מדריך קצר: דוגמה לבניית אוטומציה לבעלי חנויות אי קומרס


שלבי בניית האוטומציה שיוסברו בדוגמה זו:

[שלב 1] הרשמה (הצטרפות לרשימת התפוצה) – עלייה על מסלול האוטומציה

[שלב 2] – מייל “ברוכים הבאים”

[שלב 3] – מייל הטבה מוגבל בזמן (48 שעות)

[שלב 4] פיצול לפי תנאי (מייל)

[שלב 5] פיצול לפי תנאי (סמס)

[שלב 6 – אופציונלי] כעבור שלושה ימים שליחת מייל אינפורמטיבי לחיזוק הקשר עם הלקוח.

[שלב 7- אופציונלי] שליחת סקר שביעות רצון “נשמח לשמוע את דעתך עלינו”

הצצה! כך תיראה אוטומציה זו לאחר שתסיימו לבנות את האוטומציה במערכת אקטיב טרייל:

אוטומציה #1 לדוגמה

ועכשיו לעבודה:

[שלב 1] הרשמה (הצטרפות לרשימת התפוצה) – עלייה על מסלול האוטומציה

האוטומציה הזאת נפתחת ברגע שלקוחה נרשמה לרשימת התפוצה שלכם באמצעות טופס הרשמה ששמתם באתר שלכם.

כנסו לאוטמציות ולחצו על ‘אוטומציה חדשה’, בחרו את תבנית ‘נמען שלח טופס’ מרשימת התבניות המופיעה לכם.

שלב 1

קבעו את הטופס שההרשמה אליו פותחת את האוטומציה ומעלה את הנמענים שלכם עליה, למשל טופס ‘הרשמה לדיוור’.

שלב 1 ב

[שלב 2] – מייל “ברוכים הבאים”

שלחו לנמענת החדשה שלכם, סתיו,  מייל “ברוכה הבאה” שיישלח דקה לאחר מילוי הטופס.

Automation gif

[שלב 3] – מייל הטבה מוגבל בזמן (48 שעות)

קבעו ששעה לאחר ההרשמה שלה, סתיו תקבל מייל עם קופון של עשרים אחוז הנחה או הטבה ממש משתלמת אחרת על קנייה בחנות המקוונת שלכם, קופון שתקף ל48 שעות בלבד.

stage 3

* הערה: באמצעות לחיצה על השעון מימין לקו שאתם מותחים בין הפעולות, אתם קובעים את פרק הזמן שיעבור עד השלב הבא באוטומציה.

[שלב 4] פיצול לפי תנאי (מייל): אם הנמען לא פתח את המייל עם הקמפיין “הטבה למצטרפים חדשים: הזדרזו”  – שליחת מייל הטבה נוסף

באמצעות בלוק ‘פיצול לפי תנאי’ אתם עכשיו קובעים את המשך המסלול של סתיו: התנאי יהיה “נמען פתח את הקמפיין ‘הטבה למצטרפים חדשים: הזדרזו’ ” כאשר האפשרויות הן כן או לא.

שלב 4

אם התשובה היא ‘לא’, כלומר, אם סתיו לא פתחה את הקמפיין שלכם היא תקבל מייל נוסף מכם עם הטבה אחרת.

הפעם ההטבה לא תהיה מוגבלת בזמן ותהיה תקפה על כל קנייה ראשונה בחנות וכך אולי תפתה את סתיו יותר  “שמחים שהצטרפת אלינו, קבלי הטבת 1+1”

שלב 4 2

[שלב 5] פיצול לפי תנאי(סמס):אם הנמען לא פתח את המייל “הטבת “1+1 – שליחת סמס עם ההטבה

כעת הוסיפו פעולת ‘פיצול לפי תנאי’ נוסף. התנאי יהיה: נמען פתח את הקמפיין: “שמחים שהצטרפת אלינו, קבלי הטבת 1+1”.

אם התשובה לאחר 24 שעות היא  ‘לא’, כלומר גם את המייל הזה היא לא פתחה, סתיו תקבל הודעת סמס לנייד שלה עם אותה הטבה של 1+1.

שלח SMS

[שלב 6 – אופציונלי] כעבור שלושה ימים שליחת מייל אינפורמטיבי לחיזוק הקשר עם הלקוח. למשל, מייל “קצת עלינו”, בו תכללו קצת יותר מידע על  החנות, על ההצעות שלכם ועל הדיוורים שלכם

כעת, כל הפעולות יובילו לתחנה הזאת. התחנה הבאה באוטומציה היא מייל נוסף, שיישלח 3 ימים לאחר הקשר האחרון שיצרתם איתה, בין אם זה היה המייל הראשון, השני, או הודעת הסמס
* הערה: אל תשכחו לחבר את החצים מכל הבלוקים כדי לא לפספס אף אחד.

Gif 2

[שלב 7- אופציונלי] שליחת סקר שביעות רצון “נשמח לשמוע את דעתך עלינו”

הוסיפו פעולת ‘שלח מייל’ רגיל וצרו את הקמפיין ‘נשמח לשמוע את דעתך עלינו’, קמפיין שיכלול סקר שביעות רצון ללקוחותיכם.

שלח נשמח לשמוע את דעתך עלינו

על מנת לעשות שינויים באוטומוציה, בכל עת שתרצו תוכלו פשוט לחזור לאוטומציה ולערוך שינויים בה או בקמפיינים שבמסגרתה.

רוצים להיזכר איך היא נראית כשהיא גמורה?

אוטומציה #1 לדוגמה

רוצים לראות איך האוטומציה הזאת נראה מהצד של הנמענים שלכם? קראו וצפו בדוגמאות של מיילים במאמר: או מיי גוד! לאקטיב טרייל יש מערכת אוטומציה חדשה! אבל איך משתמשים בה? מאמר #1 בסדרה

למדו בדיוק איך לבנות אוטומציה שלב אחר שלב במדריך המלא למערכת האוטומציה של אקטיב טרייל

עדיין צריכים עזרה? צוות התמיכה שלנו זמין בימים ראשון עד חמישי
בשעות 9:00-18:00 בטלפון 03-6885050, בצ'אט ובדוא"ל support@activetrail.net