5  טיפים לשיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות

אתרי האי-קומרס שוברים את שיאי המכירות שלהם מדי שנה. אם בשנת 2019 מכרו החנויות הוירטואליות בסכום של 3.3 טריליון דולר ובשנת 2020 בסכום 4.2 טריליון דולר, הצפי הוא שב-2024 יעמדו המכירות על סכום שיא של כ-6.3 טריליון דולר. 

העלייה בסכומי המכירות היא כמובן לא מקרית. הרבה מאוד בעלי החנויות הוירטואליות משקיעים מחשבה ומאמץ כדי לשפר את יחס ההמרה באתר ולגרום ליותר גולשים לקנות את המוצרים שהם מציעים. החלטנו לחשוף בפניכם 5 צעדים לשיפור יחס המרה כדי שתוכלו גם אתם ליישם את הצעדים האלה בחנות הוירטואלית שלכם וליהנות מלקוחות חדשים וקבועים.

שיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות

קרדיט: UNSPLASH

רשימת טיפים לשיפור יחס המרה בחנויות וירטואליות

  1. בקשו מהלקוח רק את המידע הרלוונטי

כל שדה מיותר שתוסיפו יוריד לכם גולש נוסף. נסו להיגמל מהנטייה שיש לבעלי עסקים רבים לאסוף כמה שיותר מידע על הלקוחות שלהם כדי להציע להם הצעות נוספות. לכן תבקשו מהגולשים באתר שלכם רק את המידע שאתם באמת צריכים וחיוני עבורכם. 

מידע כזה כולל בדרך כלל שדות כמו: טלפון ליצירת קשר, כתובת משלוח, כתובת אימייל וכמובן שם פרטי ומשפחה. אתם גם יכולים להחליט שחלק מהשדות הם חובה ואחרים הם רשות. ככה אפשר לגרום ללקוח להחליט אם הוא רוצה למסור פרטים נוספים שיכולים לעזור, אבל אפשר להשלים את הקנייה גם בלעדיהם.

אפשר גם להפוך את החיים של הלקוח אפילו ליותר קלים: להטמיע באתר שלכם השלמה אוטומטית של גוגל על סמך הפרטים שההלקוחות מילאו בעבר באתרי אינטרנט אחרים.

  1. שפרו את עמוד הבית

אין הזדמנות שנייה לרושם ראשוני, ולכן שיפור דף הבית שלכם הוא קריטי אם אתם רוצים להביא לשיפור ההמרה בחנות הוירטואלית. כדאי לזכור שהרבה גולשים פוגשים את האתר שלכם בפעם הראשונה דרך דף הבית ולא בעמודי מוצר.

אין עמוד בית אחד שמתאים לכולם. עמוד מושלם הוא כזה שתתפרו אותו באופן ספציפי למוצרים שאתם מוכרים. לדוגמה, חנות שמוכרת רק מחשבים תציג עמוד בית ממוקד. לעומת זאת חנות משקפיים יכולה לכלול שתי קטגוריות: משקפי ראייה ומשקפי שמש.

  1. השתמשו בפופ אפים בצורה מדויקת

חשוב מאוד לתזמן בצורה נכונה ומדודה את השימוש בכלי הזה. אחת המטרות המרכזיות של השימוש בפופ אפים היא שהגולש יסיים את הביקור באתר ברכישה. לכן, גולש שמרגיש שהחלונות ‘קופצים’ יותר מדי פעמים למשל, יחשוב פעמיים אם לקנות בחנות שלכם או לחזור בפעם הבאה.  

תוכלו להביא להגדלת מכירות בחנות וירטואלית באמצעות פופ אפים אם תשתמשו בהם ברגעים הנכונים. למשל: כשהלקוח נמצא הרבה זמן באתר ולא מבצע שום פעולה בדף וכמובן כשהוא לוחץ על סגירת הדפדפן. 

אפשר להשתמש בפופ אפים בכל מיני אפשרויות: פופ אפ הרשמה כמה שניות לאחר שהאתר עולה מעלה בצורה דרמטית את שיעורי ההמרה. הטופס יכול לכלול אפשרויות שונות כמו מבצעים, רישום לניוזלטרים ועוד. כדאי להשתמש בפופ אפ גם במקרים בהם נראה שהלקוח לא מבצע שום פעולה באתר זמן רב או לאחר הצ’ק אאוט בסיום הקנייה, זו ההזדמנות להציע לו מוצרים נוספים שיש לכם בחנות ויכולים לעניין אותו וליצור שיפור של יחס המרה.

מילה נוספת בהקשר הזה: בפופ אפים (ובכלל בטפסים) חשוב מאוד לדאוג שתהיה בולטות בחלון שקופץ. למשל בחירת הצבע בו תשתמשו בכפתור, יצירת דחיפות ביחס למוצר שאתם מציעים לו בסגנון “ההצעה תיעלם בעוד…” וניסוח פשוט ובהיר של הפעולה שאתם רוצים שהגולש יבצע.

פופ אפים

קרדיט: UNSPLASH

  1. עשו שימוש חכם בטריגרים

אוטומציות למסחר אלקטרוני הן אחת הסיבות הבולטות לשיפור המרות. הסיבה היא שניתן להפעיל אותן בתגובה כמעט לכל פעולה של הגולש בחנות.

למשל, מה עושים אם לקוח התחיל קנייה באתר שלכם ויצא מהאתר בלי לסיים את הקנייה? קודם כל לא מוותרים על הלקוח. לוקחים בחשבון את האפשרות שהיציאה מהאתר לא אומרת בהכרח שהוא ויתר על הרכישה. יכול להיות שהוא לחץ בטעות על סגירת הדפדפן, שהאתר קרס בגלל בעיה טכנית רגעית או שסיבות לוגיסטיות כמו ילד בוכה וקפה שנשפך גרמו לו לצאת מהחנות.

במקרים כאלה, תוכלו לשלוח לו קמפיין אימייל אוטומטי עם סל המוצרים שנטש כך שהוא יוכל להשלים את הרכישה בלחיצת כפתור ואפשר כמובן להציע לו הצעה שאי אפשר לסרב לה באמצעות קמפיין רימרקטינג בפייסבוק או בהודעת סמס שבה יש קופון הנחה על חלק מהמוצרים שננטשו.

מחקרים מראים שהגדלת שיעור שימור הלקוחות ב-5% (למשל באמצעות אוטומציה כזו) יכולה להגדיל את המכירות בחנות וירטואלית מ-25% ל-95%. בקיצור, המון כסף על הרצפה שאתם רק צריכים למצוא את הדרך לאסוף מהרצפה.

  1. פלחו את רשימת הדיוור שלכם

סגמנטציה היא חלק מתהליך האוטומציה שמאפשרת לכם לפנות אל הלקוח בצורה מאוד ספציפית וכך להגדיל את הסיכוי לשיפור יחס המרה. למשל, הגדרת  אוטומציה אחת לגברים והאחרת לנשים אפילו עבור אותו המוצר. אפשרויות אחרות הן סיווג ‘לידים’ לפי מקום המגורים שלהם, הגיל שלהם, תחומי העניין שלהם ועוד. כל סוג כזה של מידע יאפשר לכם לדייק את התהליך השיווקי.

למשל, חברה בתחום האופנה יכולה לשלוח מייל עם מבצעים על בגדי נשים, גברים וילדים ולהגדיר במערכת שכל מי שכל נמען ונמענת יקבלו את התוכן המתאים לו לפי תחומי העניין המוגדרים במערכת. כלומר, מידע על סט ביגוד ספורטיבי לגברים, מן הסתם ישלח לגברים בלבד.

אז כמו שהבנתם – הדרך להצלחה גדולה בשיפור יחס המרה, עוברת דרך הרבה מאוד פרטים קטנים שחשוב לשים אליהם לב. הבסיס נמצא תמיד בהיכרות מעמיקה עם הצרכים והרצונות של הלקוחות. מקווים שלמדתם מהטיפים ושתבחרו ליישם (לפחות חלק מהם) בחנות שלכם!