יום יום חג: איך לייצר בולטות שיווקית בימים בינלאומיים

חג האהבה הבינלאומי (ולנטיין בשבילכם) שיצוין השבוע הוא עוד הזדמנות לרתום את השיח הרווח, לטובת העלאת המודעות למותג

יום הפיצה, יום הנוטלה, יום הברמן, יום השוקולד, יום המטריה – ואפילו המרמיטה קיבלה מקום בלוח השנה הבינלאומי. לא משנה איפה תשימו את העכבר על היומן, מישהו כבר דאג לנכס את התאריך הזה ולקבע אותו בזיכרון הגוגלי. לפי ההערכות, מדי שנה מתקבלות באתר nationaldaycalendar.com כ-18,000 בקשות של איגודים שונים שמבקשים לרשום יום לאומי על שמם או על המוצר שהם משווקים. כמה מאושרות בכל שנה? רק 30.

לא משנה אם מדובר בהוקרה תרבותית גלובלית או בגחמה של אנשי שיווק – העסק עובד. ימים מיוחדים בשנה הפכו לכלי שיווקי של ממש, הרשתות חוגגות וגם התקשורת לא מפספסת אף הזדמנות להרים איזה אייטם צרכני.

חג האהבה הבינלאומי (ולנטיין בשבילכם) שיצוין השבוע הוא עוד הזדמנות לרתום את השיח הרווח, לטובת העלאת המודעות למותג. הרי קמפיין מתוזמר ומדויק שיעניק ערך לגולשים הוא כוונתו הראשונה של המשורר, לא? ובכן, לא בכל מחיר. לתת הנחה או סלט חינם בהזמנת מגש פיצה, ביום הפיצה הבינלאומי (צוין ב-9 בפברואר, אם אתם חובבי אנשובי) – זה קל מדי. כדי שהקמפיין יעבוד כדאי לוודא שאתם עושים את שאר הפעולות בצורה נבונה.

1. מה קשור?

לפני הכל, וודאו כי היום המיוחד שבחרתם מתייחס ישירות לתחום העיסוק שלכם ומבטא את ערכי הליבה שלו. הזיהוי הראשוני יחסוך לכם עלויות פרסום מיותרות וייעל את מסרי הקמפיין. יום הפיצה מדבר לפיצריות, ויום האהבה מדבר לכולם, נכון? לא בטוח. אם יש לכם מותג הלבשה תחתונה אז ייתכן שאתם מחזיקים קלף מנצח ביד, אבל אם יש לכם מותג צעיפים – תצטרכו לעבוד קשה כדי לייצר בולטות, ועוד יותר קשה כדי שהלקוחות יקשרו אותו לעולם התוכן של אהבה.

לא כל יום הוא הוא חג
השיח על אהבה מוליד רעיונות ומעורר חשקים. צילום: UNFLASH

2. על מה מדברים?

משווקים רבים טועים לחשוב שיום בינלאומי הוא הזדמנות להציף את השוק במבצעי מכירות והטבות לכל דורש, שבפועל – מדובר בצרכים עמוקים יותר שדורשים תשומת לב קפדנית. הרי אף אישה לא מחכה לולנטיין כדי לרכוש הלבשה תחתונה, אבל השיח על אהבה מוליד רעיונות ומעורר חשקים. אם כבר אתם מחזיקים את המוצר הנכון ביום הנכון, הקפידו לייצר שיחה, להרחיב את עולמות התוכן וליזום סקרים, השוואות ומחקרים מעניינים שיעלו את המודעות למותג ויצדיקו את הרכישה דווקא ביום הספציפי הזה.

3. לא כל יום הוא חג

בחירת הימים הבינלאומיים המתאימים לקידום המותג שלכם צריכה להיעשות באחריות וברגישות. גם אם יש על לוח השנה 20 ימים בהם אפשר לייצר באזז מכירתי, הפעילו סינון ומקדו את מאמצי הקמפיין ביום אחד או שניים לכל היותר. אתם לא רוצים להמאיס את המותג שלכם. ברור שבולנטיין אוכלים בחוץ, אבל את ההנחה השווה על הפיצה – תשמרו ליום הפיצה. כמו כן, לעולם אל תבחרו ימים שעלולים להעליב או לפגוע בקהל היעד שלכם. תנו למישהו אחר להשתמש ביום העצלן (כן, יש דבר כזה…).

יום בינלאומי דורש היערכות מוקדמת וחשיבה אסטרטגית
אל תציפו את השוק במבצעים. צילום: UNFLASH

4. צמצמו מטרות

יום בינלאומי דורש היערכות מוקדמת וחשיבה אסטרטגית. לכן, מומלץ לאחד צבאות ומטרות שיווקיות שידייקו את תהליך המכירה של הלקוחות. יש לכם מספר קמפיינים באוויר? זה הזמן לעצור אותם ולמקד את התקציב על היום הבינלאומי, כדי למנוע החמצה בטרגוט קהלי היעד. גם המסרים חייבים להיות מדויקים ורלוונטיים, כדי שלא תיווצר הצפה של מסרים שונים לאותם קהלי יעד.

5. אם כבר חוגגים – אז מה עם אירוע?

אירועים עסקיים הם דרך מצוינת להעלות מותגים על סדר היום. הם מצטלמים נהדר, הם משדרים יוקרה, אפשר להזמין משתתפים חשובים ומפורסמים ואם יש לכם מסר חשוב – גם התקשורת תשלח נציגים. כל האמור לעיל מקבל תוקף חזק יותר כשמדובר באירועים המתקיימים בימים בינלאומיים. לא בכדי חברת דורקס מוציאה מאות מיליוני דולרים על אירועים והשקות ביום האיידס הבינלאומי. בכך היא מנכסת לעצמה ערך אדיר במאבק הבינלאומי במחלת האיידס.