למדו לעצב ניוזלטר בקלות

יש לכם רשימת נמנעים ותוכן מעולה, חשבתם על שורת נושא ועכשיו רק נשאר לכם לעצב את הדיוור ולהפיץ אותו לכל המכותבים שלכם. במדריך שלפניכם ריכזו את כל העצות, הטיפים והכלים לעיצוב קל ונוח של ניוזלטר במערכת אקטיב טרייל.

דיוור אלקטרוני, או בשמו הלועזי Email Marketing, היה ונשאר שיטת השיווק היעילה ביותר.

עובדה: מחקר שנעשה ארה”ב קבע כי 77% מהלקוחות מעדיפים לקבל מידע שיווקי באימייל.

 רוצים עוד נתונים?

  • 82% מהצרכנים פותחים אימיילים שנשלחים מטעם חברות.
  • 44% מנמעני הדיוור ביצעו רכישה בשנה החולפת בעקבות דיוור שיווקי.
  • 7 מתוך 10 העידו כי רכשו קופון או הטבה דרך דיוור שיווקי.
  • על כל השקעה של $1 – ישנה הכנסה ממוצעת של $44.25 בדיוור אלקטרוני.

משביססנו את חשיבותו של הניוזלטר שלכם, בואו נראה כמה קל לבנות ולעצב אחד במערכת הדיוור של אקטיב טרייל.

ראשית, התחברו למערכת אקטיב טרייל והקליקו על “יצירת קמפיין”.

בניית קמפיין חדש מתחלקת לחמישה שלבים:

01. סוג הקמפיין

בחרו את סוג הקמפיין אותו תרצו לדוור. זה יכול להיות:

בחירת סוג קמפיין דיוור

קמפיין רגיל

תוכלו לבחור תבנית קיימת ממבחר התבניות המעוצבות שהכנו עבורכם, לבנות קמפיין חדש על בסיס תבנית ריקה או להשתמש בקוד HTML כדי לייבא תבנית קיימת משלכם.

קמפיין AB Testing

מתלבטים בין שתי שורות נושא שונות? לא יודעים איזה צבע ימשוך את הקהל שלכם? עצבו שני קמפיינים זהים עם שינויים קלים ודוורו אותם לאחוז מסוים מהנמענים שלכם. המערכת תנתח עבורכם את התוצאות, והקמפיין הטוב ביותר יישלח ליתר הנמענים.

קמפיין מתוזמן לאירוע

פינוקים זו לא מילה גסה וגם הנמענים שלכם יצפו להם. עצבו קמפיין יום הולדת או יום נישואין פעם אחת בלבד, והגדירו למערכת לשלוח אותו בתאריך הנכון לכל נמען בנפרד.

02. הגדרות

הגדרת מאפיינים מסוימים בקמפיין חשובה מאד למאמצי השיווק שלכם.

שם הקמפיין: זהו אמנם לא השם שיראו הנמענים, אך הגדרת שם הקמפיין היא עבורכם, כאמצעי זיהוי – יגיע היום שתצטרכו אותו והחיפוש עלול להיות מפרך.

כותרת המייל (שורת הנושא שתופיע בתיבת המייל של הנמען) : מדובר בטקסט הראשון שיראה הנמען שלכם עם קבלת הדיוור ולכן חשוב שיהיה איכותי, קולע, אמין ושאינו מצטייר כספאם (לדוגמה: מבצע!!!!!). את שורת הנושא אתם יכולים להפוך לאישית יותר על ידי הוספת שם הנמען או פרט מזהה אחר. את הפרטים הללו המערכת שואבת מכרטיס הנמען ומתאימה אותם אוטומטית.

תוכלו לייחד את שורת הנושא שלכם על ידי הוספת סמלים כמו לבבות או אייקונים מחייכים.

זמן לסיום קמפיין דיוור

קראו עוד: 15 דוגמאות לשורות נושא לוהטות

מאת פרופיל: זוהי כתובת האימייל שיראה הנמען שלכם, לכן השתדלו שהיא תייצג אתכם כהלכה. ניתן להוסיף שם ותפקיד. לדוגמה: “יניר, מנהל מכירות sales@activetrail.net“.

שלב בגוגל אנליטיקס: ניתוח תוצאות הקמפיינים שלכם יכול לעשות רק טוב. אקטיב טרייל מאפשרת אינטגרציה של הקמפיינים שבניתם עם כלי הניתוח המתקדם בעולם – גוגל אנליטיקס – לצפייה דקדקנית יותר בתוצאות ולביצוע אופטימיזציות.

03. עיצוב

הגיע החלק המהנה. אל תחששו אם אינכם מעצבים גרפיים מדופלמים, במערכת אקטיב טרייל אין צורך בכך. באמצעות עורך drag & drop נוח לשימוש, עורך תמונות מתקדם והוספת קישורים, הקמפיין שלכם יכול להיראות ברמה המקצועית הגבוהה ביותר.

בעמודים הבאים נסקור את כל הפיצ’רים והאופציות במערכת אקטיב טרייל, שלב אחר שלב.

ראשית, החליטו איך תרצו לעבוד: האם על תבנית מעוצבת קיימת שתוכלו לבחור ממגוון התבניות שמעצבי אקטיב טרייל הכינו עבורכם? או אולי תרצו לעבוד על תבנית נקייה ובסיסית שאותה תרכיבו לבדכם?

תבניות לניוזלטר

לאחר בחירת התבנית התחילו לבנות את הניוזלטר שלכם על ידי ייבוא בלוקים (טקסט, תמונה, כפתורים), הוספת קישורים, עריכת הטקסט והתמונות וכדומה.

04. יבוא בלוקים

משמאלו של מסך העריכה תוכלו לבחור בבלוקים אותם תרצו להוסיף לניוזלטר על ידי גרירתם. את כל הבלוקים הללו ניתן לערוך, להזיז ולשכתב.

ייבוא בלוקים

בעמידה על הבלוק עם סמן העכבר ייפתחו כמה אפשרויות:

אפשרויות תפריט אקטיב טרייל

אפשרויות עריכת הבלוק ייפתחו בעת הקלקה:

עריכת בלוק באקטיב טרייל

מבנה הבלוק: ניתן לבחור כמה אפשרויות תצוגה, תלוי בבלוק (כותרת, טקסט, תמונה).

ריווח: הגדירו את הריווח שיהיה בין הבלוק הנוכחי לבלוקים האחרים בקמפיין.

צבע שורה: בחרו צבע לשורה העליונה ולשורה התחתונה בנפרד, בהתאם לצבעי המותג שלכם או לפי רוח הדיוור.

שילוב לוגו בניוזלטר

05. סוגי בלוקים

בלוק כותרת

הרבה מדוורים מעדיפים שהניוזלטר שלהם ייראה גם כעמוד אינטרנט, הן מסיבות SEO וגם משום שבהרבה ספקיות דוא”ל האימיילים עלולים להתקבל ללא הצגת תמונות. לשם כך, ניתן לגרור את בלוק הכותרת, שמאפשר לינק אוטומטי להצגת הדיוור גם כעמוד אינטרנט.

הוספת אם אינך רואה מייל זה

בלוק טקסט

גררו בלוק טקסט כדי להתחיל בכתיבת הניוזלטר שלכם. את הטקסט ניתן לערוך על ידי הקלקה על “ערוך אלמנט” בבלוק.

כאן אתם יכולים לשחק. בחרו את גופן הטקסט, גודלו, צבעו וכדומה. אתם יכולים לשנות את צבע הבלוק, לקבוע את מיקום הטקסט (שמאל, ימין, מרכז), להוסיף טבלאות, אימוטיקונים ועוד.

בלוק תמונה

אתם יכולים להוסיף תמונה בכמה דרכים: העלאה מקובץ, רכישה ישירות ממאגר התמונות העצום של BigStock Photo, עם הנחה משמעותית ללקוחות אקטיב טרייל, או שיטוט בגלריה שלכם, בחיפוש אחר תמונות שכבר הועלו למערכת בשלב כלשהו, שכן כל התמונות שאתם מעלים נשמרות במאגר.

עריכת תמונות

את התמונות ניתן לערוך בעורך המתקדם שלנו על ידי הקלקה על “ערוך אלמנט” בבלוק ולאחר מכן על “ערוך תמונה”. עורך התמונות מאפשר לעשות מגוון רחב של שינויים בתמונה שלכם כמו חיתוך, שינוי גודל, הוספת מסגרות, אפקטים, שינוי סטורציה ועוד ועוד.

06. כפתורים

כפתור יכול להיות רבגוני, כמו “קרא עוד”, “לרכישה”, “צור קשר” וכדומה, אבל לא משנה מהו תוכנו, הוא חלק חשוב מאד, שכן הוא מניע את הנמען לבצע את הפעולה לשמה יצרתם את הדיוור.

כפתורים בניוזלטר

אתם יכולים לבחור בכפתור מגלריית הכפתורים שלנו או לעצב בעצמכם, באמצעות העורך של אקטיב טרייל. ניתן לשנות את גודל הכפתור, את הטקסט שלו, צבעו ועוד. אל תשכחו להוסיף לו קישור, כדי שיוביל לאנשהו בעת ההקלקה.

07. קישורים

לכל אלמנט, בין אם טקסט, תמונה או כפתור פעולה, ניתן להוסיף קישורים שונים, על ידי הקלקה על “ערוך אלמנט” ולאחר מכן על סימן הקישורים.

קישורים בניוזלטרים

עליכם לבחור באלמנט אותו תרצו לקשר, לבחור אותו ולהקליק על סמן הקישור. לאחר מכן בחרו לאן יוביל הקישור:

כתובת אינטרנט: קשרו לכתובת URL. יכול להיות לדף הבית שלכם לדוגמה.

קובץ: קשרו לקובץ חיצוני עם מידע אותו תרצו לחלוק, כמו קובץ pdf עם מידע רבעוני לדוגמה.

דואר אלקטרוני: בהקלקה על קישור לדוא”ל ייפתח לנמען דף חדש עם כתובתכם ליצירת קשר.

סקר: ניתן ליצור סקר עם מערכת אקטיב טרייל ולהעביר אליו באמצעות קישור בניוזלטר שלכם.

דף נחיתה: צרו דף נחיתה שיווקי במערכת אקטיב טרייל וקשרו אליו דרך הדיוור שלכם. כך תוכלו להתמקד בתוכן בדיוור ובדף הנחיתה להוסיף טופס הרשמה להנעה לפעולה נוספת.

דף מערכת: קישור לדפים שמסופקים לכם על ידי אקטיב טרייל כמו דף הסרה, קישור לצפיית הקמפיין באינטרנט, דף דיווח על ספאם וכדומה.

עוגן: ביצירת עוגן ניתן ליצור קישורים בתוך הניוזלטר שלכם,  כך להביא לניווט חכם בתוך הדיוור. לדוגמה, יצירת תפריט ניווט בתוך הניוזלטר שלכם.

מספר טלפון: נהדר למשתמשי מובייל. כך, בהקלקה על מספר הטלפון, ייפתח לנמענים חלון התקשרות, כך יוכלו ליצור קשר בדרך המהירה ביותר דרך הדיוור שלכם.

מספר טלפון בקמפיינים

08. טריגרים

בהוספת טריגר ניתן לקבוע פעולה מסוימת שתתרחש

כשהנמען יקליק על הקישור אליו הוצמד הטריגר.

טריגרים בקמפיינים

בפעולה הזו אתם בעצם מעצימים את יכולות הקמפיין שלכם על ידי למידת הנמענים שלכם והפנמה של אותו מידע להבא. לדוגמה, אם נמען מקליק על קישור לרכישה כלשהי, הוסיפו אותו אוטומטית לקבוצה של דיוורים על מבצעים חמים.

לצפייה בסרטון על מערכת הקישורים של אקטיב טרייל

09. הגדרות נוספות

כדי להשפיע על כל הניוזלטר, כמו שינוי צבעו, ריווחים והגדרת קו גבול, ניתן לבחור ב”הגדרות”. בחלק “הבלוקים שלי” תוכלו לראות את הבלוקים ששמרתם כ”מועדפים” ולעשות בהם שימוש חוזר.

הגדרות נוספות לניוזלטר

10. תצוגה מוקדמת ושליחת ניסיון

כדי לחזות ביצירה החדשה שלכם גם בתצוגה רגילה וגם במובייל, אתם יכולים להקליק על “תצוגה מוקדמת” בחלק השמאלי העליון של המסך.

דיוור שליחת ניסיון

בדקתם את הקמפיין בשתי הפלטפורמות והוא נראה טוב? בדקו שוב, הפעם בצעו שליחת ניסיון לכמה ספקיות דוא”ל כמו Gmail, Walla ודומיהן, ודאו שהקמפיין נראה טוב, כולל תמונות וקישורים.

מדגדג לכם באצבעות ואתם רוצים להתחיל ולעצב?
התחברו לאקטיב טרייל והתחילו לדוור!

עדיין לא בטוחים בעצמכם?
צוות התמיכה הטכנית שלנו נמצא לרשותכם בימים ראשון עד חמישי
בין השעות 09:00 – 18:00
בצ’אט, בטלפון 03-6885050
ובמייל support@activetrail.net

עדיין צריכים עזרה? צוות התמיכה שלנו זמין בימים ראשון עד חמישי
בשעות 9:00-18:00 בטלפון 03-6885050, בצ'אט ובדוא"ל support@activetrail.net