מדריך: איך ליצור רשימות “לא לדיוור”

לעתים, הפעולות הקטנות ביותר הן גם הטרחניות ביותר.

לאחרונה אני נתקל בשאלות של מדוורים לגבי רשימת נמענים שלא לדיוור. רשימת “לא לדיוור” מכילה אנשי קשר שאתם לא מעוניינים שהדיוור יגיע אליהם מסיבה כזו או אחרת. זה יכול להיות חד פעמי וזה יכול להיות עבור מספר קמפיינים שונים. ברגע שאתם מזינים את אנשי הקשר הללו לרשימת “לא לדיוור”, אתם יכולים לדוור לכלל הנמענים שלכם ולדעת בוודאות שרק מי שרציתם שיקבל את הדיוור, קיבל אותו.

רשימת לא לדיוור

רשימת “לא לדיוור” חוסכת לכם את מחיקת הנמענים והטרחה שבהחזרתם לרשימה שוב (ייבוא מחדש). שכן רשימת התפוצה היא המשאב היקר ביותר שלכם וחשוב מאד שלא למחוק ממנה נמענים שלא כצורך.

איך ליצור רשימת “לא לדיוור”

את הרשימה ניתן ליצור בקלות במערכת אקטיב טרייל. הקליקו על “נמענים” ובחרו את תיבת ה”לא לדיוור”.

לא לדיוור

בתוך התיבה ניתן להזין את כתובות האימייל של הנמענים אותם תרצו למדר מהדיוור לזמן מה. את כתובות האימייל שאתם מזינים עליכם להפריד באמצעות סימן פסיק (“,”). זה השלב הטרחני.

תיבת לא לדיוור

אך ישנה גם דרך אחרת, דרך יעילה ונוחה יותר – פונקציית CONCATENATE בקובץ אקסל. מטרת הפונקציה הזו היא לאחד שני תאי טקסט לאחד.

כל שעליכם לעשות הוא להעביר את רשימת האימיילים לתא אחד בקובץ אקסל ולאחד אותו עם תא שמכיל את הסימן פסיק. כך תעשו זאת:

עמודה A באקסל

בעמודה A הוסיפו את כתובות האימייל, בעמודה B את הסימן ובעמודה C הזינו את הנוסחה:

(CONCATENATE(A1,B1=

עמודה B באקסל

הנוסחה הזו תיצור עבורכם עמודה אוטומטית שמכילה את האימייל עם פסיק לאחריו. בסופו של דבר תוכלו לצבוע את כל עמודה C ולהעתיק אותה למערכת אקטיב טרייל, כך תיווצר לכם רשימת “לא לדיוור” לפי התנאים שהמערכת מבקשת – ואפילו לא הספקתם לסיים את כוס הקפה שהכנתם.

copy cells in excel

טיפ קטן

תוהים אם תצטרכו להוסיף פסיק לכל עמודה? אז לא. אקסל יעשה עבורכם את העבודה. הזינו פעם אחת את התו הרצוי, ולחצו פעמיים על הריבוע הקטן בצד ימין למטה כמו שרואים בתמונה. פעולה זו תוסיף את הפסיק לכל הכתובות בעמודה.

אקסל

מתחילים מבראשית? כך תייבאו נמענים

אצלנו באקטיב טרייל, המערכת מוכוונת לשירות היעיל ביותר אך עדיין, אנו תמיד מחפשים דרכים חדשות להקל עליכם בפעולת הדיוור.

למאמרים נוספים קראו עוד בבלוג של אקטיב טרייל