשוי להיות כרטיס יציאה מהיר מהדף עבור הלקוחות.

יתרונות מערכת דפי נחיתה חינמית

הקמת דפי נחיתה בחינם מכילה גם יתרונות שפשוט מבוססים על החסכון:

  • אין צורך לשלם על שירותי אחסון
  • אין גם צורך לשלם על דומיין
  • לא צריך לשלם למעצבים, מתכנתים וקופירייטרים
  • הכול חינם.

האופציה לעסוקים: מחיר דף נחיתה בסוכנות דיגיטל

אפשרות אחרונה היא בניית דף נחיתה בסוכנות דיגיטל או בסוכנות פרסום. אם בוחרים באפשרות זו אז יש לקחת בחשבון כמה גורמים המשפיעים על מחיר דף נחיתה:

  • הוותק והמוניטין של הסוכנות.
  • כמה עובדים יוקצו לצורך עבודה על דף הנחיתה שלכם – מנהלי פרויקטים, מעצבים, מתכנתים, קופירייטרים, מומחי UX וכו’.
  • איך הסוכנות מחייבת: לפי שעה? לפי פרויקט?
  • כתיבת דף נחיתה: אתם כותבים? אתם מעלים את הכיוון הכללי וכותבים עבורכם?
  • האם הסוכנות במדינה מערבית או במדינת עולם שלישית?
  • עלות דומיין ואחסון.
  • מורכבות דף הנחיתה אותו מעוניינים להשיק – אורך דף הנחיתה, כמות פיצ’רים ועוד.
  • כמות האינטגרציות הנדרשות – אינטגרציה עם מערכות כגון: פייסבוק, גוגל אנליטיקס, חיוב לקוחות, CRM וכו’.דף נחיתה בסוכנות דיגיטל. נוח אבל עלול להיות יקר
    דף נחיתה בסוכנות דיגיטל. נוח אבל עלול להיות יקר (צילום: pexels)


יתרונות בניית דף נחיתה עם סוכנות דיגיטל

סוכנות דיגיטל בונה דפי נחיתה בווליום גבוה, היא יודעת לעשות זאת בזמן קצר יחסית ובדרך כלל בתוצאה טובה, היתרונות הם מובהקים.

  • אם בוחרים סוכנות מיומנת ומקצועית ניתן לבנות דף נחיתה איכותי מאוד, אפילו יוקרתי, מאחר וקשת רחבה של אנשי מקצוע עובדים על דף הנחיתה שלכם.
  • סביר מאוד להניח שדף הנחיתה יהיה ייחודי, כי הוא נבנה מאפס במיוחד עבורכם.
  • ניתן להעשיר את דף הנחיתה במגוון פיצ’רים ופונקציות, אך בדרך כלל צריך לשלם על פיצ’רים מתקדמים.
  • זה חוסך את הכאב ראש שכרוך בהרמת דף נחיתה לבד וריצה אחרי בעלי מקצוע. יש סוכנות אחת שאצלה הכול מרוכז והיא עושה את כל העבודה עבורכם.
  • זה מאוד נוח.

מחיר דף נחיתה בסוכנויות פרסום ודיגיטל

לרוב, ככל שלסוכנות יש מוניטין, וותק וניסיון וככל שהדף הנחיתה יהיה מורכב יותר כך מחיר דף נחיתה יהיה גבוה יותר. מחירי עמוד נחיתה בסוכנויות דיגיטל יכולים לנוע בין 1500 שקלים לבין 7000 שקלים ואף יותר עבור דף נחיתה בודד. במידה ומעוניינים לבנות כמה וכמה דפי נחיתה בסוכנות דיגיטל יש להכפיל את המחיר של דף נחיתה בודד בכמות דפי הנחיתה הרצויים. לעתים, סוכנויות הדיגיטל מעניקות הנחות ללקוחות המזמינים כמות גדולה של דפי נחיתה.

נראה, אפוא, שמחיר דף נחיתה תלוי במספר רב של גורמים, ביניהם: הכישורים שלכם, התקציב שעומד לרשותכם, הזמן הפנוי שיש לכם וגם הציפיות שלכם מדף הנחיתה. אם יש לכם כישורי פיתוח, עיצוב או ידע טכנולוגי תוכלו לבנות בעצמכם דף נחיתה וכך להוזיל עלויות. אך אם אין לכם כישורים, ידע או יותר מדי זמן פנוי – תוכלו לבחור מבין כמה וכמה אפשרויות, בהתאם לתקציב שלכם.