שליחת הודעות SMS ללקוחות: 8 טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת נכון

אחד השינויים הכי משמעותיים שעולם הפרסום חווה בשנים האחרונות הוא שהסמארטפון הפך לחלק בלתי נפרד מחייהם של רוב בני האדם בעולם המערבי. גיל השימוש בסמארטפון יורד בקצב מסחרר ובישראל הגיל הממוצע שבו ילד מקבל את הסמארטפון הראשון שלו הוא 8, מדובר בקהל יעד רחב משמעותית מבעבר. יותר מזה, כ-75% מהאנשים בודקים את הטלפון שלהם מיד כשהם מתעוררים ורגע לפני שהם הולכים לישון. כמה פעמים ביום אדם ממוצע בודק את הטלפון שלו? קרוב ל-52! אמנם אלה חדשות לא כל כך טובות עבור הקשב והריכוז שלנו ברמה האישית, אבל משווקים ומפרסמים כבר הבינו מזמן את הפוטנציאל. 

המשמעות ברורה: בכל פעם שלקוח פוטנציאלי מסתכל על הנייד שלו – אתם יכולים להרוויח. 

שליחת הודעות SMS

שיווק באמצעות שליחת הודעות SMS התחיל להתפתח בשנת 2000 במהירות מסחררת. מאז ועד היום שליחת SMS היא הצורה הנפוצה ביותר בכל הנוגע לשיווק באמצעות טלפונים ניידים. טכניקת השיווק כוללת איסוף פרטי התקשרות של נמענים ושליחה של הודעות SMS הרלוונטיות לבית העסק. מדובר בכלי שיווק אפקטיבי ביותר, מכיוון שכמעט כל מי שמקבל הודעת SMS יפתח אותה. נתונים מראים כי יותר מ-90% מהאנשים פותחים את הודעות ה-SMS שהם מקבלים בתוך מספר דקות. 

בנוסף, כ-75% מהלקוחות מאפשרים קבלת הודעות SMS ממותגים, במידה ואישרו זאת. תוסיפו לזה את העובדה שקצב התגובות ל-SMS גבוה ב-209% ביחס למייל או פייסבוק ותקבלו כלי שיווקי אדיר. מעטים העסקים שעדיין לא הפנימו את חשיבות ה-SMS במערך השיווקי שלהם. הנתונים מראים שבין השנים 2015 ל-2017 קצב הצמיחה של שיווק באמצעות SMS צמח ב-175%. 

בהתחשב בכך ש-80% מהאנשים משתמשים בסמארטפון לצרכי עבודה בכל מקרה, שליחת הודעות SMS ללקוחות יכולה להעניק לעסק שלכם יתרון גדול.
מלבד נתוני הפתיחה המרשימים, ישנם יתרונות נוספים לשיווק באמצעות הודעות SMS:

  1. סמארטפונים הם חלק בלתי נפרד מהחיים כיום ולכן ניתן להגיע ישירות לכף ידו של כל לקוח.
  2. ניתן להתאים את המסרים ללקוח ברמה האישית 
  3. העלות של הפצת קמפיין SMS היא נמוכה יחסית לשיטות שיווק אחרות. 
  4. שימוש במערכת לשליחת SMS יכול לשדרג משמעותית את ניהול הנמענים שלכם ולעזור לכם לארגן אותם בקבוצות דיוור שונות כדי שהמסר יהיה מדויק ואפקטיבי. 
  5. ניתן לתזמן קמפיינים ב-SMS לזמן האופטימלי לעסק שלכם.

הנה 8 טיפים שיעזרו לכם לשלוח הודעות SMS ולעשות את זה נכון

1. שקיפות

בתקופה שבה הלקוחות שלכם מוצפים פרסומות מכל עבר, חשוב לוודא שהם באמת רוצים לקבל את  ההודעות שלכם. הסבירות שפרסומת שלכם תצליח לשכנע לקוח שלא מוכן לקבל מכם הודעות מלכתחילה היא אפסית. וודאו שיש לינק להסרה, כך שיהיה ברור ללקוח שלחיצה עליו תמנע שליחת SMS מכם בעתיד. בנוסף, אל תוותרו על אפשרות זיהוי השולח. חשוב שתוודאו בדיוק איך ההודעה שלכם נראית ומה יהיה המזהה שלה.

דוגמא לקמפיין SMS

2. פילוח נכון של קהל היעד

פילוח קהל היעד יעזור לכם להתאים את המסרים הנכונים לקהל הרלוונטי. ישנם סוגים שונים של סגמנטציה. מעבר לקטגוריות מתבקשות כמו מיקום גיאוגרפי ונתונים דמוגרפיים, שיכולים ללמד לא מעט על העדפות הלקוח, כדאי לבצע פילוח על פי היסטוריית רכישה. סגמנטציה מסוג זה יכולה להיות יעילה ביותר לרכישות עתידיות. לשם המחשה: לקוח שרכש טלוויזיה ישנה לפני יותר מ-7 שנים או יותר, יהיה קהל יעד נהדר לקמפיין שמציע שדרוג ורכישה של טלוויזיה חדישה ומתקדמת. עוד כלי מומלץ לסגמנטציה הוא שימוש בתתי קבוצות. יצירת קבוצת משנה של לקוחות VIP למשל, יכולה לשדרג את מערך המכירות שלכם על ידי הודעות מותאמות אישית ללקוחות נאמנים שישארו איתכם לאורך זמן בעקבות הטבות ומבצעים אטרקטיביים וייחודיים.

הטבת הצטרפות בהודעת סמס

3. צבירת דאטה באמצעות SMS

ככל שתלמדו יותר על הנמענים שלכם כך יהיה לכם קל יותר להתאים להם את המסר. סקר שביעות רצון קצר יכול לעשות את העבודה, כל עוד הוא ממוקד ולא לוקח יותר מדי זמן לענות עליו. למשל, סקר שמגיע עם שאלה אחת בסגנון: "דרגו את סך החוויה שלכם במסעדה בסקאלה של 1-5, כש-5 מתאר שביעות רצון גבוהה מאוד ו-1 מתאר שביעות רצון נמוכה ביותר". סקר מהסוג הזה הוא קצר, ממוקד, וכל מה שצריך כדי לענות עליו הוא להקליד ספרה אחת ולשלוח. הוא אמנם מכיל רק שאלה אחת, אבל כזו שכוללת בתוכה מספר רב של גורמים הקשורים לחוויה הכללית של הלקוח: האם הוא נהנה מהאוכל, איך הוא מרגיש כלפי השירות, התמחור, האווירה ועוד.

קמפיין SMS שיווקי

4. שליחה בזמן הנכון 

עיתוי נכון הוא אחד הגורמים הכי חשובים כשמדברים על SMS מרקטינג. כמובן שבראש ובראשונה רצוי שתלמדו מנתוני העבר שלכם – מתי SMS שאתם שולחים נפתח ומתי לא ותפיקו לקחים. אם אתם משווקים מבצעים למזללת המבורגרים למשל, אולי שעות הבוקר הן לא הזמן האידיאלי עבור מבצעים על המיוחדים שלכם, אלא דווקא שעות הצהריים. מעבר לזה, כדאי להתחשב בלקוחות ולא לשלוח הודעות SMS בשעות הבוקר המוקדמות או בשעות הלילה המאוחרות. רצוי גם להימנע משעות העומס של הבוקר והערב שלרוב תופסות אנשים בדרך לעבודה וחזרה ממנה. קחו בחשבון שאנשים אוהבים מבצעים לרגל חגים/ימים מיוחדים, כך שהודעות SMS יום או יומיים לפני התאריך הרלוונטי יכולים לעבוד נהדר. עוד נתון חשוב: אנשים לא אוהבים את יום ראשון ואת החזרה לשגרה, כך שסביר להניח ש-SMS שיווקי שיינחת להם על המסך ייזכה להתעלמות או אולי אפילו להסרה מרשימת התפוצה שלכם.

5. המסר הנכון 

כשמדברים על שיווק שם המשחק הוא תוכן, במיוחד שיווק באמצעות SMS. בניגוד למודעות פייסבוק או לניוזלוטרים, שם מרחב התמרון מעט גדול יותר, אין כאן יותר מדי מקום למלל עודף, גרפיקה מפוצצת, או עדכונים מיותרים. תהיו עניינים ותשתדלו להתרחק מאזורי הספאם כמה שיותר. מה זה אומר? בגדול, העניקו ערך מוסף לנמענים שלכם. שלחו להם קופונים והטבות שבאמת ימשכו את העין ויסקרנו אותם. טרגטו על פי סגמנטים והתנהגויות, הקפידו על פרסונליזציה והכי חשוב: פתחו את ההודעה עם מה שחשוב באמת. מציעים 50% הנחה על קולקציית הקיץ? אל תשמרו את המידע הזה לסוף ההודעה. 

6. עדכנו על מבצעים חד פעמיים

"מבצע" שחוזר על עצמו פעם ביומיים הוא לא באמת מבצע, אלא ספאם מרגיז שגורם ללקוחות לאבד אמון במותג שלכם. מצד שני, הודעה ללקוחות VIP שמבשרת על הנחה חד פעמית של 70% לזמן מוגבל, יחד עם קוד קופון שלא מופיע בשום מקום אחר, גורמת ללקוח להרגיש מיוחד ולהבין שבאמת יש כאן משהו ששווה להתעכב עליו. גם הודעה שמטורגטת ללקוחות חדשים עם מבצע הצטרפות חד פעמי יכול לעשות את העבודה.

איך שולחים קמפיין סמס

7. הודעות תפעוליות

לקוח שכח סיסמא? זקוק לקוד אוטוריזציה? אין סיבה לשלוח לו מייל עם לינק שישלח אותו לאתר. SMSקצר ותכליתי לשחזור הסיסמא יהיה יעיל בהרבה וסביר להניח שהתהליך יקח חצי מהזמן בהשוואה לפלטפורמות אחרות. 

קמפיין סמס מוצלח

8. קשר טוב עם הלקוחות

כדי לשמור על קשר עקבי וטוב עם הלקוחות שלכם, רצוי להימנע מהודעות שיווקיות ותפעוליות בלבד. מדי פעם, תנו להם את ההרגשה שבאמת אכפת לכם. זו יכולה להיות ברכת יום הולדת קצרה, תזכורת לפני אירוע חשוב, או קוד הרשמה. ככל שההודעה תהיה אישית יותר, כך הקשר שלכם עם הלקוח יתחזק.

הודעת SMS ביטוח

לסיכום, שיווק באמצעות שליחת SMS הוא כלי חשוב במערך הפרסום שלכם, אבל לא הכלי העיקרי, אלא כזה שמסייע לכל האחרים. בהתחשב בעובדה שכמעט לכל אחד יש היום סמארטפון ושתכיפות השימוש בו גדולה מאי פעם, היתרונות רבים: תקשורת מיידית עם הלקוח, אפשרות לעדכונים על מבצעים של הרגע, ואפשרות לקבל משוב באמצעות סקרי שביעות רצון. כדי להימנע מספאם, מומלץ להקפיד על שקיפות, להקפיד על תוכן איכותי וענייני וגם לעשות סגמנטציה נכונה ומפורטת ככל האפשר כדי לדעת למי לשלוח מה ומתי. 

 

קראו עוד מאמרים רלוונטים:

למה שיווק דיגיטלי באמצעות קהילות זה הדבר הכי נכון בשנת 2020?

סגמנטציה בשיווק הדיגיטלי: איך לעשות זאת נכון ולמה היא כל כך חשובה?

סקר לקוחות: איך עושים את זה באופן עצמאי?