שנה חדשה בפתח: 10 מגמות באימייל מרקטינג שאתם חייבים להכיר ב-2022

295 מיליארד מיילים נשלחים ברחבי העולם מדי יום – כך תוודאו שהמיילים שלכם יגיעו ליעדם גם בשנה הבאה.

נתחיל בחדשות הטובות: קשה למצוא היום אתר איקומרס שלא עושה שימוש בדיוור אלקטרוני כדי להגדיל את קצב גיוס הלקוחות ושיעורי ההמרה. המחקרים האופטימיים מדברים על 85% בממוצע, אבל אנחנו נוטים להאמין ששום מנהל דיגיטל לא יוותר על כל הטוב שיש למערכות הדיוור והאוטומציה, להציע כחלק מאסטרטגיית השיווק שלו.

החדשות היותר טובות הן, שמדובר בעולם שמשתכלל במהירות ומבטיח שגם בשנה הקרובה – עוד יהיה לנו מה ללמוד וללמד. אחרי שנה נוספת בה התמודדה הכלכלה העולמית עם השלכות משבר הקורונה, גם שנת 2022 צפויה להציב לא מעט אתגרים לאתרי המסחר האלקטרוני באשר הם: הגולשים נהיים צעירים יותר, מסננים יותר והדיאלוג מולם חייב להיות מהיר וקולח. עמוד המוצר שלכם לא עולה מיד? פספסתם את הרכבת, חפשו בתחנה הבאה. לכל זה יש להוסיף את התחרות שמחריפה, תקציבי הפרסום בדיגיטל שמזנקים ולא משאירים מקום למתחרים קטנים ואת ריבוי ערוצי השיווק שמחייבים להישאר עם היד על העכבר בכל רגע נתון.

אבל היי, בשביל זה אנחנו כאן. כדי לעבוד חכם עם הכלים שמספקות מערכות האימייל מרקטינג המובילות בעולם – כדאי לקרוא ולשנן את 10 המגמות שילוו אותנו ב-2022. 

מגמות אימייל מרקטינג בשנת 2022

1. פרסונליזציה

סביר להניח שכבר קראתם ושמעתם על המונח הזה לא מעט, ואולי גם עשיתם בו שימוש – אבל בשנה הקרובה תצטרכו להשקיע בו עוד קצת. אנחנו לא מתכוונים למייל עם ברכת יום הולדת, אלא למייל שמותאם אישית לכל לקוח ברשימת התפוצה ותוכן שמותאם עבורו באופן שירגיש שהוא הלקוח היחיד שלכם. פרסוניליזציה טובה וממוקדת עשויה להוביל לעלייה של כ-15% בשיעור יחסי ההמרה, וזאת סיבה מספיק טובה להכיר מקרוב את הנמענים שלכם ב-2022.

כל גולש והמייל שהותאם לו. פרסונליזציה
כל גולש והמייל שהותאם לו. פרסונליזציה (קרדיט: pexels.com)

2. מיילים אינטראקטיביים

זוכרים את הלקוחות הצעירים וחסרי המנוח שלכם? אז זה הזמן להנגיש להם תוכן בצורה אינטראקטיבית. סקרים מעניינים, חידונים, גיפים, סרטוני תלת ממד – וכל צורה אחרת שלא תגרום להם להשתעמם ולחפש את כפתור ה-delete. תוכן אינטראקטיבי איכותי לא רק מעורר עניין ומעורבות גבוהה יותר, אלא גם מגדיל את שיעורי ההמרה בקרב הלקוחות.

3. הצהרת פרטיות

92% מהגולשים מרגישים לא בטוחים שפרטיהם נשארים במאגרי המידע. במילים אחרות, הלקוחות שלכם ירגישו בטוחים יותר אם ירגישו שהפרטים שלהם נותרים חסויים רק אצלכם. נראה מובן מאליו, נכון? גם אם כן – מוטב להציג את זה במקום מרכזי ובולט כבר בהתחלה. בעידן שבו אירועי סייבר מהווים איום כמעט יומיומי על אתרי איקומרס – תתפלאו לגלות שהצהרה שכזאת תבסס את מערכת יחסי האמון מול הלקוחות בטווח הארוך.

4. בינה מלאכותית

כמו בכל ענף מבוסס דאטה ומאגרי נתונים, הבינה המלאכותית הולכת להטביע חותם גם עולם האימייל מרקטינג. מה זה בעצם אומר? שרשימות התפוצה שלכם יהיו מפולחות יותר, מדויקות יותר והמדדים שאתם מפיקים ממנה – יהיו עדכניים ויעילים. מתי נכון לשגר מייל עם הצעת ערך? לאיזו קבוצת לקוחות? ואילו מסקנות ניתן להפיק להמשך הדרך? תתכוננו, האלגוריתם החכם בדרך אליכם.

5. תוכן גולשים

תוכן אותנטי שמגיע באופן אורגני מגולשים במדיה החברתית תמיד מהווה רכיב חשוב באסטרטגיה השיווקית, אבל בשנה הקרובה – יהיה לו תפקיד חשוב מאוד ביצירת השפעה על הלקוחות שלכם.  לכן, מומלץ מאוד לעודד ולקדם לקוחות לכתוב ביקורות על המוצר שלכם במנועי החיפוש, בסושיאל ובכל ערוץ אחר ולוודא שהן תגענה לרשימת הנמענים שלכם. זכרו שהלקוחות שלכם חשופים למספר רב של הודעות ותוכן אורגני עשוי להשיג בולטות וזכירות גבוהות יותר.

6.  אופטימיזציה למובייל

שיעור הגולשים באתרי האיקומרס במובייל הוא גבוה לעומת התקנים אחרים. למעשה, 42% מהגולשים פותחים את המייל מהנייד ומי שלא יתאים את מערך האימייל מרקטינג שלו למובייל – פשוט לא יהיה על המסך. בדיוק כמו שכל הנכסים הדיגיטליים מותאמים לגלישה בסמארטפון, בשנה הקרובה חוויית המשתמש תתמקד בהודעות הדיוור האלקטרוני, כך ששום נמען לא יוכל להתעלם מהן.

חוויית הדיוור מושלמת גם במובייל
חוויית הדיוור מושלמת גם במובייל (קרדיט: pexels.com)

7. דיוק בהעברת המסרים

מיילים קצרים וממוקדים, מעוצבים בקפידה וסיפור מעניין שמסופר היטב יעניקו ערך גבוה יותר לגולשים. גם שיעור העבירות שלהם יהיה גבוה יותר. כ-80% מהגולשים השיבו כי סיפורים טובים על המותג מסייעים להם לדלג מעל משוכת האדישות, ואין שום סיבה שגם המותג שלכם לא יאמץ את ההמלצה הזאת. זכרו: מרבית הנמענים ברשימות שלכם כבר מוצפים במידע ורמת הקשב שלהם לא גבוהה ממילא. יש לכם מידע חשוב ומפורט לדוור? צרפו אותו כקובץ ולא בגוף המייל. 

8. מעורבות במקום שיעורי פתיחה

שיעורי פתיחת המיילים היו מאז ומתמיד מדד הולם להצלחת הקמפיין בדיוור האלקטרוני. ובכן, לא עוד. בשנים האחרונות גובשו מדדים מדויקים יותר שסיפקו תמונת מצב עדכנית של נתוני החשיפה. גם השינויים בהגדרות הפרטיות עשו את שלהם ושיבשו את המספרים המדויקים. בשנה הקרובה המיקוד יהיה על מדידת המעורבות של הגולשים בקמפיין והשפעתה על יחס ההמרה.

טכנולוגיות לזיהוי קולי - גם בדוא
סירי, תקריאי לי מיילים. טכנולוגיות לזיהוי קולי – גם בדוא”ל (קרדיט: pexels.com)

9. מיילים מדברים

טכנולוגיות לזיהוי קולי כבר קיימות בשוק ולפי כל התחזיות, מספר המשתמשים בהן מזנק מדי שנה. העוזרות הדיגיטליות כבר מסייעות ביישום פעולות בסמארטפון ולא מעט גולשים כבר משתמשים בהן לצורך קריאת מיילים. לכן, מומלץ להתאים את מערך האימייל מרקטינג גם אליהן ולוודא שהמסרים השיווקיים שלכם מדובררים היטב גם כשקוראים אותם בקול.

10. הכירו את כלכלת החוויה

רגע לפני ש-2022 מתחילה, הגיע הזמן לשאול באומץ: מה מחפשים הגולשים? התשובה עשויה להיות מפתיעה, שכן היא לא מתמקדת בפרטי אופנה, גאדג’ט חדש או מנה טעימה. הגולשים מחפשים חוויה, לא מוצר. סביב הנחת המוצא הזאת התפתחה כלכלה שלמה שכל עיקרה הוא להשאיר חיוך אצל הלקוח. מערך האימייל מרקטינג הוא הצינור שאמור להעביר את החוויה הזאת – ויפה שעה אחת קודם.