שליחת סמס ללקוחות: 8 טיפים משובחים לשיווק באמצעות SMS

אם יש מכשיר אחד שרוב בני האדם מחוברים אליו באופן מיוחד, הרי שזה הטלפון החכם שלהם. לאור העובדה שגיל השימוש בסמארטפון יורד בקצב מסחרר ובישראל הגיל הממוצע שבו ילד מקבל את הסמארטפון הראשון שלו הוא 8, זה אולי לא כל כך מפתיע. בטח לא כשלומדים שכ-75% מהאנשים בודקים את הטלפון שלהם מיד כשהם מתעוררים ורגע לפני שהם הולכים לישון. 

אבל הניידים שלנו מעסיקים אותנו לא רק רגע לפני שנעצמות העיניים בלילה ושנייה אחרי שהן נפקחות בבוקר, אלא גם במהלך היום; האדם הממוצע בוקר את הנייר שלו קרוב ל-52 פעמים ונכון שאלו חדשות לא כל כך טובות עבור הקשב והריכוז שלנו ברמה האישית, אבל המשמעות ברורה: בכל פעם שלקוח פוטנציאלי מסתכל על הנייד שלו – אתם יכולים להרוויח.

שליחת הודעות SMSפרסום באמצעות SMS התחיל להתפתח בשנת 2000 במהירות מסחררת. מאז ועד היום הפצת הודעות SMS ללקוחות היא צורת השיווק הנפוצה ביותר באמצעות טלפונים ניידים. מדובר בכלי שיווק אפקטיבי ביותר, מכיוון שכמעט כל מי שמקבל הודעת סמס יפתח אותה. נתונים מראים כי כ-75% מהלקוחות מאפשרים קבלת הודעות סמס ממותגים, במידה ואישרו זאת ושיותר מ-90% מהאנשים פותחים את הסמסים שהם מקבלים בתוך מספר דקות. תוסיפו לזה את העובדה שקצב התגובות לסמס גבוה ב-209% ביחס למייל או פייסבוק ותקבלו כלי שיווקי אדיר.

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

מלבד נתוני הפתיחה המרשימים, ישנם יתרונות נוספים לשיווק באמצעות הודעות SMS:

  1. סמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים כיום ולכן ניתן להגיע ישירות לכף ידו של כל לקוח.
  2. ניתן להתאים את המסרים ללקוח ברמה האישית. 
  3. העלות של הפצת הודעות SMS היא נמוכה יחסית לשיטות שיווק אחרות. 
  4. שימוש במערכת לשליחת SMS  יכול לשדרג משמעותית את ניהול הנמענים שלכם ולעזור לכם לארגן אותם בקבוצות דיוור שונות כדי שהמסר יהיה מדויק ואפקטיבי. 
  5. ניתן לתזמן פרסום באמצעות SMS לזמן האופטימלי לעסק שלכם.

illustration of hand sending text msgs

כל זה טוב ויפה, אבל עכשיו אתם בטח שואלים את עצמכם – איך עושים את זה נכון? איך מקדמים את העסק הספציפי שלי דרך פרסום באמצעות SMS? ויותר מזה: איך מניעים את הלקוחות לפעולה בעקבות הפצת הודעות SMS? כל התשובות על השאלות האלו (ועוד כמה) מחכות לכם ממש כאן, עם 8 טיפים משובחים שיעזרו לכם להפוך לאשפי שיווק בסמס.

טיפ מספר 1: שקיפות

בתקופה שבה הלקוחות שלכם מוצפים בפרסומות מכל עבר, חשוב לוודא שהם באמת רוצים לקבל את  ההודעות שלכם. הסבירות שפרסומת שלכם תצליח לשכנע לקוח שלא מוכן לקבל מכם הודעות מלכתחילה היא אפסית ולכן חשוב לוודא שהודעת הסמס שלכם כוללת לינק להסרה, כך שיהיה ברור ללקוח שלחיצה עליו תמנע הפצת הודעות SMS מכם בעתיד. בנוסף, אל תוותרו על אפשרות זיהוי השולח. חשוב שתוודאו בדיוק איך ההודעה שלכם נראית ומה יהיה המזהה שלה.

דוגמא לקמפיין SMS

טיפ מספר 2: פילוח נכון של קהל היעד

פילוח קהל היעד יעזור לכם להתאים את המסרים הנכונים לקהל הרלוונטי. ישנם סוגים שונים של סגמנטציה. מעבר לקטגוריות מתבקשות כמו מיקום גיאוגרפי ונתונים דמוגרפיים, שיכולים ללמד לא מעט על העדפות הלקוח, כדאי לבצע פילוח על פי היסטוריית רכישה. סגמנטציה מסוג זה יכולה להיות יעילה ביותר לרכישות עתידיות. לשם המחשה: לקוח שרכש טלוויזיה ישנה לפני יותר מ-7 שנים או יותר, יהיה קהל יעד נהדר לקמפיין שמציע שדרוג ורכישה של טלוויזיה חדישה ומתקדמת. עוד כלי מומלץ לסגמנטציה הוא שימוש בתתי קבוצות. יצירת קבוצת משנה של לקוחות VIP למשל, יכולה לשדרג את מערך המכירות שלכם על ידי הודעות מותאמות אישית ללקוחות נאמנים שישארו איתכם לאורך זמן בעקבות הטבות ומבצעים אטרקטיביים וייחודיים.

הטבת הצטרפות בהודעת סמס

טיפ מספר 3: צברו דאטה באמצעות שליחת הודעות ללקוחות

ככל שתלמדו יותר על הנמענים שלכם כך יהיה לכם קל יותר להתאים להם את המסר. סקר שביעות רצון קצר יכול לעשות את העבודה, כל עוד הוא ממוקד ולא לוקח יותר מדי זמן לענות עליו. למשל, סקר שמגיע עם שאלה אחת בסגנון: “דרגו את סך החוויה שלכם במסעדה בסקאלה של 1-5, כש-5 מתאר שביעות רצון גבוהה מאוד ו-1 מתאר שביעות רצון נמוכה ביותר”. סקר מהסוג הזה הוא קצר, ממוקד, וכל מה שצריך כדי לענות עליו הוא להקליד ספרה אחת ולשלוח. הוא אמנם מכיל רק שאלה אחת, אבל כזו שכוללת בתוכה מספר רב של גורמים הקשורים לחוויה הכללית של הלקוח: האם הוא נהנה מהאוכל, איך הוא מרגיש כלפי השירות, התמחור, האווירה ועוד.

קמפיין SMS שיווקי

טיפ מספר 4: שליחת סמס ללקוחות בזמן הנכון

עיתוי מדויק הוא אחד הגורמים הכי חשובים כשמדברים על פרסום באמצעות SMS. כמובן שבראש ובראשונה רצוי שתלמדו מנתוני העבר שלכם – מתי הודעת סמס שאתם שולחים נפתחת ומתי לא ותפיקו לקחים. אם אתם משווקים מבצעים למזללת המבורגרים למשל, אולי שעות הבוקר הן לא הזמן האידיאלי עבור מבצעים על המיוחדים שלכם, אלא דווקא שעות הצהריים. מעבר לזה, כדאי להתחשב בלקוחות ולא לשלוח הודעות SMS בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות. רצוי גם להימנע משעות העומס של הבוקר והערב שלרוב תופסות אנשים בדרך לעבודה וחזרה ממנה. קחו בחשבון שאנשים אוהבים מבצעים לרגל חגים/ימים מיוחדים, כך שהודעות SMS יום או יומיים לפני התאריך הרלוונטי יכולים לעבוד נהדר. עוד נתון חשוב: אנשים לא אוהבים את יום ראשון ואת החזרה לשגרה, כך שסביר להניח ש-SMS שיווקי שיינחת להם על המסך ייזכה להתעלמות או אולי אפילו להסרה מרשימת התפוצה שלכם.

טיפ מספר 5: דייקו את המסר

תוכן הוא תמיד שם המשחק כשזה מגיע לשיווק, אבל זה מדויק עוד יותר כשמדובר על שיווק באמצעות סמס. בניגוד למודעות פייסבוק או לניוזלוטרים, שם מרחב התמרון מעט גדול יותר, אין כאן יותר מדי מקום למלל עודף, גרפיקה מפוצצת, או עדכונים מיותרים. תהיו עניינים ותשתדלו להתרחק מאזורי הספאם כמה שיותר. מה זה אומר? בגדול, העניקו ערך מוסף לנמענים שלכם. שלחו להם קופונים והטבות שבאמת ימשכו את העין ויסקרנו אותם; טרגטו על פי סגמנטים והתנהגויות; הקפידו על פרסונליזציה והכי חשוב: פתחו את ההודעה עם מה שחשוב באמת. מציעים 50% הנחה על קולקציית הקיץ? אל תשמרו את המידע הזה לסוף ההודעה. 

טיפ מספר 6: עדכנו על מבצעים חד פעמיים

“מבצע” שחוזר על עצמו פעם ביומיים הוא לא באמת מבצע, אלא ספאם מרגיז שגורם ללקוחות לאבד אמון במותג שלכם. מצד שני, הודעה ללקוחות VIP שמבשרת על הנחה חד פעמית של 70% לזמן מוגבל, יחד עם קוד קופון שלא מופיע בשום מקום אחר, גורמת ללקוח להרגיש מיוחד ולהבין שבאמת יש כאן משהו ששווה להתעכב עליו. גם הודעה שמטורגטת ללקוחות חדשים עם מבצע הצטרפות חד פעמי יכול לעשות את העבודה.

איך שולחים קמפיין סמס

טיפ מספר 7: נצלו את פלטפורמת הסמס עבור הודעות תפעוליות

לקוח שכח סיסמא? זקוק לקוד אוטוריזציה? אין סיבה לשלוח לו מייל עם לינק שישלח אותו לאתר. סמס קצר ותכליתי לשחזור הסיסמא יהיה יעיל בהרבה וסביר להניח שהתהליך יקח חצי מהזמן בהשוואה לפלטפורמות אחרות.

קמפיין סמס מוצלח

טיפ 8: נצלו את שליחת ההודעות ללקוחות כדי לבנות קשר 

כדי לשמור על קשר עקבי וטוב עם הלקוחות שלכם, רצוי להימנע מהודעות שיווקיות ותפעוליות בלבד. מדי פעם, תנו להם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם; זו יכולה להיות ברכת יום הולדת קצרה, תזכורת לפני אירוע חשוב, או קוד הרשמה. ככל שההודעה תהיה אישית יותר, כך הקשר שלכם עם הלקוח יתחזק.

הודעת SMS ביטוח לסיכום, פרסום באמצעות SMS הוא כלי חשוב במערך הפרסום שלכם, שמאפשר לתמוך בפעילות השיווקית שאתם מנהלים בכל הכלים האחרים. בהתחשב בעובדה שכמעט לכל אחד יש היום סמארטפון ותכיפות השימוש בו גדולה מאי פעם, היתרונות רבים: תקשורת מיידית עם הלקוח, אפשרות לעדכונים על מבצעים של הרגע, ואפשרות לקבל משוב באמצעות סקרי שביעות רצון. 

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

בהנחה שתיישמו את 8 העצות הנ”ל, תזכו בכלי שיווקי איכותי ורב עוצמה שיעזור לכם לא רק לבנות מערכת יחסים עם הלקוחות, אלא גם להגיע ישירות אל כף היד שלהם בלחיצת כפתור קטנה.


נהניתם? מגניב! אולי יעניין אתכם גם: