5 סיבות לשליחת ניוזלטר עסקי

1. שלא ישכחו אתכם

בעולם של היום, כולנו מופצצים במסרים מסחריים על בסיס יומי. האפשרויות רבות, ההצעות מפתות ומשתנות ללא הרף, וקשה לשמור על הכול בתודעה. באינטרנט במיוחד, ההיצע העצום של האתרים והחנויות והמעבר המהיר בין אתר לאתר, מקשים על הגולשים לזכור מה היה איפה ולאן כדאי להם לחזור. אתרים חדשים נפתחים בכל יום, חנויות מקוונות שקנינו בהן בעבר נעלמות והאתרים שמציעים לנו מנועי החיפוש מתחלפים לעיתים קרובות.

ניוזלטר יוצר ערוץ תקשורת בר קיימא בין העסק לבין קהל היעד שלכם. אפילו אם הלקוח לא קורא את התכנים שאתם שולחים, הניוזלטר מהווה תזכורת מתמדת לעובדה שאתם שם. עבור מבקר באתר שלכם, הניוזלטר מהווה תזכורת לקיום האתר ואינדיקציה לגבי העובדה שקורים שם דברים מעניינים (מבצעים, תכנים או מוצרים חדשים). עבור לקוחות קיימים, הניוזלטר הוא מכשיר ששומר אתכם בתודעה לקראת הפעם הבאה בה יזדקקו לשירותים שאתם מציעים.

בשורה התחתונה, הניוזלטר שומר אתכם כעסק חי ובועט שעדיין יש לו הרבה מה להציע, ולא בתור עוד איזה אתר שקניתי בו משהו לפני מליון שנה.

2. ידע זה עדיין כוח

ממי הייתם מעדיפים לקנות, מאיש מכירות או ממומחה בתחום? מי מהשניים יוכל לדעתכם לספק שירות טוב יותר?

ניוזלטר איכותי (שמכיל מאמרים ותוכן ולא רק מידע מסחרי טהור) משדר ללקוחות מסר ברור: אנחנו מבינים במה שאנחנו עושים. כשזה מגיע לבניית אמון מול הלקוחות, אין כמו ניוזלטר אמין ועשיר במידע. הידע שהעסק שלכם מפיץ באמצעות הניוזלטר נותן הרבה יותר מאשר יתרון שיווקי, הוא מאפשר לכם ללמד את הלקוחות על השיקולים והצדדים השונים הנוגעים למוצר או לשירות שאותו אתם מציעים.

כשיטיבו הלקוחות להבין את הבעיה שאתם עוזרים להם לפתור, הם יוכלו להבין בצורה יותר טובה גם את נחיצות השירותים הנוספים שאתם מציעים, או של חבילת הפרימיום שלכם.

3. ביטחון מוכר

אמון הוא פרמטר חשוב מאוד בעולם העסקי. הוא חשוב שבעתיים עבור עסקים ברשת, מפני שמול הלקוח לא ניצב אדם אלא מסך מחשב. לקוחות רבים (רבים מאוד אפילו) יעדיפו לבצע רכישה במחיר גבוה יותר, אבל אצל עסק אמין. אף אחד לא אוהב להמר על כספו כשהוא מבצע רכישה, והבעיה עם אמון היא שצריך לרכוש אותו, וזה לוקח זמן.

ניוזלטר עוזר לאנשים לסמוך על העסק שלכם. הוא משדר יחסים לטווח ארוך, הבנה בתחום העיסוק והמשכיות. בנוסף, ובשונה מאתר האינטרנט שלכם, הניוזלטר נצרך על ידי הלקוחות בפרק זמן ארוך. משך הביקור באתר אינטרנט נע בין מספר שניות לכמה דקות במקרה הטוב. הניוזלטר, בין אם הוא מגיע אחת לחודש או אחת ליום, חושף את העסק שלכם אל הלקוחות באופן הדרגתי וממושך.

הניוזלטר ניתן בחינם ומהווה התחייבות קלה יותר (לעומת ביצוע רכישה) עבור הלקוח. הצטרפות לרשימת התפוצה שלכם היא אמנם צעד קטן, אך בהחלט צעד בכיוון הנכון. לא משנה מהו העסק שלכם, חשוב להשאיר ערוץ מסוג זה זמין בכל עת, ושליחת ניוזלטר היא התחייבות שבה יהיה קל יחסית לעסק שלכם לעמוד.

4. ניוזלטר מגדיל את האתר שלכם

מעבר להפניות לאתר מתוך הדיוור עצמו, שליחת ניוזלטר באופן קבוע מאלצת אתכם להכין תכנים חדשים כל הזמן. טעות נפוצה היא להתייחס לתכנים הללו כחד-פעמיים, כלומר לדוור את הניוזלטר ולהמשיך הלאה.

חשוב לזכור שכמעט כל התכנים והמאמרים שהכנתם עבור הניוזלטר ניתנים למחזור. פרסמו את הניוזלטרים הישנים באתר, הוסיפו מאמרים מעניינים לבלוג של העסק וכו’. חשוב לזכור שרבים מהמנויים שלכם (למשל אלה שנרשמו היום) כלל לא ראו את התכנים שדיוורתם עד כה, וחשוב לאפשר את הגישה אליהם באתר. תכנים שהצטברו לאחר תקופה ארוכה של משלוח ניוזלטרים יאפשרו לכם להחזיק מאגר ידע גדול בתחום העיסוק שלכם, דבר שימשוך לקוחות רבים דרך מנועי החיפוש.

5. מחסום המכירה השנייה

עסקים משקיעים הון עתק במשיכת לקוחות חדשים. בין אם מדובר בקידום אתרים (SEO), פרסום בטלוויזיה, הנחות וקופונים או כמובן בדיוור אלקטרוני – משיכת לקוחות חדשים היא משימה הצורכת משאבים רבים מהארגון. לקוחות קיימים לעומת זאת כבר מכירים אתכם ואתם אותם. מחסום האמון התמוסס והם כבר ביצעו אצלכם רכישה.

ניוזלטר זה דרך מצוינת להזמין לקוחות קיימים לחזור. זוהי גם הזדמנות לחלוק עם לקוחות מידע עדכני הקשור לתחומי העניין שלהם. באמצעות הניוזלטר ניתן גם להציע מוצרים ושירותים חדשים שלא היו קיימים בעת ביצוע הרכישה הקודמת.

דיברנו כבר על השימוש בניוזלטר על מנת שהלקוחות לא ישכחו אתכם, אבל משלוח ניוזלטר הוא גם דרך מעולה להראות ללקוחות שאתם לא שכחתם אותם!