להגדיל את רשימת התפוצה ב-7 פעולות פשוטות

60% מהלקוחות מצטרפים לרשימות דיוור במטרה לקבל הנחות ומבצעים. מה אסור ומה מותר לעשות?

חוק המספרים הגדולים במכירות אף פעם לא שיקר – עד עכשיו לפחות. ככל שמספר הפניות ללקוחות פוטנציאלים גדול יותר – כך גדל הסיכוי לסגור יותר עסקאות. ברור לא? אז זהו, שלא כל כך. העידן הדיגיטלי לימד אותנו שהמלחמה האמיתית היא לא על כמה אלא על מה ובעיקר למי ומתי. הלקח הזה חשוב מאוד, כי עדיין יש לא מעט משווקים שמנסים להגדיל את רשימות התפוצה שלהם בכל מחיר, בלי לתת את הדעת אם המשתמשים החדשים שזה עתה צורפו או הצטרפו מיוזמתם – אכן עשויים להפוך ללקוחות עתידיים.

בדיוק כשם שהאלגוריתם המתוחכם של פייסבוק עשה סוף לפני מספר שנים לחגיגת הלייקים הפיקטיביים שהיו נמכרים למפרסמים, כדי לחדד את הפרסונליזציה הפרסומית בפיד, כך כדאי ומומלץ להתייחס למאגר הלקוחות המאכלסים את רשימות התפוצה שכל עסק טורח לאסוף. מאגר הלקוחות הוא לא פחות ממועדון חברים יוקרתי שדורש טיפוח תדיר, וכל מסר אליו נבחר ונבחן בקפידה. כן, בעידן שבו כל כך הרבה תוכן מתחרה על מעט תשומת לב, מה שקובע הוא לא מספר הרשומים במאגר, אלא כמה מהם מקבלים את הערך הגבוה ביותר.

שלא תהיה כאן טעות: הגדלה וניהול רשימות התפוצה היא פעולה מבורכת ומתבקשת לכל עסק, בכל ענף ובעל תקופת זמן. אלא שכדאי לעשות זאת באופן שלא יגרום נזק על ידי פגיעה בהצעת הערך הייחודית שלשמה התכנסנו. איך מגדילים את רשימות התפוצה? הנה ההמלצות שלנו.

איך לבנות ולנהל רשימת תפוצה גדולה?

1. אל תקנו רשימות מוכנות

לפני הכל, תעשו לעסק שלכם טובה ואל תקנו רשימות תפוצה מוכנות. האקסלים הללו מסתובבים בשוק ונמכרים לכל דורש – במקרים רבים בלי לוודא שהאנשים הרשומים בהם אכן הסכימו להיות לקוחות של מישהו. מדובר בעבירה על חוק הספאם שבמקרה הטוב, עלולה לגרום לנזק מותגי, במקרה הרע – להיכנס לרשימות השחורות של ספקי האינטרנט ולרשימת הדיונים של בתי המשפט.

2. גילוי נאות – כבר בהתחלה

60% מהלקוחות מצטרפים לרשימות דיוור במטרה לקבל הנחות ומבצעים. אם יש לכם כוונות אחרות – כדאי שתחשפו אותם כבר בשלב הראשון. ניוזלטרים מותגיים? מדריכי שימוש? סקר שביעות רצון? ספרו ללקוחות שלכם מה הם הולכים לקבל מהם ותקבלו נאמנות ואמון בהמשך הדרך – גם אם אין לכם מבצעים אטרקטיביים בשבילם.

אל תקנו רשימות תפוצה
אל תקנו לעולם רשימות תפוצה. צילום: פריפיק

3. וובינרים וסדנאות וירטואליות

מאז פרץ משבר הקורונה והגבלות הריחוק החברתי – מפגשים וירטואליים הפכו לשגרה ועמם גם הוובינרים, ההרצאות והסדנאות האינטרנטיות. כל אלה הן הזדמנויות מצוינות להגביר את העניין סביב המותג שלכם. לקוחות שהביעו עניין להשתתף בוובינר או בסדנה יסכימו ברוב המקרים, להמשיך ולשמור על דיאלוג שיווקי רציף עם העסק שלכם.

4. רתמו את המדיה החברתית

ערוצי הסושיאל הם בסיס נהדר להגדלת רשימות התפוצה, בכך שהם מאפשרים גישה ישירה בלי יותר מדי רעשי רקע. מלבד פוסטים ייעודיים שנועדו לעודד הרשמה, תוכלו להשתמש בפייסבוק או בכל ערוץ אחר כדי לפרסם הצעות ערך אטרקטיביות ומשם, להפנות את הגולשים ללינק הרשמה לרשימה. שם יוכלו לקבל שורה של הטבות מיד עם ההרשמה באמצעות המייל. ערוצי הסושיאל עובדים גם בכיוון ההפוך – יש לכם ניוזלטרים מעניינים ויראליים – שתפו אותם ותהנו מתנועה דו כיוונית.

איך להגדיל רשימות תפוצה
הגדלת הרשימה היא מטרה שיווקית לכל דבר. צילום: פריפיק

5. יש לכם כבר מערכת דיוור, נכון?

מצוין, כי אין הרבה דרכים טובות יותר מלהגדיל את רשימת התפוצה באמצעות… המייל. כן, קראתם נכון, הגדלת הרשימה היא מטרה שיווקית לכל דבר ועניין וככזאת, אפשר ומומלץ לרתום את כל הכלים כדי לנצח. ניוזלטרים, שיווק אוטומטי, סמסים ושלל פיצ’רים המצוינים שכולכם מכירים וקיימים במערכת הדיוור האלקטרונית המתקדמת שלנו, יעזרו ללקוחות הקיימים שלכם לשתף את הצעות הערך באופן קבוע.

6. פופ-אפ ופרסום באתר

תתפלאו, אבל פופ-אפים עדיין רלוונטיים – לפחות אלה שמעודדים הצטרפות לרשימות תפוצה. הגולשים רגילים לקבל אותם ולא מתייגים אותם כפרסומות שיש לסגור באופן מיידי. גם באנרים עצמיים באתר (ולא משנה המיקום) וכמובן – לינק ייעודי להרשמה בהאדר של האתר או בפוטר יאפשרו ללקוחות הבאים שלכם לקחת חלק בחגיגת ההטבות הבאה שאתם מתכוונים להעניק להם.

7. פרסונליזציה

אם אנחנו נקראים לכם כמו תקליט שבור – אתם צודקים. מדובר ביישום חובה שערכו רק עולה ככל שהרעש הדיגיטלי (המתחרים שלכם) מתגבר. פרסונליזציה מאפשרת לקרוא לכל לקוח בשמו ולוודא שהצעת הערך הנהדרת שלכם מתאימה בדיוק עבורו. 80% מהלקוחות יוציאו יותר על מוצרים מותאמים ישירות אליהם ואין טעם להטריד אותם במסרים שעלולים להיתפש אצלם כספאם.