יעיל פי 40: מסע לקוח מנצח מתחיל בדוא”ל

עכשיו כולם מרוכזים במסע. מתחילים מסע, מתכננים מסע, מאפיינים מסע. “מסע לקוח” הפך שם נרדף לתוכנית שיווקית מנצחת. כל האמצעים כשרים וכל ערוצי המדיה כבר בפנים, אבל מי שבאמת רוצה לתפור מסע לקוח מצליח – חייב לקחת בחשבון את מערכות האימייל מרקטינג. מחקר של מקינזי כבר קבע ששיווק באמצעות הדוא”ל יעיל פי 40! בהשגת לקוחות חדשים, משיווק בסושיאל, ולקוחות שרכשו באמצעות הדוא”ל מוציאים כמעט 140% יותר לעומת לקוחות שרכשו בערוצים אחרים.

למי שזה עתה מתחיל לבנות את מסע הלקוח שלו באימייל מרקטינג, מומלץ להכיר כבר עכשיו את חמשת השלבים המרכזיים שמאפיינים כמעט כל קמפיין, ולבצע התאמה של המסרים השיווקיים. בנוסף, חשוב כבר בהתחלה להגדיר מטרות ויעדים לכל קמפיין והכי חשוב – להכיר את קהלי היעד שיצאו עם המותג שלכם למסע החווייתי. אז אחרי שארזנו והכל מוכן – יוצאים לדרך.

5 מיילים שכל עסק חייב לדוור ללקוחות שלו

מייל ראשון – תכירו

מייל “ברוכים הבאים” הוא הראשון והפותח כל מסע לקוח באימייל מרקטינג. כל מצטרף חדש לרשימת התפוצה שלכם הוא לקוח פוטנציאלי, ובהחלט מומלץ לבצע לו היכרות מעמיקה עם המותג, הסיפורים שמאחוריו, עולמות התוכן בהם הוא פועל ולמה כדאי לרכוש אותו דווקא עכשיו.
טיפ מנצח: אל תמהרו להגיע לשלב המכירה ואל תהיו אגרסיביים. פשוט תנו ללקוח לשוטט בחנות שלכם. 

מייל שני – תציעו חברות

כמו בכל מערכת יחסים אנושית, בתום שלב ההיכרות צריכה להתקבל ההחלטה האם יש רצון להעמיק את הקשר. מדובר בשלב טריקי, שכן יכול לקחת זמן עד שהלקוח מגלה מעורבות למייל ההיכרות. כדי לעודד אותו להמשיך את הקשר עם המותג שלכם, מומלץ להתחיל בפיתוי עדין. שובר הנחה, הטבת רכישה או מתנה שתוכיח לו שאתם ממש רוצים אותו אתכם.
טיפ מנצח: שמרו על פאסון ואל תשתמשו בכל תותחי השכנוע כבר עכשיו. שחקו קצת את “הקשים להשגה”. זה יגרום ללקוח להרגיש מיוחד.

כדי לעודד אותו להמשיך את הקשר עם המותג שלכם, מומלץ להתחיל בפיתוי עדין

מייל שלישי – תוכיחו ערך

כבר הצגתם לראווה את המותג שלכם ושלפתם כמה קלפים שיגרמו ללקוח להבין שאתם רוצים אותו. כעת, הגיע הזמן להוכיח לו גם עניין וערך אישי. מלבד המוצר הנהדר שלכם, הציגו לו את ערוצי הסושיאל שלכם, את המגזין או המדריך שיעשו לו את החיים קלים ופשוטים יותר, וגם את הפודקאסט או ערוץ היוטיוב – שיעניקו לקשר שלכם אמינות ויציבות. זה הזמן גם להשתמש במידע שנאסף בינתיים על הלקוח ועל העדפותיו הצרכניות, כדי להציע לו מוצרים התואמים לחיפושיו.
טיפ מנצח: אל תשכחו את ההנעה לפעולה בסוף, אבל אל תהיו אגרסיביים מדי. אתם (והלקוח) בדרך הנכונה. 

מייל 4 – תדהימו

אם הגעתם למייל הרביעי סימן שעשיתם עבודה טובה. הלקוח בר השתכנע שאתם בעלי ערך והסכים לפתוח אתכם במערכת יחסים. אלא שכעת עליכם להוכיח לו שיש ביכולתכם להישאר אטרקטיביים גם בטווח הארוך. לכן, הדקו את הדיאלוג והציעו לו תוכן הכולל הוראות שימוש עדכניות, הצטרפות לקהילות מוצריות והמלצות למוצרים נלווים בעלות זולה.
טיפ מנצח: תרגישו נוח לבקש מהלקוח משוב כנה על חוויית הרכישה.

מייל 5 – תרשימו

מערכת היחסים הגיעה אל השלב האחרון במסע וכעת כל מה שנותר הוא להפוך את הלקוח המרוצה, לאיש מכירות שיעבוד בשבילכם. זה הזמן למייל עם המלצות רכישה, סקרי שביעות רצון, בקשות להפניות ואם אתם מרגישים בנוח – אפילו מאמר ביקורת שיתפרסם בנכסים הדיגיטליים שלכם.
טיפ מנצח: הלקוח הגיע ליעדו הסופי של המסע. השאירו אותו עם טעם של עוד.