המדריך לסמארט-קוד – כך תבנו אוטומציות המבוססות על התנהגות גולשים

כיצד להשתמש בסמארט-קוד של אקטיב טרייל?

הטמעת הסמארט-קוד של אקטיב טרייל תאפשר לכם לשדרג את מערך הדיוור והשיווק הדיגיטלי שלכם ע”י יצירת דיוורים אוטומטיים והודעות סמס המבוססים על התנהגות גולשים באתר ובדפי הנחיתה שלכם.
הסמארט-קוד זמין בחשבון הדיוור שלכם! איך זה עובד?

הסמארט קוד מחבר בין פעילות הדיוור האלקטרוני לבין התנהגות הנמענים שלכם בעמודי האתר. מערכת אקטיב טרייל מייצרת עבורכם באופן אוטומטי קוד קצרצר אותו תוכלו לייצא ולהטמיע באתר, בדיוק כמו כל פיקסל מעקב אחר. על ידי הטמעת הקוד, המערכת תוכל לבצע התאמה בין האימייל ומספר הטלפון של הנמען לבין ביקורים והתנהגויות שלו באתר.

בנוסף, תוכלו לבחור האם להטמיע אותו על כלל האתר, על עמודים מסוימים באתר (נניח, רק בקטגוריה מסוימת באתר, כמו דפי מוצר, מחירון, תמיכה וכו’), או בעמודי הנחיתה שלכם.

הטמעת הקוד תאפשר לכם לעקוב בקלות אחר התנהגות הנמענים שלכם אשר ביקרו באתר, לחלק אותם לסגמנטים ולייצר אוטומציות מייל וסמס מבוססות טריגרים על פי תחומי העניין והפעולות שלהם.


איפה מתחילים?
עקבו אחר ההוראות כדי לחבר את האתר שלכם לחשבון אקטיב טרייל:

1. היכנסו לחשבונכם באקטיב טרייל, ובתפריט הראשי, תחת ‘עוד’ > ‘אינטגרציות’ לחצו על ‘פעולות משתמש באתר’:

‘עוד’>>’אינטגרציות’>>’פעולות משתמש באתר’

Integrations

2. הכניסו את שם האתר או העמוד וכתובת ה-URL המלאה בה תרצו להטמיע את הקוד:

Site management

  1. העתיקו והדביקו את הסמארט-קוד שהמערכת יצרה עבורכם בעמוד/ים הרלוונטיים מעל הטאג <head/>

לצורך הטמעה מדויקת, שלחו את הקוד למתכנת/ת או מנהל/ת האתר במידה ויש באפשרותכם.

Smart code

  1. מזל טוב, הסמארט-קוד מוכן לשימוש!

    כעת גשו במערכת ל’אוטומציות’ ותוכלו ליצור מגוון אוטומציות בהתאם להתנהגות המבקרים שלכם במטרה להמיר אותם ללקוחות, להציע להם מוצרים או שירותים נוספים וכו’.

אז אילו אוטומציות תוכלו לבצע בעזרת הסמארט-קוד?

בעת יצירת אוטומציה חדשה מסוג “פעולות משתמש באתר” תוכלו לבחור באחת מבין שלוש האופציות הבאות:

1. משתמש ביקר בעמוד מסוים באתר
2. משתמש ביקר בעמוד שכתובת ה-URL שלו מכילה תווים מסוימים (מתאים בעיקר לשימוש על קטגוריות שלמות באתר)
3. משתמש ביצע פעולה מסוימת באתר (למשל, לחץ על כפתור)

start

בהנחה והחלטתם לייצר אוטומציה חדשה שמתחילה באופציה הראשונה ‘משתמש ביקר בעמוד מסוים באתר’, והגדרתם את כתובת ה-URL בו מוטמע הסמארט-קוד (למשל: www.itravel.co.il/hotels), תוכלו להגדיר שכל נמען שלכם שיבקר בו, יתווסף באופן אוטומטי לקבוצה לבחירתכם במערכת, למשל, ‘מחפשי מלונות’. תוכלו גם לבצע אוטומציית עדכון נמען. למשל, להוסיף לכל נמען כזה ערך מסוים. במקרה שלנו, הוספת הערך ‘מלונות’ להגדרות תחומי העניין שלו.

תוכלו למצוא מגוון אפשרויות לעדכון נמען, כפי שניתן לראות בצילום המסך הבא:

updating

רעיונות נוספים לאוטומציות סמארט-קוד שתוכלו לבצע:

  • ניתן להגדיר שבמידה ונמען ביקר בכתובת ספציפית (לדוגמא: , הוא יקבל קמפיין דוא”ל מספר דקות/שעות/ימים לאחר מכן בנושא הקשור לעמוד עם מאמר על טיפים לטיסות לחו”ל  או/וגם הודעת סמס עם קוד קופון לרכישת המדריך החדש של האתר.
  • ניתן להגדיר שבמידה ונמען ביקר בכתובת המכילה תווים מסוימים (למשל: Barcelona), תישלח התראה אוטומטית לגורמים הרלוונטיים האחראיים על אותה מדינה או עיר במחלקת המכירות.
  • אפשרות מתקדמת היא ליצור אוטומציה על פי פעולות המשתמש באתר כמו לחיצה על כפתור, זמן שהייה בעמוד מסוים, בחירה והקלקה מסוימת וכו’.

מה בנוגע לקוד ההמרה?

באמצעות הסמארט-קוד תוכלו גם לעקוב אחר הרכישות (או ההמרות) באתר שלכם ולקבל נתונים חיים באפליקציית הדו”חות או במערכת! איך זה עובד?

הטמיעו את החלק האמצעי של ה-Conversion code ובכל פעם שתתבצע הפעולה שהגדרתם מראש (הקלקה על כפתור, השארת ליד או רכישת מוצר), תוכלו לעקוב אחר שווי הרכישות כתוצאה מהקמפיינים שלכם.

קוד ההמרה הן שלוש השורות הנוספות של הקוד אשר יופיעו בדיוק באמצע הסמארט-קוד והמלצתנו היא להטמיע קוד זה בעזרת המפתח/ת או האדם האחראי על חשבונכם בגוגל אנליטיקס, כדי לוודא הטמעה חלקה ומדויקת שתאפשר לכם לקבל נתונים ממשיים.

COOD

הטמעת קוד ההמרה תתבצע כך:

  • החליטו אם אתם רוצים למדוד רכישות או למדוד כמות לידים
    (משתנה ה-Piwik רלוונטי אך ורק למשתמשי מערכת Piwik)
  • בחרו באחת האפשרויות על ידי מחיקת כל הערכים מלבד הספרה המשויכת לערך שלכם
    (הספרה 1, 2 או 3)
  • החליטו מה שווי המוצר בעמוד אליו הנמענים יגיעו והטמיעו ערך מספרי זה במקום המשפט:
    {Your conversion value in numberic, e.g. 55.10} בשורה השלישית של הקוד
  • העתיקו את הקוד בצורה זהה להסבר הנ”ל והטמיעו אותו בעמוד הרלוונטי

צפייה בנתוני ההמרות:

ברגע שתפתחו אפשרות השימוש בפיצ’ר הסמארט-קוד מול צוות התמיכה שלנו, תתווסף עמודת “המרות” חדשה לנתוני הדו”חות אליהם אתם חשופים בכל רגע נתון. עמודה זו תישאר ריקה כל עוד לא תהיה הטמעה של קוד ההמרה אך תחשוף מולכם נתונים ברגע שיתבצע שימוש ויוגדר הערך המספרי של כל המרה.

Reports

כעת אתם מוכנים להתחיל להשתמש בסמארט-קוד ולמקד הפעילות השיווקית שלכם גם בטריגרים חכמים המבוססים על פעולות באתר שלכם.

יש לכם שאלות נוספות על הסמארט-קוד?

היעזרו בצוות התמיכה המעולה שלנו בטלפון 03-688-5050, בצ’אט, או במייל.

עדיין צריכים עזרה? צוות התמיכה שלנו זמין בימים ראשון עד חמישי
בשעות 9:00-18:00 בטלפון 03-6885050, בצ'אט ובדוא"ל support@activetrail.net