זכיינית UPS בישראל יוצרת תקשורת שוטפת מול
הלקוחות העסקיים
UPS היא חברת השילוח הגדולה בעולם. היא קיימת כבר מ-1907 ופועלת ביותר מ-200 מדינות ברחבי העולם. בישראל פועלת UPS ב-30 השנים האחרונות. החברה הענקית דוגלת בשלושה ערכים עיקריים: הלקוח במרכז, הובלה באמצעות חדשנות ושירות אנושי וקשוב. UPS היא החברה היחידה בישראל שמעניקה את כל שירותי השילוח תחת קורת גג אחת: יצוא, יבוא, עמילות מכס, שירותי מטענים (Freight), פרויקטים מיוחדים, תערוכות, שירות פנים-ארצי ועוד. עוד משהו על UPS: היא מפעילה חברת תעופה משלה.
UPS היא חברת משלוחים, ומסתבר שגם בשליחת מיילים ותקשורת מול הלקוחות הם מצטיינים. רצינו הפעם לגוון קצת את קהל הלקוחות איתו אנחנו נפגשים, ובחרנו לשים במרכז הבמה את חברת השילוח הגדולה בעולם, דווקא כי מדובר בחברה גלובלית עם היסטוריה מעניינת והווה מפואר. כשמסתכלים על שלושת הערכים המרכזיים של UPS אפשר לראות את המשותף לערכים של אקטיב טרייל: הלקוח במרכז, האנושיות של העובדים וההובלה בטכנולוגיה. אולי הגורם המשותף העיקרי הוא ששתי החברות פועלות B2B ולכן הצורך בעבודה ממוקדת ומתן שירות מקצועי ללקוחות הוא קריטי. כשעובדים מול לקוח עסקי שצריך לקבל משלוח מהצד השני של העולם, יש צורך בדיוק ומקצוענות ללא פשרות. בנוסף, חברה כמו UPS שנותנת שירותי שילוח, שהם לרוב חלק מהותי בפעילות הלקוח, חייבת כל הזמן לעמוד מולו בקשר, לשקף את כל המידע, לעדכן אותו בתקנות החדשות וללוות אותו לאורך התהליך.
נפגשנו עם מיה אוריון, מנהלת השיווק, לשיחה מרתקת, כדי לנסות להבין איך מותג בינלאומי מצליח להעביר את כל המסרים, הערכים והמיתוג ולבסס את עצמו בשוק הישראלי. “אנחנו עובדים עם לקוחות עסקיים; מדובר באנשי מקצוע, שצורכים את השירותים כחלק מהעבודה העסקית שלהם. לכן, הדיוורים הם חלק עיקרי וחשוב בפנייה שלנו ללקוחות”. בחברת השילוח הענקית יודעים שלקוחות עסקיים עובדים בצורה שוטפת במייל, הם הבינו איזה תוכן חשוב לבעלי עסקים, מה חשוב להם להעביר בתור מותג גלובלי ואיך להמשיך ולבנות את האמון בקרב קהל הלקוחות. “המטרה בדיוורים היא ליצור תקשורת שוטפת מול הלקוחות, להיות בתודעה שלהם ולתת ערך מוסף. ככל שניתן יותר ערך מוסף כך החיבור למותג יהיה גדול יותר, ולכן אנחנו מאוד מקפידים על תמהיל דיוורים הכולל תכנים אינפורמטיביים ושיווקיים”. מוסיפה מיה.
בסוף, כשעושים שיווק שמטרתו להגביר מעורבות ולהתמצב בתודעה, צריך להגיש את התוכן הטוב ביותר. אפשר ללמוד המון מהדרך שבה UPS בוחרת לפעול מול הלקוחות. הם בוחרים להעניק את התוכן שהכי רלוונטי לקהל, כחלק מהאסטרטגיה של החברה לפיה הלקוח במרכז ויש לתת לו את מה שהוא באמת צריך. “התוכן שלנו עוסק בשירותים חדשים או משודרגים, בשירותים שאנחנו רוצים לקדם ובטיפים חשובים בעולמות השילוח. סוג נוסף של תוכן שנותן המון ערך, הוא תפעולי ואינפורמטיבי. הודעות על מה שקורה בעולם השילוח, תקנות משתנות ועדכונים. התוכן האיכותי שאנחנו מייצרים משרת גם אותנו וגם את הלקוחות. ברגע שהלקוחות מעודכנים יותר, עובדים נכון יותר ומפיקים את המקסימום מהמערכות הדיגיטליות שאנחנו מעמידים לרשותם, הדברים עובדים חלק יותר ואנחנו יכולים להיות ממוקדים יותר בשירות”. אומרת מיה.
תוכן טוב יכול ממש לייצר תוצאות וערך מכירתי, אפשר ללמוד את זה גם מדבריה של מיה “יש מיילים מכירתיים והם בהחלט מזמנים לידים, משם אנחנו מודדים ויכולים לראות שהפעילות מביאה לעליה במכירות. דיוורים מכירתיים מתפקדים כמו מיני קמפיינים שמפיקים בזמן קצר ובעלות שולית, לקהל הכי ממוקד שיש, הם תמיד יהיו הבחירה הראשונה שלנו.
הרבה פעמים אני מקבלת פידבקים מלקוחות המציינים כמה שהדיוורים חשובים להם, אנחנו מקבלים הודעות מלקוחות שלא קיבלו דיוור מסיבה כלשהי ושואלים מדוע הם לא מקבלים והאם קרה משהו. מבחינתי זו אינדיקציה לכך שהתכנים שאנחנו שולחים מגוונים ומעניינים ונותנים ערך מוסף אמיתי ללקוחות.”.
“יש מיילים מכירתיים והם בהחלט מזמנים לידים, משם אנחנו מודדים ויכולים לראות שהפעילות מביאה לעליה במכירות.
חברת המשלוחים הגדולה עובדת עם אקטיב טרייל כבר 7 שנים. כמו בעולמות השילוח, כך גם במיילים, אם הם לא מגיעים לתיבה הנכונה, קהל המטרה לא יקבל אותם. את הביטחון הזה UPS מוצאת במערכת אימייל מרקטינג בעלת מוניטין עשיר. לסיום, רצינו לדעת ממה היא נהנית בעבודה המשותפת. “לפני מספר שנים בחנו מספר מערכות, והבנו שאקטיב טרייל הכי נוחה והכי מתאימה לנו. אני מאוד נהנית מהזמינות של התמיכה, לצורך העניין הכפתור של התמיכה במערכת, אם יש לי לרגע שאלה אני מעלה אותה בצ’אט תוך כדי עבודה ומתכתבת ישירות עם התמיכה. אני מקבלת תשובות שפותרות את השאלות במהירות וביעילות”.
“בחנו מספר מערכות, הבנו שאקטיב טרייל הכי נוחה והכי מתאימה לנו.