עברו לטייס אוטומטי- המיילים האוטומטים שיעשו בשבילכם את העבודה

השקעת בקמפיין אדוורדס, עיצבת דף נחיתה מיוחד לחבילה משתלמת ללקוחות חדשים, הטמעת בו טופס הרשמה להוספה לרשימת הדיוור שלך לעדכונים על מבצעים, הנחות וכו’, אבל כך גם עשו כל המתחרים שלך, אז מה עכשיו?

אוטורספונדרים

 איך הלקוחות שלכם, שמקבלים עשרות דיוורים בחודש, יזכרו מי אתם וירצו לקבל דווקא את מה שלכם יש להציע להם?

בשביל זה הומצא האוטורספונדר (Autoresponder)

הויז’ואל אוטורספונדר מאפשר לכם לשלוח באופן אוטומאטי אימייל או סדרה קבועה מראש של אימיילים ללקוחות שלכם בהתבסס על פעולה מסוימת שהם ביצעו. את שליחת האימייל לנמען מפעיל טריגר אוטומטי שאתם קובעים, למשל הצטרפות לרשימת התפוצה שלכם, תאריך יום ההולדת של הלקוח, או כל מועד או פעולה אחרת שיכולים להיות רלוונטיים למערך השיווק שלכם.

ויז'ואל אוטורספונדר

האוטורספונדר נמצא בידיים שלכם ועם קצת יצירתיות, זאת אחת הדרכים היעילות והמוצלחות ביותר להשיג את תשומת הלב של הלקוחות שלכם ולהחזיק בה לאורך זמן. את הקמפיינים אתם יוצרים פעם אחת בלבד ולאחר מכן הם נשלחים אוטומטית ללקוחות החדשים שלכם, ממשיכים לשווק אתכם ואת המוצר שלכם בלי שתצטרכו לעשות יותר כלום! שליחת קמפיין אוטורספונדר היא הדרך הכי קלה ואפקטיבית לדבר עם הנמענים שלכם ולפתוח איתם במערכת יחסים ארוכת טווח.

מיילים שכדאי לשלוח באוטורספונדר:

*סדרת מיילים של בית עסק למשתמשים חדשים 

נגיד שאתם רשת בתי קולנוע “אדיר” ומיקה נרשמה עכשיו לרשימת התפוצה שלכם – לעדכונים על סרטים חדשים, הנחות ומבצעים שיש לכם להציע לה.

מייל מס’ 1

יציאה לדרך. שלחו למיקה מייל הכרות וספרו לה קצת עליכם- הודו לה על ההרשמה לרשימת התפוצה שלכם, אולי בקשו ממנה לצרף אתכם לרשימת השולחים הבטוחים שלה, ספרו לה קצת על בית הקולנוע, כמה זמן הוא קיים, איפה הסניפים שלו אם יש כאלה, אילו סוג סרטים מוצגים בו בדרך כלל ומה ה”אני מאמין” שלכם. ככה מיקה תכיר אתכם יותר טוב ובית הקולנוע “אדיר” כבר יתחיל לצלצל לה יותר מוכר. ההכרות הראשונית היא חשובה, כי היא כבר נותנת תחושה ללקוחות , המתבססת על אינפורמציה שקיבלתם מהנמענים שלכם בטופס ההרשמה לרשימת הדיוור שלכם. ,שאכפת לכם מזה שהם הצטרפו אליכם ושאתם רוצים שהם יהיו לקוחות שלכם. בשביל הקשר האישי, אל תשכחו להשתמש בפרסונליזציה בשליחת המייל.

מייל ההיכרות של סקייפ:

מייל הכרות סקייפ

מייל מס’ 2

כעבור שלושה ימים (או ארבעה, או חמישה, לבחירתכם כמובן), תשלחו למיקה את המייל שיגרום לה  באמת להיקשר אליכם. מיקה עוד לא נאמנה למותג של “קולנוע אדיר”, היא לא קראה את הבלוג שלכם והיא ראתה אצלכם רק סרט אחד או שניים. בקיצור, היא עוד לא יודעת בדיוק מה יש לכם להציע לה.

רוצים שמיקה תכיר אתכם טוב כמו שהמנויים הותיקים שלכם מכירים אתכם? תשלחו לה מייל עם “רשימת המאמרים המוצלחים ביותר שלנו” וכך גם תוודאו שכל הלקוחות החדשים שלכם לא מפספסים את התוכן המושקע והאיכותי שאתם כותבים עבורם. יש לכם סרטונים מושקעים? שלחו אותם באוטורספונדר לנמענים חדשים וצרפו אותם. נצלו את הפלטפורמה הזאת להעברת התכנים והמסרים שלכם ללקוחות וכך גם תגרמו להם להתאהב בכם.

מייל מס’ 3

כעבור עשרה ימים, שלחו למיקה מייל עם הסרטים הכי טובים שיצאו ב”קולנוע אדיר” בשנת 2015, או עם הביקורות המעולות שבית הקולנוע קיבל. אתם גם יכולים להוסיף סקר ששואל את מיקה על ההעדפות שלה בסרטים. המשיכו לשמור על קשר, בצורה כזאת או אחרת וודאו שמיקה לא מפספסת שום דבר אצלכם.

* מיילים לאירועים מיוחדים-

רוצים שללקוחות שלכם יהיה יום הולדת שמח במיוחד? שלכו להם מייל עם הנחה או מתנה ותקבעו שהמייל ישלח ביום ההולדת שלהם או אפילו שבוע לפני כדי שהלקוחות שלכם יוכלו להנות ביום ההולדת עצמו מהמתנה שלכם.  

בדוגמה- מייל מזל טוב עם מתנת יום הולדת שחברת קרייזי ליין שולחת ללקוחותיה

מזל טוב

* מיילים מבוססי פעולה

 אתם יכולים להגדיר במערכת שכל נמען שלכם שמבצע פעולה מסוימת, יקבל ניוזלטר רלוונטי שהכנתם מראש. במערכת האוטומציות שלנו יש לכם אפשרויות לבחור בתבנית שתתחיל את מסע האוטומציה שהנמענים שלכם הולכים לעבור, בהתבסס על טריגר.טריגר מבוסס פעולה של לקוח יכול להיות פתיחה או אי פתיחה של מייל, לחיצה על לינק, הרשמה ועוד. כך למשל ניתן לשלוח ניוזלטר שמציע לצפות בוובינר וליצור אימייל אותו יקבל כל מי שלוחץ על הלינק לצפייה.

לדוגמה, ההזמנה לוובינר של חברת Skyword:

הזמנה לוובינר

* יש לכם חנות מקוונת?

אתם יכולים לשלוח מיילים אוטומטיים על מנת למקסם את תהליך המכירות באתר. למשל, מייל תזכורת ללקוחות שנוטשים את העגלה שלכם תוך כדי תהליך הרכישה, או מייל ללקוחות שכבר רכשו אצלכם, עם המלצות על מוצרים דומים. עם אקטיב קומרס מעניק לכם אינטגרציות מתקדמות בין החנות האלקטרונית שלכם לעמרך הדיוור, שמאפשר לכם להיות בקשר ישיר עם פעולות של מבקרים בחנות שלכם ולשלוח להם מיילים בהתאם לכך כמו מייל נטישת עגלה, מייל אישור רכישה ועוד.

רוצים לקבל השראה לבניית אוטומציות? במדריך ההשראות שלנו תוכלו למצוא אוטומציות מוכנות לבעלי חנויות אי-קומרס, אוטומציה לבעלי חנויות B2B ואטומציה להזמנה לוובינר.

כפי שאתם רואים, המיילים האוטומטים שאתם יוצרים הופכים להיות מכונה משומנת היטב (אם שימנתם אותה היטב) של שיווק שעובדת בשבילכם. תשקיעו כמו שצריך פעם אחת והאפשרויות שנפתחות בפניכם, הן כיד היוצר.

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל

*המאמר פורסם במקור בנובמבר 2015 וחודש לאחר השקת מערכת האוטומציות החדשה של אקטיב טרייל