פתחו יומנים: מה הזמן הטוב ביותר לשלוח מיילים?

קלישאה ישנה גורסת ש”תזמון הוא הכל בחיים”, אבל כשזה מגיע לשליחת מייל לרשימת תפוצה, לא מדובר בקלישאה אלא בבחירה קריטית; אחרי שבילתם זמן יקר בעיצוב, כתיבה, גיבוש רשימות תפוצה ובדיקות הקמפיין השיווקי שלכם, לא תרצו שהוא יפספס זוגות עיניים של לידים או קונים פוטנציאליים רק כי לא שלחתם אותו בזמן הכי מדויק, נכון?

businessman standing outside holding giant clock

אז מה הזמן הטוב ביותר לשלוח מיילים? יש הרבה תשובות ואפשר להתווכח על רובן. מדובר בשילוב של התחום בו עוסקת החברה (מצדקה ועד לתיירות), מנעד לקוחותיה (מגיל ועד לסטטוס כלכלי), המדינה בה הפעילות חזקה יותר וכדומה. יחד עם זאת, יש לנו גם בשורות טובות: מסתבר שבכל זאת קיימת ‘נוסחה’ שהוכיחה את עצמה כיעילה קצת יותר לעומת האלטרנטיבות. 

עניין של זמן: אז מה היום הכי טוב לשליחת מייל לרשימת תפוצה?

היום הכי טוב לשליחת מיילים לרשימת תפוצה תלוי לגמרי במוצר שאתם משווקים ובקהל היעד. רצוי שתבצעו בדיקות עם המוצר ועם הקהל שלכם, רק ככה אפשר לדעת בוודאות מה היום הנכון עבורכם.

עם זאת, מכירים את שביזות יום א’? כנראה שההרגשה הזו הפכה לנחלת הכלל בקרב מקצועני שיווק דיגיטלי. ההיגיון טמון בעובדה שרוב האוכלוסייה בודקת דואר אלקטרוני בשעות העבודה. בימי ראשון, לאחר סוף שבוע בבית, תיבת הדואר הנכנס מתמלאת והדבר הראשון שעושים כשמגיעים למשרד, הוא למחוק דואר מיותר. ככה, כל מה שנראה כמו פרסומת או חומר שיווקי, נזרק לפח האשפה. או במילים אחרות: אם מחפשים את הזמן הטוב ביותר לשלוח מיילים, אפשר לוותר על יום ראשון. 

time on laptop screen

אז איך בוחרים את תזמון שליחת המייל? חברות דיוור למיניהן ערכו סקרים באינטרנט והעלו תוצאות דומות: הימים הטובים ביותר לשליחת ניוזלטר, עם אחוזי פתיחות טובים מאד, הם שלישי, רביעי וחמישי, רצוי בשעות אחר הצהריים (אם כי, כפי שציינו בהתחלה, בהחלט אפשר להתווכח לגבי השעות. יש חברות וענפים רבים שאצלם השעות המוצלחות ביותר לשליחת ניוזלטר הן שעות הבוקר המוקדמות).

שעה יפה: אלו השעות האידיאליות לשליחת הניוזלטר שלכם

את הימים כיסינו, אבל מה לגבי השעות? או, טוב ששאלתם: אז מבחינת שעות שליחת מייל בתפוצה, רצוי להימנע משעות הבוקר המאוחרות, בסביבות 09:00-10:00. מסתבר שאחוזי פתיחות הדיוור בשעות האלה נמוכים. כמו בימי ראשון, גם בשעות הבוקר המאוחרות הדיוורים עלולים להיות פחות אפקטיביים.

illustration of a person checking her watch

שוב, עליכם לבצע את הבדיקות בעצמכם, אך מסקרים שונים עולה כי הזמן הכי טוב לשליחת מייל לרשימת תפוצה הוא בשעת ארוחת הצהריים, זמן בו אנשים לוקחים רגע לנשום, להירגע ולבדוק יותר בנחת את תיבת הדואר שלהם.

סוף-סוף סוף שבוע: מה קורה ביום שבת?

זו עובדה ידועה שפעילות אונליין יורדת בסופי שבוע, כנראה משום שהצרכנים מעדיפים לבלות בחיק משפחתם ולא עם הפנים בתוך המסך של המחשב או הטלפון. עם זאת, לאלו שעובדים ועסוקים במרוץ במהלך השבוע, זה הזמן הנוח ביותר לקרוא אימיילים בנחת.

woman holding cup of coffee

יום שבת בפרט הוא יום מעט בעייתי. מצד אחד, מדובר ביום חופש ולכן האימיילים נזרקים הצידה, לזמן טוב יותר. מצד שני, מכיוון שזהו יום פנאי, הרבה רכישות אונליין מבוצעות בו, משמע, אם אתם עוסקים במכירות אונליין, אולי זהו היום המתאים לדיוור השיווקי שלכם.

הזמנה מיוחדת: מה לגבי הזמנות לאירועים וכנסים?

אם אתם נמנים עם החברות ששולחות הזמנות לאירועים, כנסים וכיוצא באלה, חשוב שתפנימו – קהל הנמענים שלכם יפתח את הדיוור השיווקי, רק לא באותו היום. הרשתות החברתיות הכניסו גוון מיידי והאימייל נדחק הצידה, לזמנים טובים יותר. זה פועל לטובתכם, משום שכשהנמענים שלכם יתפנו לקרוא את מה ששלחתם, זה יהיה בזמן שלהם.

illustration of a timer

טווח הימים שבין קבלת האימייל לקריאתו גדל משלושה לחמישה ימים ולכן, אם אתם משווקים אירועים, רצוי שתקחו בחשבון את “זנב הפתיחות” הזה. אם אתם מפרסמים שנותרו כרטיסים אחרונים למופע כלשהו, אל תשלחו את הדיוור יום לפני המופע, יכול מאד להיות, שעד שהקהל המיועד יקרא את האימייל שלכם, יקפלו את הבמה.

לסיכום: תמיד חשבו על הנמענים בצד השני

תלמדו את הקהל שלכם. הדרך להגדלת אחוז פתיחת מיילים עוברת דרך השאלה: מה הקוראים שלכם עושים? באילו שעות הם עובדים ומתי הם נחים? התאימו את שעת שליחת הניוזלטר למוצר שלכם. חשבו מהו הזמן הטוב ביותר בו הצרכן שלכם יבצע רכישה. שולחים ידיעון? מהי השעה הרגועה ביותר לקוראים שלכם? 

כמובן שלכל שאלה כזו יש כמה תשובות אפשריות, לכן ניתן ורצוי לבנות קמפיין AB Test.

חלקו את רשימת התפוצה לשתי קבוצות ונסו לשלוח את הדיוור בימים שונים או בשעות שונות. עם מערכת הדיוור של אקטיב טרייל תוכלו לצפות בנתונים מדויקים על שני הקמפיינים שיצאו ולהגיע למסקנה המתבקשת – מהו הזמן האולטימטיבי לשליחת מייל לרשימת התפוצה שלכם והגדילו את אחוז פתעית הניוזלטר.


אולי יעניין אתכם גם: