דפי נחיתה לעסקים: איך לבנות דף נחיתה מנצח?

בין אם יש לכם אתר ובין אם לא, דף נחיתה לעסק שלכם הוא בגדר חובה שיווקית ב-2021. דפי נחיתה מוצלחים לא רק עוזרים לכם לקדם שירותים או מוצרים ספציפיים, הם גם דרך מעולה להרחיב את רשימת התפוצה ולא פחות חשוב מכך – לעבוד על הפילוחים החכמים שלכם. 

יצירת דפי נחיתה לעסקים

למרות שבימינו בניית דף נחיתה לעסק היא מלאכה פשוטה מתמיד (בטח כשמשתמשים במערכת החכמה שלנו), עדיין, יש כמה דברים שחשוב לקחת בחשבון כשמתיישבים לייצר דף נחיתה לעסק ובדיוק בשביל זה אנחנו כאן; בשורות הבאות נלמד אתכם כל מה שאתם צריכים לדעת כדי לכתוב, לעצב ולבנות דף נחיתה מנצח, כזה שהלקוחות שלכם לא יוכלו להתעלם ממנו.

דבר ראשון: על מה חשוב לחשוב לפני שמתחילים?

אנחנו תמיד אומרים שלפני כל משימה שיווקית צריך קודם כל להבין לאיזה קהל אתם מדברים – והעקרון הזה חשוב אפילו יותר כשמדובר בבניית דף נחיתה לעסקים. 

כדי לוודא שהמאמצים שלכם ישתלמו ובניית עמוד נחיתה תעמוד ביעדים,, שאלו את עצמכם כמה שאלות על הקהל הרצוי שלכם: מה הצרכים שלו? מה נקודות הכאב? מה המניעים שלו? מה הדבר שגרם לו להקליק ולהגיע אל דף הנחיתה שלכם? באיזו שפה כדאי לדבר אל מי שנמנים על הקהל הזה כדי לגרום להם להסתקרן ולהמשיך איתכם הלאה במורד המשפך השיווקי? בקיצור, שבו לערוך מחקר קהלים

מחקר קהל

אחרי שתבנו את הפרסונות המדויקות שאליהן דף הנחיתה שלכם בעצם מכוון, תוכלו לעבוד באופן קצת יותר יסודי על השפה שבה אתם מתכננים לפנות אליהן. נסו להבין איך נשמעות השיחות שלהן אונליין: שוטטו בקבוצות פייסבוק ו/או פורומים רלוונטיים, אם יש בארגון שלכם צוות שירות לקוחות – בקשו להאזין לכמה שיחות שנוהלו עם הלקוחות ונצלו את כל המשאבים האלה כדי לכתוב את דף הנחיתה בצורה נגישה ומותאמת לקהל היעד שלכם. ככל שתהדהדו יותר את השפה שבה הם משתמשים ולספק מענה לנקודות הכאב שהם מעלים, תצליחו לקלוע יותר למטרות שדף הנחיתה שלכם בא לשרת. 

עיצוב דפי נחיתה לעסקים: הלכה למעשה

מאחר שדפי נחיתה הם כלי שיווקי מרכזי שכולנו נתקלים בו על בסיס קבוע (בדרך כלל דרך מודעות ממומנות ברשתות החברתיות ו/או בגוגל), כשאתם בונים דף נחיתה חשוב לזכור שני דברים: 1. לקורא הממוצע במאה ה-21 יש רמת קשב בערך כמו של דג זהב (15 שניות בממוצע); 2. אפרופו דגים: אתם שוחים באוקיינוס שעמוס בהם מאוד. במילים אחרות, יש המון, אבל המון תחרות שם בחוץ על הקשב של הגולשים שלכם. מה זה אומר בתכלס? שחשוב מאוד להבליט את עיקרי הדברים כך שמי שמגיע לדף הנחיתה שלכם יקלוט אותם תוך מספר שניות בודדות. 

עיצוב דפי נחיתה לעסקים

אם להיות טיפה יותר ספציפיים, מחקרים אחרונים מתחומי ה-UX/UI שעקבו אחר תנועות העיניים של הנבדקים בעת גלישה באתרי אינטרנט זיהו דפוס מעניין: העיניים של כל הנבדקים (שהם דוברי אנגלית) “טיילו” אוטומטית לפינה השמאלית העליונה של העמוד. ואמנם לא ערכנו את אותו המבדק גם בישראל, אבל אם תשימו לב לדפוסי הגלישה והקריאה שלכם, תגלו שאנחנו מורגלים להביט מיד בפינה הימנית העליונה של העמוד. 

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל

לכן, בהנחה שאתם רוצים לתפוס את תשומת הלב של הגולשים שלכם עד כמה שניתן, וודאו שאתם ממקמים את המסר הכי-הכי חשוב בפינה הימנית העליונה של דף הנחיתה, ממש כמו בדוגמה הבאה שהיא לגמרי במקרה דף נחיתה שמתקשר את מבצע הפסח שלנו פה באקטיב טרייל:

דף נחיתה - מבצע פסח של אקטיב טרייל

שמרו על זה קצר, ממוקד ולעניין 

אז אחרי שסיכמנו שלגולשים שלנו יש טווח קשב מאוווודדדד מצומצם, בטח תוכלו להבין למה אנחנו ממליצים בחום לשמור על דף הנחיתה נקי, קצר ולעניין (במידת האפשר). 

Short and sweet

ברור שבמקרים מסוימים בלתי אפשרי או פשוט לא נכון לקצר את התוכן בדף, למשל אם יש לכם מוצר שאתם חייבים לכלול עליו מידע חשוב, אם אתם צריכים לכלול מידע משפטי בדף הנחיתה, או כל דבר בסגנון הזה. יחד עם זאת, כלל האצבע העקרוני צריך להיות לנסות לייצר עניין וסקרנות בקרב הגולשים, בכמה שפחות מילים, תוך שמירה על מסר מדויק וחד כתער. 

Landing page example

גם בכל הקשור לכפתורי ההנעה לפעולה, חשוב להישאר ממוקדים: הטרנד כיום דוגל בכפתור הנעה לפעולה אחד שממוקם בצורה אסטרטגית בדף הנחיתה, כך שהגולש לא יתבלבל ויבין מיד איפה ללחוץ ומה יקרה אחרי הקליק. אבל גם אם אתם הולכים על ריבוי כפתורים, דאגו שהם יהיו בולטים לעין, ימוקמו במקומות אסטרטגיים ויכללו הנעה מאוד ברורה לפעולה.

Sign-up form example

אותו המיקוד חייב להישמר גם בשדות שאתם כוללים בטופס ההרשמה שלכם: לעולם אל תבקשו מהקהל שלכם מידע שאתם לא באמת צריכים ואם אתם מבקשים מהם מידע מפורט או אישי במיוחד, מומלץ לכלול תמריץ שיגרום להם לרצות למסור אותו (מתנה, הנחה או כל דבר כזה). 

בחברה טובה: הוסיפו הוכחה חברתית

הנה כמה מספרים מעניינים: 92% מהגולשים קוראים ביקורות שנכתבו אונליין, ו-40% מהגולשים מבססים דעה או בחירה ע”ב קריאה של בין ביקורת אחת ל-3 ביקורות שנכתבו אונליין. המספרים האלה לא מאוד מפתיעים, בהתחשב בעובדה שבני האדם הם יצור חברתי מטבעו, ואתם בהחלט יכולים לרתום את כל זה לטובתכם כשאתם בונים דף נחיתה לעסק שלכם. 

Landing page example

איך? פשוט מאוד: כשאתם עובדים על יצירת דף נחיתה, נסו לשלב מספר ביקורות מעולות שהמוצרים או השירותים שלכם קיבלו אונליין מלקוחות, ציטוטים מתוך קטעים שנכתבו עליכם או על המוצר בכלי התקשורת או בבלוגים חשובים ובקיצור, אל תהססו להוכיח לגולשים שהגיעו לדף הנחיתה שלכם שגם אחרים שמחים לבחור בכם ע”ב קבוע. 

כאן כותבים בכיף: איך כותבים דפי נחיתה?

עד עכשיו דיברנו על עקרונות כלליים שחשוב לקחת בחשבון בשאלה: איך בונים דף נחיתה? עכשיו אנחנו רוצים טיפה להתמקד ולדבר על מלאכת הכתיבה של דפי נחיתה: כמו כל רכיב תוכן אחר (למשל האתר שלכם), גם פה הכתיבה צריכה לדבר אל הקהל שלכם בצורה מותאמת. 

מחקר הקהלים עליו דיברנו לעיל הוא הצעד ה-1, אבל עקרון מגה-חשוב בעינינו הוא לדבר אל קהל היעד בגובה העיניים, ומתוך מחשבה על הצרכים ונקודות הכאב שלהם ושלהן. מומלץ לכתוב את דף הנחיתה מתוך פנייה ישירה (“אתם”, “שלכם”, “לכם”) ולדבר על התועלות שאתם, המוצרים ו/או השירותים שלכם תעניקו להם; שימו בצד את המפרטים הטכניים וכתבו בשיטת אמיל”י (“אז מה יצא לי מזה?” – כלומר השאלה שתעבור לגולשים שלכם בראש). נסו להיות קצרים, מדויקים וברורים עד כמה שניתן. שימו לב לדוגמה הבאה, מבית אשטרום:

דף נחיתה - אשטרום

נוסף על כך, שימו לב להיררכיה של הטקסטים: השתמשו בכותרות רלוונטיות וברורות, שברו את הטקסטים עם תמונות או אלמנטים וויזואליים אחרים (למשל הפרדה ע”ב צבע רקע שונה) ושוב – אל תעמיסו יותר מדי מידע על הגולשים. מנדלבוים בהחלט יישמו את העקרונות האלה עם סקאלת צבעים מצומצמת וברורה, כותרות שאי אפשר לטעות בהן, מיעוט שדות למילוי וכפתור הנעה לפעולה ברור ביותר: 

דף נחיתה מנדלבוים

חשבו על דף הנחיתה שלכם כעל כותרת טיזרית, שמטרתה לספק מספיק מידע רלוונטי, אבל לא להרוס את המסתורין – כדי שהקוראים ירצו להמשיך לקרוא, או במקרה שלנו – לבצע את הפעולה המבוקשת, בין אם היא מסירת פרטים רלוונטיים, שריון מקום בכנס, או הצטרפות לרשימת תפוצה. כדאי לקבל השראה ולצפות בדוגמאות לדפי נחיתה ברחבי הרשת. 

הירשמו עכשיו לאקטיב טרייל


אולי יעניין אתכם גם: