וואטסאפ למתקדמים: 5 סוגי הודעות שאתם חייבים להכיר

קשה למצוא מותג בארץ או בחו”ל, שיוותר על הלוקסוס הזה: שיעורי פתיחה של יותר מ-90%, גישה למיליארדי סמארטפונים בכל העולם, תקשורת מהירה וישירה, מוניטין חזק ואהוב שלא ניתן לסדוק וכמובן, תלות כמעט מוחלטת של המשתמשים באפליקציה. לא בכדי שליחת הודעות שיווקיות בוואטסאפ היא כנראה הדרך המהירה ביותר של כל מותג להגיע ללקוחותיו. האמת? לא מפתיע.

וואטסאפ מציעה למשתמשיה, המשווקים והלקוחות כאחד, חוויית שימוש גבוהה ואפשרות לנהל מסע לקוח ייחודי ויעיל בערוץ אחד. רוצים לרכוש בדיגיטל? מצוין. אנחנו נעדכן אתכם על מבצעים נהדרים, נלווה אתכם עם עדכונים על מצב המשלוח וכמובן שנמשיך לתמוך בכם הרבה אחרי שהמכירה תסתיים. אה כן, הפרטים האישיים שלכם ישארו אישיים כי המסרים מוצפנים ומוגנים. אין ספק שאופיו הייחודי של הערוץ הזה הוביל לתקשורת מהירה וישירה במערכת היחסים מותג-לקוח, ומי שעדיין לא העניק ללקוחותיו חווית מסרים אינטראקטיבית – מפספס בגדול.

מנעד השימושים והאפשרויות להפצת הודעות בוואטסאפ הוא כמעט אינסופי. ניתן לשלבו באוטומציות קיימות, להטריג אוטומציות חדשות, להעביר קבצי מודעות, ניוזלטר, דפי הרשמה, קטלוגים כחלק מבניית מסע לקוח חכם – והאצבע עוד נטויה. כל מה שצריך כדי לייצר תקשורת אפקטיבית הוא מערכת לשליחת הודעות וואטסאפ, וכמובן פרסונזליזציה ותגובה מהירה. בדיוק כמו שכולנו רגילים כיוזרים של האפליקציה. אנחנו (צדיקים שכמונו) סקרנו לא מעט מודעות ובחרנו עבורכם סוגים שונים של מודעות שיתנו לכם השראה לשווק בהצלחה.

גיוס לקוחות חדשים

אין כמו וואטסאפ לתקשורת אישית יזומה. הרי כולנו יודעים שכל הודעה הנכתבת במהלך צ’אט מגבירה את מעורבות שני הצדדים בשיחה ובתוכנה. הודעות שיווקיות לא שונות בהרבה מאלה הפרטיות, אבל לפני כן קיים הצורך להביא את הלקוחות שלכם לצ’אט. איך עושים את זה? פשוט. הטמיעו קישור לצ’אט בכל הנכסים הדיגיטליים ופתו את הלקוחות לתקשר מולכם בוואטסאפ. בין אם מדובר בבועת צ’אט באתר, כפתור במודעת פייסבוק או קוד QR המקשר בין הלקוח למותג בסריקה מהירה – וואטסאפ חייב להיות חלק מחוויית הרכישה של הלקוחות שלכם.

הודעה לדוגמה:

בועת וואטסאפ באתר
בועת וואטסאפ באתר קסטרו (צילום מסך)

הטבה אישית

מי לא אוהב מבצעים? מי לא אוהב לקבל אותם בוואטסאפ? כמעט כולם. אמנם מבצעים המוניים הנשלחים לכל תושבי כדור הארץ ללא כל אבחנה עלולים לגרום יותר נזק מתועלת, אבל אם המבצע מדבר בדיוק לגולש הנכון וגם שומר על הקשר תכני וזמני – מדובר בכלי מנצח. לקוח סיים זה עתה שיחת היכרות? או נרשם לניוזלטר שלכם? טפחו אותו במבצע מצוין רק בשבילו בוואטסאפ. זכרו: לכל צ’אט יש רק 4 עיניים. כל עין נוספת שתתווסף ללא אישור או צורך – תעלם כלעומת שהגיעה.

הודעה לדוגמה:

הטבה אישית בוואטסאפ
בית ליסין הטבה אישית מותאמת לכל לקוח (צילום מסך)

שימוש בתוכן ערכי

מבצעים זה יפה ומפתה, אבל מחיר זול לבדו לא יחזיק לאורך זמן. שימוש בתוכן ערכי המלווה את המותג ומעניק ללקוחות גישה וחיבור לעולמות חדשים – הוא שם המשחק. למעשה, ככל שתרבו להשתמש בתוכן כך תקבלו הצדקה לשגר מבצעים חמים בשם אותו תוכן שיצרתם. זה יכול להיות מדריך למשתמש, קטלוג, סרטון, הזמנה לאירוע ועוד ועוד. אם שאלתם את עצמכם איך מוכרים דגים טריים לשבת – הרי שהשתשובה לפניכם.

הודעה לדוגמה:

תוכן ערכי בוואטסאפ
גם חנות דגים יכולה לייצר תוכן ערכי (צילום מסך)

תמיכה לאחר מכירה

אחד היתרונות הגדולים של וואטסאפ הוא יכולתו להשתלב במסעות לקוח חדשים וקיימים. הודעה שיווקית שנוחתת בסמארטפון של הלקוחות ללא התראה או חימום קודם, תגיע ברוב הפעמים לתיקיית האשפה. לעומת זאת, הודעה שהיא חלק ממשפך מכירות או מסע לקוח ותפקידה מוגדר – תגיע ליעדה. אחת הדוגמאות לכך היא הודעת תמיכה אחרי מכירה. אם תוודאו שהיא תהיה מספיק ויראלית – מי שקיבל אותה השגריר הטוב ביותר שחיפשתם.

הודעה לדוגמה:

תמיכה בוואטסאפ
תמיכה לאחר מכירה. מומלץ בכל ענף (צילום מסך)

תוכניות נאמנות

אין מושלם כמו לקוח נאמן. חברי מועדון הנאמנות שלכם יוכלו לקבל מעתה הטבות למימוש מהיר, מבצעים נקודתיים ותוכן מותאם אישית באמצעות הוואטסאפ. היתרון הגדול הוא פתיחת ערוץ תקשורת דו כיווני המאפשר ללקוחות לשלוח הודעות במסגרת פעילויות קד”מ. שליחת הודעות מרובות בוואטסאפ לחברי מועדון גם יאפשר לכם לפלח את רשימות התפוצה שלכם על בסיס התנהגות הגולשים במהלך הרכישה.

הודעה לדוגמה:

הטבת נאמנות וואטסאפ

ערוץ נהדר להגברת נאמנות של חברי מועדון (צילום מסך)