כשזה נקי, זה עובד: למה חשוב לנקות את רשימות התפוצה שלכם

רשימה ענקית לא מעידה על הצלחה עסקית, אם חלק גדול מחבריה כלל לא מגלה מעורבות מותגית

מותגים אוהבים ניוזלטר. יותר נכון, הם אוהבים שלקוחות נרשמים לניוזלטר שלהם. האמת? די בצדק. ההשקעה הצטרפות לקוחות חדשים לרשימות התפוצה היא גבוהה ונחשבת לאחת המטרות הראשונות בכל משפך שיווקי. רשימת תפוצה שמתנפחת באופן מבוקר ומפעילה אמצעי סינון קפדניים מהווה את אחת ההוכחות לכך שהמותג נמצא בצמיחה חיובית. ואולם, לא בכל מחיר. מותגים רבים ממהרים לנפח את הרשימות שברשותם מבלי לתת את הדעת שמהלך הזה עלול לעלות להם ביוקר.

להגדיל זה בסדר, אבל מדי פעם צריך גם לבצע ניקוי ואופטימיזציה של רשימות התפוצה כדי להימנע מכניסה לרשימת הספאם כתוצאה מהסתננות של כתובות דוא”ל לא חוקיות, לא תקפות או לא מאושרות. ההמלצות מדברות על ניקוי יסודי אחת לשנה, בעיקר כי רשימות תפוצה שכתובות הדוא”ל בהן עומדות בכללי הסינון, הן לא רק נכס אסטרטגי שיווקי מוביל, אלא גם פרמטר לחיסכון תפעולי שחוסך עלויות וכוח אדם. אחרי הכל, למה לשלוח מסרים שיווקיים ללקוחות שלא מעוניינים לקבל אותם? בואו נתחיל לנקות יחד.

1. העדיפו איכות על פני כמות

רשימה ענקית לא מעידה על הצלחה עסקית, אם חלק גדול מחבריה כלל לא מגלה מעורבות מותגית. המשוואה הנצחית של איכות מול כמות עובדת כאן בכיוון ההפוך: ככל שהרשימה שלכם תקטן, כך יעלו שיעורי הפתיחה. לכן, הקפידו לכלול רק לקוחות שאישרו והביעו עניין לקבל את המסרים השיווקיים שלכם, כך יגדל הסיכוי שלכם לייצר דיאלוג שיגדיל את יחס ההמרה. הסטטיסטיקה מלמדת על קיטון טבעי של רשימות התפוצה בשיעור של 20%-30% – וכדאי שהתנועה בכיוון ההפוך תהיה איכותית ומעורבת ככל האפשר.

2. שימו לב לעבירות

עלויות שליחת דיוור אלקטרוני נקבעות בהתאם לגודלה של רשימת התפוצה, לכן מומלץ מאוד לוודא שהלקוחות בפנים אכן מקבלים ופותחים את המיילים שלכם. גם כאן, הסטטיסטיקה מלמדת שכמעט 40% מהלקוחות מחליפים מייל לפחות פעם בשנה, ואם לא תדעו את זה בזמן אמת ההשקעה שלכם תגיע לאותו מקום – תיקיית האשפה.

לנקות מדי שנה את רשימת התפוצה
מומלץ לעקוב אחרי שיעורי הנטישה של לקוחות מהרשימה (צילום: UNFLASH)

3. הקמפיין שלכם עובד? לא בטוח שאתם יודעים

לקוחות שמקבלים בקביעות את הניוזלטר שלכם ולא פותחים אותו אף פעם, עלולים לעוות את נתוני הקמפיין שלכם. כן, הכתובת נכונה, גם פרטי הלקוח אומתו. הניוזלטר? נחת בשלום, אבל איש לא טרח לפתוח אותו. שיעורי פתיחה של 15% עשויים לעורר דאגה כאשר מדובר ברשימה של עשרות אלפי לקוחות, אבל אם מדובר ברשימה מצומצמת ומסוננת שנבחרה בקפידה – הרי שהקמפיין עובד.

4. חפשו הודעות דוא”ל חוזרות

כל ניוזלטר שמופץ חייב להיבדק היטב זמן קצר אחרי שיגורו. מעניין ומסקרן לראות מי פתח מי לא, נכון? אנחנו דווקא ממליצים לחפש מי קפץ. אילו הודעות חזרו ולמה? תיבת מייל מלאה או לקוח בחופשה מעוררים פחות דאגה מאשר כתובת כפולה לא חוקית או לא פעילה. בנוסף, מומלץ לעקוב אחרי שיעורי הנטישה של לקוחות מהרשימה, מדובר במדד לאיכות התוכן והמסרים השיווקיים שלכם.

5. השתמשו במערכת האוטומציה השיווקית

מערכת האוטומציה לא רק חוסכת זמן, עלויות שיווק וכוח אדם – היא גם מנקה את רשימות התפוצה ומסייעת בניהול השוטף שלהן. אפשרויות הפילוח של המערכת מבטיחה שכל לקוח יקבל את המייל המתאים לו בהתאם לרמת המעורבות שהוא מגלה בקמפיין. כמו כן, ניתן לייצר רשימות לא פעילות ולהתאים מסרים שונים לכל אחת מהן. ניקיון רשימת התפוצה עשוי להיראות כמו מטרד בהתחלה, אבל דווקא כאן חשוב לזכור: כשזה נקי – זה עובד.