יצירת סקרים במערכת אקטיב טרייל


סמס

יצירת סקר זו דרך נהדרת לגלות מה חושבים עליכם הנמענים, באילו תכנים הם מתעניינים ועל אילו מהם היו מעדיפים לוותר.

בפן המקצועי, בניית סקרים אונליין יכולה להיות כלי נהדר לכריית מידע איכותית, ישירות מהקהל עצמו.

עם אקטיב טרייל, לא רק שאתם יכולים לבנות סקרים ולהטמיע אותם באתר שלכם, אתם יכולים להוסיף אותם לדיוורים ולדפי הנחיתה שאתם יוצרים ולצפות בתוצאות בזמן אמת.

א. סקר חדש

בניית סקר חדש כרוכה בחשיבה מוקדמת וגיבוב רעיון מרכזי לפיו ייבנה הסקר.

.כתבנו לכם טיפים לבניית סקר להבנת הצרכן!

במובן הטכני, מדובר בפעולה פשוטה מאד במערכת אקטיב טרייל. אנחנו נלווה אתכם בכל שלב ושלב.

הגדרות:

הגדרות

בבחירת “סקר חדש” תחת “סקרים”, תגיעו ישירות לשלב הראשון מבין ארבעה בבניית הסקר שלכם – שלב ההגדרות. בשלב זה תגדירו את המאפיינים הבסיסיים של הסקר, החל משם הסקר ועד לעמוד הסיום.

הגדרות כלליות:

הגדרות כלליות

  • שם הסקר: נועד לצרכי מערכת בלבד. השם שתתנו יסייע לכם לזהות את הסקר מבין כל הסקרים שתבנו ולאתר אותו בקלות כשתרצו לקשר אותו לדף הנחיתה או לניוזלטר שלכם. השתדלו לתת שם שממחיש את אופי הסקר, כדי למנוע בלבול.
  • כותרת הסקר: זו הכותרת שיראו הנמענים שלכם בראש הסקר. דאגו שתהיה עניינית ומושכת.
  • הודעת פתיחה: בבניית סקר אתם יכולים להוסיף הודעה קצרה בתחילת הסקר, כדי להצהיר על כוונותיכם, כוונות הסקר, לבקש אמינות או סתם להודות לאלו שנכנסו לסקר שלכם.

עמוד סיום:

עמוד סיום

עמוד הסיום יופיע עם תום מילוי הסקר ולו שתי אפשרויות.

  • הצגת הודעה בגמר מילוי הסקר: הוסיפו הודעה כאוות נפשכם.
  • הפנייה לכתובת: בגמר מילוי הסקר, תוכלו להגדיר למערכת שתפנה לכתובת url אותה תזינו. זה יכול להיות לדף נחיתה שבניתם, לעמוד הבית שלכם או לדף מוצר ספציפי, לדוגמה, דף ההסבר על מערכת הסקרים של אקטיב טרייל.

כפתורי ניווט:

במעבר בין עמודי הסקר יופיעו כפתורי ניווט אליהם תוכלו להוסיף כיתוב.

  • כפתור “שלח”: הכפתור שיופיע בסיום הסקר. בלחיצה עליו יופיע עמוד הסיום או שהנמען יובל לעמוד אליו הפניתם.
  • כפתור “הבא”: הכפתור שיוביל לעמוד הבא.
  • כפתור “קודם”: הכפתור שיוביל לעמוד הקודם בסקר.

כפתורי ניווט

הודעת שגיאה:

אם הגדרתם למערכת שאחד משדות המילוי הוא חובה והנמען השאיר את השדה הזה ריק – תופיע לו הודעת השגיאה שתזינו כאן. אתם יכולים להתחכם ולכתוב: “אנחנו ממש צריכים שתענה על השאלה הזו” ואתם יכולים פשוט להכריז כי מדובר ב”שדה חובה”.

הודעות שגיאה

שאלות:

שאלות

שלב 2 בבניית סקר אונליין הוא שלב השאלות והוא החלק העיקרי בבניית הסקר שלכם. כאן תגדירו כל שאלה ושאלה (שאלה פתוחה, שאלה סגורה), את מאגר התשובות לשאלות האמריקאיות ובעצם תכתבו את השאלות שלכם.

הקליקו על “הוסף שאלה” כדי להוסיף שאלה ועל “הוסף שבירת עמוד” כדי להוסיף מקטע ומעבר לעמוד הבא.

הוסף שאלה

הוסף שאלה:

בלחיצה על כפתור “הוסף שאלה” תיפתח חלונית בה תגדירו את סוג השאלה.

בחר את סוג השאלה

  • שאלה פתוחה:

שאלה פתוחה

שאלה שהתשובה לה חופשית, כלומר הנמען יכול לכתוב את כל אשר עולה על רוחו. תצטרכו להגדיר למערכת אם לתת אפשרות של שורה אחת לתשובה, או של מספר שורות. השתדלו שהשאלה תהא פתוחה ככל שניתן, כדי לקבל את מלוא המידע. שאלות שהתשובה עליהן היא “כן” או “לא”, לא אפקטיביות בשאלות פתוחות.

דוגמה טובה: “מה אתם אוהבים במערכת הסקרים שלנו?”

דוגמה פחות טובה: “האם אתם אוהבים את מערכת הסקרים שלנו?”

באיזו מן השאלות אתם חושבים שנקבל את המידע האפקטיבי ביותר?

שאלת בחירה יחידה

מדובר בשאלה שאמנם יש לה תשובה אחת, אך ניתן לכמת את תשובתה. לדוגמה, מ-1 עד 5 או “אהבתי” עד “שנאתי”. תוכלו אף לבחור את תצוגת התשובות, האם בשורת כפתורי רדיו או שמא בתפריט יורד.

  • שאלת ריבוי בחירות:

שאלת ריבוי בחירות

כאן תוכלו לתת כמה אופציות של תשובה לשאלה אחת. בשאלת ריבוי בחירות אתם אמנם מגבילים את תשובות הנמענים שלכם, אך מדובר במידע סטטיסטי מובהק שיתבטא היטב בניתוח הסקר. לכל שאלה כזו תוכלו להוסיף משבצת “אחר”, כדי לתת למשיב אפשרות נוספת למענה, מגבילה פחות.

שאלת ריבוי בחירות 2

  • שאלת פרטים אישיים:

שאלת פרטים אישיים

פרטים אישיים נועדו יותר לצרכי הסקר ופחות לצרכים השיווקיים שלכם. השתדלו שלא לבקש פרטים אישיים מדי שאינם קשורים לסקר. אין צורך לבקש מספר טלפון אם מדובר בסקר משוב. לעומת זאת, אם אתם שואלים על טיב המוצר, אולי כדאי לדעת מהו תפקיד המשיב, כך תוכלו להבין טוב יותר מי עושה שימוש במוצר.

שאלת פרטים אישיים 2

  • מטריצת אפשרויות:

מטריצת אפשרויות

בבחירת שאלת מטריצת אפשרויות, אתם יכולים לתת כמה תשובות לשאלה, כשבכל שאלה להוסיף דירוג. זו מעין שאלה שמחברת בין שאלת בחירה יחידה לשאלת ריבוי בחירות.

מטריצת אפשרויות 2

בסיום כתיבת כל השאלות, הן יופיעו כרשימה במערכת. עם הרשימה הזו אתם יכולים לשחק: לשנות את מיקום השאלות, למחוק שאלות מסוימות או לשכפל אחרות ואז לערוך אותן.

הזזת שאלות

עם סיום בניית שאלות הסקר, שמרו אותו והקליקו על “הבא”.

עיצוב:

עיצוב

נכון שהחלק העיקרי עבורכם הוא שאלות הסקר, אך חלק העיצוב חשוב לא פחות. אם הסקר שלכם לא ייראה מושך ומקצועי, יכול להיות שאחוז המשיבים עליו יהיה בהתאם.

עיצוב הסקר מורכב מארבעה חלקים עיקריים: דף, ראש הסקר, תוכן והודעת סיום. בכל רגע נתון תוכלו לראות את הסקר בתצוגה המקדימה המופיעה בעמוד.

1. דף: כאן תוכלו לבחור את צבע הרקע של דף הסקר עצמו, את כיוון הטקסט (מימין לשמאל או משמאל לימין) ואת יישור הדף (שמאל, מרכז, ימין). יש לכם אפשרות להוסיף תמונת רקע לסקר. תוכלו לבחור מקובץ במחשב האישי שלכם,  מהגלריית התמונות בהן עשיתם שימוש שנמצא במערכת או לרכוש תמונה מ-BigStock Photo.

דף

2. ראש הסקר: עצבו את החלק העליון של הסקר, בו מופיעה הכותרת והודעת הפתיחה שלכם. תוכלו להוסיף את לוגו החברה, ליישר את הטקסט ולבחור את הגופן, גודלו וצבעו

ראש הסקר

3. תוכן: החליטו איך ייראו השאלות והתשובות שלכם, באיזה גופן יופיעו, באיזה גודל ובאיזה צבע. ניתן לערוך אותן בנפרד, כך שהשאלות יופיעו בצבע אחד, והתשובות בצבע אחר.

תוכן

4. הודעת סיום: החליטו איך תיראה הודעת הסיום שהזנתם, איך ייראה הטקסט, צבעו וגודלו.

הודעת סיום

סיימתם לעצב את כל חלקי הסקר שלכם? מעולה! שמרו אותו ועברו לשלב האחרון: הסיכום

הסיכום

סיכום

זהו השלב האחרון בבניית והפצת הסקר שלכם. כאן תוכלו לצפות בסקר במסך תצוגה מקדימה, להוסיף הגדרות מתקדמות ולפרסמו.

תחילה, בואו נצפה בסקר שיצרנו. הקליקו על כפתור ה”תצוגה מקדימה” שנמצא בצד שמאל במעלה המסך.

תצוגה מקדימה

כדי לצפות במסך הסיום, נקיש על כפתור הסיום, במקרה שלנו על כפתור ה”סיימתי!”.

תצוגה מקדימה סיום

אם אתם מרגישים שמשהו חסר בסקר, אינו נראה כשורה, נזכרתם בשאלה שלא הכנסתם  או שאתם מתחרטים על שאלה, תמיד תוכלו לחזור לשלבים הקודמים ולשנות הן את השאלות והן את הגדרות העיצוב.

כשהכל נראה כפי שאתם רוצים, ניתן להמשיך בתהליך הסיום.

משיבי הסקר: הגדירו האם רק הנמענים שלכם יוכלו להשיב על הסקר, או שמא ניתן להעבירו כך שגם נמענים חיצוניים יוכלו להשיב עליו. בנוסף, הגדירו האם הסקר הוא חד פעמי או האם ניתן לענות עליו כמה פעמים.

אם נבחר שרק נמעני המערכת יוכלו לענות על הסקר, אזי נצטרך לשלוח אותו אליהם באמצעות קמפיין עם לינק לאותו הסקר.

משיבי הסקר

תקופת הסקר: הגדירו דד ליין לסקר, אם בכלל. ניתן לפתוח אותו ללא הגבלה, להגביל אותו עד למספר תגובות מסוים או לפי תאריך. חשבו מתי תרצו לסכם את הפעילות הזו כדי להסיק את המסקנות ולפי זה תוכלו לקבוע תאריך יעד.

תקופת הסקר

כשהסקר סגור: במידה שנמענים מגיעים לסקר לאחר תאריך סגירתו, תוכלו לצרף הודעה, לדוגמה: “תקופת הסקר הזה תמה. נשמח לשמוע את חוות דעתך בסקר הבא”, או להפנות אותם לכתובת שתרצו: לדף הבית, או אפילו לדף נחיתה עם טופס הרשמה למענה על הסקר הבא שלכם.

כשהסקר סגור

זהו! סיימנו את הסקר וכעת ניתן להקיש על כפתור ה”פרסם”. אל תשכחו לשמור את השינויים שלכם.

הסקר פעיל

את הקוד שיתקבל תוכלו להוסיף לניוזלטר או לדף נחיתה, דרך עורך הקישורים באקטיב טרייל.  את התוצאות תוכלו לראות בזמן אמת במערכת הדוחות שלנו (פרק 6).

ב. רשימת הסקרים

בהקלקה על “רשימת הסקרים” תוכלו לצפות בכל הסקרים שיצרתם, הן באלה המפורסמים והן בטיוטות שנמצאות במערכת. צפו בסטטוס שלהם ובמספר התגובות בכל סקר ובצעו פעולות כמו שכפול, מחיקה, צפייה בסקר ובסטטיסטיקה שלו וקבלת קוד להטמעה.

רשימת הסקרים

סטטיסטיקת סקר: בהקלקה על סטטיסטיקה, תוכלו לצפות בכל הנתונים של הסקר בכל רגע נתון. את הנתונים ניתן לייצא לקובץ אקסל או pdf לשימוש מערכתי.

אחוז מילוי סקר: צפו בנתונים של המשיבים. כמה בסך הכל התחילו להשיב על הסקר, כמה השלימו אותו וכמה נטשו באמצע. הנתונים הללו יתנו לכם אינדיקציה לגבי אורכו של הסקר ורמת המעורבות של המשיבים עליו.

סטטיסטיקת סקר

אחוז מילוי הסקר לפי ימים: צפו בפילוח של התגובות על הסקר לפי תאריכים. נתחו מתי הייתה מידת מעורבות גבוהה יותר – האם בימים הראשונים להפצתו? האם בשבוע שלאחר מכן? האם הייתה תקופת שיא שקשורה לקמפיין אחר שלכם?

אחוז מילוי הסקר לפי ימים

סטטיסטיקה פר שאלה: צפו ונתחו את הנתונים לכל שאלה בנפרד, למען הבנה טובה ופרטנית יותר של הסקר שלכם. לפי התוצאות תוכלו להבין אילו שאלות עוררו יותר מעורבות ועל אילו דילגו ואולי אותן ניתן לנסח אחרת, או אפילו לוותר עליהן.

סטטיסטיקה פר שאלה

קראו עוד על שימוש במערכת הסקרים של אקטיב טרייל כדי ללמוד מה הלקוחות שלכם חושבים עליכם.

עכשיו שאתם כבר מומחים בבנייה ועיצוב קמפיינים במערכת אקטיב טרייל, למדו על מערכת הדו”חות של אקטיב טרייל.

עדיין צריכים עזרה? צוות התמיכה שלנו זמין בימים ראשון עד חמישי
בשעות 9:00-18:00 בטלפון 03-6885050, בצ'אט ובדוא"ל support@activetrail.net