מנהלי שיווק? החבילה הזאת תעזור לכם לגזור את הקופון

קשה למצוא מנהל שיווק שלא שמע או קרא איפשהו שמרקטינג אוטומיישן יעמוד בעתיד הקרוב בחזית השיווק הדיגיטלי. המספרים המזנקים, הסטטיסטיקות הצועקות והטכנולוגיות המתקדמות לא הותירו מקום לספק. ועדיין. יש מנהלי שיווק רבים שעדיין מביטים על כל החגיגה הזאת מרחוק. לא שיש להם אסטרטגיה סותרת חלילה, פשוט… איך לומר: למי יש כוח ללמוד עכשיו משהו חדש?

השיטות המוכרות הרי יתחילו לעבוד מתישהו ובכלל: מה עם כל העסק הזה יפול על אינטגרציה מורכבת ויקרה מדי? תקציב השיווק הרי סגור כבר מזמן ולאיש אין סבלנות וחשק להאזין למנעד התירוצים של המנמ”ר. טעות אחרת והלך כל ה-ROI. ומה עם הכשרות וכוח אדם? זה בטח לא בחינם, שכחתם…?

לשמחתנו, בהחלט לא שכחנו. סעיפי ההתנגדויות והחסמים מוכרים וידועים, אבל הם (ואתם) במיעוט מוחלט. כל הנתונים מוכיחים שמרקטינג אוטומיישן הוא הבסיס לבניית מסעות לקוח אוטומטיים ומי לא עושה את זה – מפסיד בגדול. לא צריך להיבהל ואפשר גם להתחיל בהדרגה עד שזה יעבוד לכם חלק. ולא, לא צריך לחשוש מסיבוכי אינטגרציות – פשוט בחרו מערכת No Code שלא מצריכה עלויות פיתוח ותכנות ומאפשרת לבצע התאמות באופן מהיר וקל.

שנמשיך? ברור! הרי צוות השיווק כבר עוסק באימייל מרקטינג, שיווק בסושיאל, התאמה אישית של תוכן, אופטימיזציה למנועי חיפוש ועוד. אז כל מה שנותר הוא רק לגרום לכל הכלים הנהדרים האלה לעבוד יחד. כל משימה או פעולה שיווקית שחוזרת על עצמה יכולה וצריכה להפוך לאוטומטית – ויפה שעה אחת קודם. רוצים דוגמה? בבקשה.

מסע שיכול להימשך פוראבר

נניח שגולש הקליק על אחת המודעות שלכם ברשת והשאיר את פרטיו לקבלת מידע נוסף. מעתה למעשה, מתחיל מסע שלם שמנווט את אותו גולש בדרך שאתם יוצרים עבורו – עד שהוא הופך ללקוח. יממה אחרי שהשאיר פרטים, שלחו לו ניוזלטר עם מידע על המוצר הרלוונטי עבורו. פתח את המייל? נהדר! הוא בדרך הנכונה. חכו עוד קצת ושלחו אליו סמס או וואטסאפ עם סרטון וידיאו על אותו מוצר. ברור שהוא צפה! עכשיו הגיע הזמן להגדיל את המעורבות שלו עם איזה סקר שימושים או הרגלים צבעוני. למה שלא יענה? הרי הוא כבר חצי בפנים! עכשיו פנקו אותו עם הטבה לרכישה מהירה רק עבורו. עדיין לא קנה? אין בעיה. קבל עוד וואטסאפ עם תזכורת והנעה לפעולה – לפני שייגמר כמובן. ומה עם איזה מאמר מעניין על המותג שלכם? שיבין עד כמה אתם חזקים…

 

ניוזלטר הוא כלי יעיל - אם משתמשים בו נכון. צילום: UNFLASH
ברגע שגולש הקליק, מתחיל מסע שלם שמנווט אותו בדרך שאתם יוצרים עבורו (צילום: דיפוזיט)


בקיצור, המסע הזה יכול להימשך פוראבר – כל עוד לא עליתם לו על העצבים. עכשיו דמיינו שכל זה מתבצע באופן אוטומטי. ממש כך. א ו ט ו מ ט י. ללא מגע אנושי. אתם יכולים להמשיך ולדייק את המסרים, לסגמנט את המאפיינים ולטפח את הגולש/לקוח גם זמן מה אחרי הרכישה. התהליך הזה משפר את יעילות השיווק באופן ניכר, מטייב את איכות הלידים, מאפשר מעקב אחר התנהגות לקוחות פוטנציאליים וכמובן – מאפשר תיאום מושלם בין צוותי המכירות והשיווק.

חבילת ה-C המושלמת

בניית מסעות לקוח נחשבת כיום לאחת מאסטרטגיות השיווק המובילות בדיגיטל. בדיוק כמו שמערכות CRM שנבנו כדי לייעל את מערך השירות והטיפול בלקוח ובדרך חוללו מהפכה בייעול תקציבי השיווק והמכירות, כך גם מערכות המרקטינג אוטומיישן מסייעות לא רק למנהלי שיווק אלא לארגון כולו. למעשה, מדובר בחבילת ה-C המושלמת (Customer) שמרחיבה את החזון העסקי והתפעולי – ובעיקר את ה-ROI.

איך זה קורה בפועל? קל לדמיין. שני הצינורות המרכזיים של הארגון – ה-CRM וה-CSO משלבים ידיים ופועלים במקביל כדי לטייב כל לקוח ולדעת מי באמת בדרך לחנות ומי עדיין בודק את המתחרים. בדרך, גם ה-CTO (כן, זה עם התירוצים מלמעלה) יוכל לסמן וי על אופטימיזציה של מערכות המידע בארגון, ניהול התוכן ודיוקו מול הלקוחות והפקת דוחות מעקב עדכניים בזמן אמת. גם ה-CPO יגזור קופון עם טיוב וניתוח מעמיק יותר של ההון האנושי (בעיקר של מחלקת השיווק) והפנייתו למשימות אחרות. אה כן… לא נשכח גם את ה-CLO שיהיה בטוח שמערכת החדשה תענה על הפצת המסרים המשפטיים וזכויות היוצרים של תוכן המותג. ומה עם ה-CFO וה-CEO? ובכן, גם הם יהיו בצד הנכון.

מנהל הכספים ישמח לראות את המספרים עולים בצד הנכון של האקסל והמנכ”ל – טוב נו, הוא יחזור לאהוב את ה-CMO שלו. חשוב לציין: כל זה לא קורה ביום אחד. מדובר בתהליך אסטרטגי וקפדני שדורש התחייבות לטווח ארוך והקצאת משאבים לייצור תוכן, איסוף וטיפוח לידים, התאמה של אנשי המכירות וכו’. המערכת עצמה, מתקדמת ככל שתהיה (ותאמינו לי שהיא אכן מתקדמת…) – חייבת להגיע עם האדם הנכון שינווט את הלקוחות שלו למסע המדהים הזה. בקיצור, שנצא לדרך?