יש לך הודעה: 8 טיפים משובחים לבניית קמפיין שיווקי בסמס

קשה למצוא מנהל שיווק שלא יודה בפה מלא: המרדף אחר ערוצי שיווק חדשים בעידן הדיגיטלי גובה מחיר גבוה. כולם רוצים להיות ראשונים, לשלם פחות ולהתגאות ב-ROI מהחלומות, אבל באותה נשימה – קשה למצוא מנהל שיווק שיוותר על מערכת לשליחת סמס. כן, גם אחרי יותר משני עשורים, אפליקציית המסרונים שומרת על מעמדה איתן במסך הראשי של הסמארטפון ואי אפשר להסתדר בשיווק דיגיטלי ללא תוכנה לשליחת sms.

עם מספרים קשה להתווכח: לפי סקר שערכה אקטיב טרייל בשיתוף חברת ifocus, נמצא כי 98% מהישראלים עדיין מקפידים לפתוח את יישום הודעות סמס בסמארטפון שלהם ו-88% מהם קוראים אותן בקביעות. בנוסף, 79% מהישראלים פותחים הודעות לפחות פעם אחת ביום ו-20% מהם קוראים כל הודעה שהם מקבלים.

8 טיפים לשליחת קמפיין סמס

המסקנה: שליחת סמס ללקוחות כערוץ לקבלת הודעות שיווקיות ותפעוליות מחברות עסקיות, אתרי מכירות ומועדוני לקוחות כמו מעקב אחר חבילות, קבלת קופונים ואישורי רכישה – עושה את העבודה ובגדול. הסקר מוכיח זאת היטב: 77% מהישראלים סבורים שההודעות שהם מקבלים בסמס הן אטרקטיביות עבורם, ו-62% מהם סבורים שקבלת פרסומות והודעות שיווקיות בסמס מחברות עסקיות היא לגיטימית.

האמת? לא מפתיע. קמפיין סמס הוא דרך יעילה וחסכונית להגיע לקהל היעד הרלוונטי, לעדכן ​​על מבצעים, השקת מוצרים חדשים, עדכונים על שירותים ועוד. מי שרוצה לדייק את התועלות או להעלות את שיעורי ההמרה חייב להצטייד במערכת הזולה בישראל לשליחת SMS ומיד אחר כך לאמץ את הטיפים הבאים:

  1. מאושרי דיוור בלבד: לפני השליחה ודיוק המסרים בתוכנה לשליחת הודעות, חשוב מאוד לקבל את הסכמת הלקוחות באמצעות הודעות ברורות ונהירות בכל הנכסים הדיגיטליים. אי הסכמה עלולה לגרור תביעה משפטית וכניסה לרשימות הספאם השחורות של ספקיות האינטרנט.

2. שמירה על מסר קצר וברור: הודעות טקסט הן קצרות, לכן חשוב מאוד להיות ענייני וברור, ולהימנע ממסרים ארוכים ומתישים.

3. בחירת פתיח מוכר: המילים הראשונות בכל מערכת לשליחת הודעות משמשות בכותרת המסר במסך הסמארטפון שהלקוחות רואים לפני הפתיחה, ולכן מומלץ מאוד שהיא שיעוררו עניין וסקרנות.


הלקוחות לא יידעו אם לא נגיד להם בבירור (צילום מסך)

4. תמיד להיות רלוונטי: גם כשהמסר קצר, חייבים לוודא שהוא ערכי ובעיקר מכוון לקהל היעד הרלוונטי אליו. חשוב לצרף קופון הטבה, מבצע חדש או תמריץ מניע לפעולה.

5. מה אנחנו באמת רוצים? הלקוחות לא יידעו אם לא נגיד להם בבירור, בעיקר כשמדובר בקמפיין SMS אוטומטי. הקלקה על לינק? ביקור בחנות? הרשמה לניוזלטר? מדייקים את הבקשה ומוסיפים לינק כדי לחסוך להם זמן וקשב.

6. תזמון זה הכל בייבי: שמירה על תדירות נכונה של פרסום הקמפיינים בסמס היא קריטית להצלחה. הצפה של קמפיינים בתדירות גבוהה מדי או הירדמות ארוכה – יובילו לתוצאה אחת מצד הלקוחות: התעלמות. התדירות הנכונה משתנה בין מותג למותג, אבל המסר העיקרי לא זז: אסור להטריד.

7. ניטור דאטה: אחרי בחירת מערכת לשליחת הודעות סמס נכונה, כדאי לבחון את הנתונים של כל קמפיין כדי לטייב את התוצאות לקמפיין הבא. בחינה של שיעורי פתיחה, שיעורי הקלקה, שיעור מעורבות וזמני פתיחה – יסייעו להגדלת החשיפה לכל קמפיין.

8. אפשרות הסרה: בזמן שרמת הקשב יורדת והארטילריה הפרסומית לא עוצרת לרגע, כדאי לתת ללקוחות לבחור מה ומתי לקרוא. אחרי הכל, הסבירות לשכנע לקוח שלא מוכן לקבל הודעות היא אפסית, ולכן חשוב לוודא שהודעת סמס כוללת לינק להסרה מרשימת התפוצה. חשוב אף להזדהות כבר מההתחלה ולפעול בגילוי נאות מול הלקוחות – כל הזמן.

צרו קמפיין סמס בתפוצה גבוהה, זוהי דרך מצוינת להגדיל מכירות ומעורבות מצד הלקוחות. רק חשוב להקפיד לבחור את המערכת הנכונה כדי לא לנחות בספאם והכי חשוב – לשלב את הקמפיין בתוך מסע לקוח אוטומטי הכולל גם אימייל מרקטינג, וואטסאפ שיווקי, סקרים ועוד.