בעזרת היכולות של אקטיב טרייל
כולם מכירים את אתר החדשות הטכנולוגי והמוביל גיקטיים. אתר גיקטיים הוקם ב-2009 וכיום מהווה אתר חדשות הטכנולוגיה וההייטק הגדול ביותר בישראל.
בנוסף לפעילות שלה במדיה, חברת גיקמדיה גם מפיקה אירועים מיוחדים כדוגמת כנס הפיתוח Geektime Code, טקס פרסי תעשיית ההייטק GeekAwards ועוד. בין היתר, גיקטיים מחברת בין טאלנטים לחברות הייטק בפלטפורמת מיתוג המעסיק Geektime Insider, שהושקה במטרה לחשוף חברות וסטארטאפים בישראל ולתת הצצה לקריירה שאלו מציעים. באינסיידר מפורסמות גם משרות פתוחות חמות.
גיקטיים בבסיסה היא אתר תוכן חדשותי עם עדכונים יומיים שוטפים, הקוראים של גיקטיים הם אדוקים, סומכים על המקורות, עוקבים בשקיקה אחר התוכן שעולה באתר וחייבים לקבל מנת גיקטיים כחלק מהשגרה שלהם. כדי לפתח מערכת יחסים כזאת עם הקוראים, יש לתחזק קשר רציף העומד בציפיות המשתמשים. המערכת של אקטיב טרייל עוזרת לגיקטיים עם המשימה החשובה הזו. אם לא די בתחזוקת מערכת היחסים עם הקוראים, גיקטיים נעזרת גם ביכולות המערכת כדי לשווק כנסים ואירועים, וכמובן גם להציע לקוראים חשיפה אל חברות הייטק ב”גיקטיים אינסיידר”.
מכיוון שגיקטיים נחשבת לאחד מאתרי החדשות המשמעותיים בישראל, בחרנו להתמקד בעיקר בחשיבות של בניית מערכת יחסים שבין לקוחות לחברה, כי היא הבסיס להצלחה בכל התחומים, כזו שהופכת חברות למותגים שכולנו מכירים.
המפתח להצלחת מערכות יחסים עסקיות הוא ההון האנושי הקיים בחברה, אחרי שנפגשנו עם הנשים מאחורי הפעלת המערכת של אקטיב טרייל בגיקטיים, ניתן לומר בפה מלא כי ההון האנושי הוא מרכיב חשוב בגיקטיים והוא חלק מסוד ההצלחה.
את הפגישה ערכנו עם רונה, שני ועומר. רונה היא מנהלת המוצר והלקוחות, שני מנהלת התוכן של Geektime Insider ועומר היא סמנכ”לית התפעול של גיקטיים.
גיקטיים משתמשת באקטיב טרייל ברמה השבועית, היא שומרת על קשר אישי עם קהל הקוראים שלה ומצליחה להניע אותם מתיבת המייל בחזרה לאתר. המטרה: אם הקוראות והקוראים פספסו כתבה שפורסמה באותו השבוע, או לא הספיקו להתעמק, הם מקבלים תקציר ואפשרות לעבור בחזרה לאתר ולקרוא את הכתבה המלאה. פעולה כזו מחזירה את הטראפיק לאתר ומעלה את מספר המבקרים.
“הניוזלטר השבועי הוא שירות חשוב שאנחנו נותנים לקוראים שלנו”, מספרת שני, “הוא משמש כעמוד תווך בקשר בינינו לבין הקוראים” היא מוסיפה. הפגישה הזו עם גיקטיים מוכיחה כמה חשוב לשמר את הקשר עם הלקוחות ולהניע אותם למעורבות.
בשיחה על תפעול המערכת של אקטיב טרייל, כל אחת מהן סיפרה על השימוש והיתרונות שנתקלה בהן, לפי תחום אחריותה בחברה. שלושתן מכירות את המערכת מקרוב ונחשבות למשתמשות פעילות. “השימוש באקטיב טרייל הוא חלק מהפעילות שלנו. בין אם לשלוח למשתתפים תזכורות, או חלק ממשפך השיווק לקהל עצמו שמגיע לאירועים, בין אם זה לספר על חברות שמתפרסמות באינסיידר או בכלל לשלוח את הכתבות השבועיות לקהל שלנו”, מספרת עומר. “אני יכולה להגיד שעשיתם שינוי לטובה”, מציינת רונה, מנהלת המוצר, “העבודה על המערכת היא ממש פשוטה, אפילו ברמת ה-copy paste, לא צריך מעצב, הכל נגיש, ישר ולעניין”.
״העבודה על המערכת היא ממש פשוטה, אפילו ברמת ה-copy paste, לא צריך מעצב, הכל נגיש, ישר ולעניין
שני, מנהלת התוכן במוצר האינסיידר, מוסיפה בעיקר על נוחות הממשק. “הממשק בעברית מאוד נוח, הקטגוריות מסודרות וברורות והדו”חות נותנים המון מידע פרקטי, בנוסף, בהקמת הקמפיין והמעבר בין השלבים, קל להבין לאיזה קבוצה שולחים, אפשר לחזור תמיד אחורה והקמפיין נשמר, וזה פשוט כיף לתפעל את המערכת, אין צורך בניסיון קודם ממערכות אחרות, היא אינטואיטיבית ונוחה”.
״וזה פשוט כיף לתפעל את המערכת, אין צורך בניסיון קודם ממערכות אחרות, היא אינטואיטיבית ונוחה
גיקטיים משתמשת במערכת כבר יותר משבע שנים וכמו בכל תוכנה חיצונית, יש צורך לעיתים להיעזר בצוות התמיכה. “השיחות עם התמיכה תמיד מסתיימות טוב, יש מי שיעזור והשיחות מסתיימות תמיד עם תחושה טובה”. מספרת רונה. “כל פעם שפניתי הן ישר הבינו את הכוונה שלי וידעו לאיזה כיוון להפנות אותי”. מוסיפה שני.
עומר, סמנכ”לית התפעול מסכמת את החוויה שלה ומתייחסת בעיקר לתהליך העלאת הנמענים. “אם מסדרים את כל הדאטה בקובץ XL ומעלים למערכת, תוך שניות נוצרת רשימה חדשה, בתור אחת שמעלה המון רשימות תפוצה זה פשוט נוח ואינטואטיבי”.
חברות שמדוורות באופן שבועי ללקוחותיהן, לרוב לא מצפות לנתוני CTO דו ספרתיים, מה ששונה מהמקרה של גיקטיים. כנראה שהשילוב בין יכולות העיצוב של אקטיב טרייל ליכולות התוכן של גיקטיים יוצרים הצלחה מסחררת עם CTO של 25%. מה שאומר שהקוראים של גיקטיים נהנים לשמוע מהם ולקבל את הכתבות השבועיות ישירות למייל, הם לא רק פותחים את המיילים, הם גם לוחצים על הכתבות, עוברים לאתר ונשארים כדי לקרוא, וזו בדיוק המשימה של גיקטיים כשהיא משתמשת באימייל מרקטינג.
לגיקטיים עשרות אלפי קוראים נאמנים, הנתונים מספרים איך לאורך השנים הקהלים נשארים, נהנים לקבל את התכנים, גיקטיים מצידה משתמשת במערכת בנפחים גדולים בידיעה שהמיילים יגיעו ללקוחות והם בידיים טובות.
אם צריך לסכם, יש הרבה מן המשותף בין גיקטיים לאקטיב טרייל, בעיקר בחשיבות העליונה של מערכות יחסים והשאיפה לתת ללקוח את הטוב ביותר.