רגולציית הסמסים של משרד התקשורת: עושים סדר בבלאגן

לפני מספר חודשים משרד התקשורת קבע רגולציה חדשה (שצפויה להיכנס לתוקף ב-3 לינואר 2021), הכוללת מספר תנאים לשליחת הודעות סמס. מטרתה של הרגולציה היא מניעת התחזות בעת שליחת הודעות ממספרים נייחים וניידים ולכן, כחלק מהרגולציה, הוגדרה חובה לבצע זיהוי למספר ממנו נשלחות הודעות סמס. 

מה זה אומר מבחינתכם? ובכן, הכל תלוי בסוג ההודעות שאתם שולחים: 

אתם שולחים הודעות SMS עם זיהוי טקסטואלי (למשל: מאת ActiveTrail)

מעולה! במקרה הזה אין צורך לבצע שום פעולה, ניתן להמשיך ולשלוח כרגיל.


אתם שולחים הודעות SMS עם זיהוי שולח מספרי נייד (לדוגמא: 052-112233)

אתם נדרשים לבצע אימות למספר השולח במערכת, מדובר בתהליך חד פעמי לכל מספר חדש שתרצו להוסיף לחשבון. 

איך עושים את זה? מאוד פשוט:

יש לגשת לתפריט העליון בחשבון ולבחור ב”סמס”, ומתוך התפריט שנפתח יש לבחור ב”פרופילי שליחה”. עכשיו שהגעתם לעמוד הנכון, יש לבחור ב”חדש”. יפתח לכם חלון בו יש להגדיר את שם הפרופיל (מוצג רק לכם ולא נשלח לנמענים) ואת המספר אותו תרצו לאמת. יש להזין את הפרטים וללחוץ על “שמור”. לאחר מכן יופיע חלון נוסף בו תתבקשו להזין את קוד האימות שנשלח אליכם בהודעה.

רגולציית הסמס של משרד התקשורת

זהו! סיימתם. הפרופיל מוגדר במערכת וניתן להשתמש בו מעתה והלאה.


אתם שולחים הודעות SMS עם זיהוי שולח מספר וירטואלי, שסופק על ידי אקטיב טרייל

גם הפעם – נהדר! אין צורך לבצע שום פעולה, אנחנו כבר אימתנו את המספר בשבילכם וניתן להמשיך ולשלוח כרגיל.


אתם שולחים הודעות SMS עם זיהוי שולח מספרי אחר (נייד / אינו יכול לקבל הודעות סמס)

במקרה זה יש ליצור קשר עם מוקד התמיכה בכתובת Support@activetrail.net או בטלפון 03-6885050 ונשמח לעזור לכם לאמת את המספר. 

מבולבלים? עשינו לכם קצת סדר:

אתם שולחים הודעות SMS באמצעות API, האם הרגולציה חלה עליכם?

כן! הרגולציה חלה על כל שליחה שמבוצעת דרך המערכת או ה-API. 

במידה ואתם שולחים הודעות SMS באמצעות ה-API עליכם לבצע את האימות בהקדם ולא יאוחר מה- 3/1/21, זאת כמובן במידה שאתם שולחים באמצעות מזהה מספרי. 

לאחר ביצוע הזיהוי אין צורך לעדכן או לשנות את הפרמטרים בפונקציה הנשלחת לאקטיב טרייל. האימות והזיהוי יתבצעו אוטומטית במידה שפרופיל השליחה תואם את מזהה השולח שהעברתם.

במידה שאתם שולחים מזהה טקסט ב-API, אתם לא צריכים לבצע שום פעולה ותוכלו להמשיך כרגיל. 


עדיין יש לכם שאלות? לא בטוחים איך צריך לפעול? מוקד התמיכה שלנו זמין לכם בכתובת support@activetrail.net, בטלפון: 03-6885050 ובצ’אט. אז אל תהססו ודברו איתנו 🙂