הלו, יש שם מישהו? כך תעירו את הנמענים הרדומים שלכם

לכל מדוור, טוב ככל שיהיה, יש תקופה בה הוא מרגיש שמשהו לא עובד. אחוז הפתיחות צונח ואיתו אחוז ההקלקות בתוך הדיוור עצמו, כמות הרכישות באתר פוחתת וישנה הרגשה כללית של עמידה במקום.

תקופות היובש הללו יכולות לסמן הרבה דברים: יכול להיות שזו תקופה בה נמענים הופכים להיות יותר פסיביים, כמו בתקופה שלאחר החגים, ויכול להיות שאתם כמשווקים הפכתם להיות מעט שאננים ועל הדרך הצלחתם לשעמם את הנמענים שלכם.

אל דאגה, לא משנה מה תהא הסיבה, יש לה מספר פתרונות.

העירו את המשתמשים הרדומים

 

הנה כמה הצעות להתמודדות עם נמענים רדומים:

הפרד ומשול

סרקו את דוחות הקמפיינים שלכם ובודדו את הנמענים שאינם מגיבים. במערכת אקטיב טרייל ניתן ליצור קבוצה חדשה ולהגדיר בה מסנן, לפיו יתווספו אליה נמענים שלא הקליקו בפרק הזמן שאותו נגדיר.

קבוצות דינמיות - אקטיב טרייל

ברגע שתהיה לכם רשימה מעודכנת של הנמענים הרדומים, תוכלו לדוור רק אליהם קמפיין מיוחד ובו הצעה חד פעמית ומפתיעה, הנחה מטורפת ואפילו שאלה בוטה כמו: “למה אתם מתעלמים מאיתנו? זה משהו שאמרנו?”.

הרי אין לכם מה להפסיד, הם בין כה לא מגיבים והדרך להסרתם מרשימת התפוצה שלכם קרבה.

מחשב מסלול מחדש בשורת הנושא

ההצעה הזו רלוונטית בעיקר עבור אותם משווקים שחווים ירידה באחוזי הפתיחה של הדיוורים.

חשבו על כל שורות הנושא שכתבתם עד כה והשליכו אותן לפח. כנראה שזה כבר לא עובד עבור הנמענים הספציפיים הללו.

נסו לכתוב שורת נושא שונה לחלוטין, הפתיעו אותם. אתם יכולים לאתגר אותם עם שאלה, להציע מוצר בחינם או אפילו להצהיר על רגשותיכם: “התגעגענו אליך ♥”.

לדוגמה: לאחר שורה של קמפיינים בעלי שורת נושא יחסית זהה, המגזין המקוון “המקום הכי חם בגיהנום” ניסה להפתיע עם שורת נושא שונה לחלוטין – עלי זה עבד.

שורת נושא - המקום הכי חם בגיהנום

אף פעם לא מזיק לשאול

אמי הפולנייה תמיד אמרה לי שאם אני לא יודעת משהו – שאשאל. נסו גם אתם פשוט לשאול את הנמענים הרדומים למה הם אינם מגיבים לקמפיינים שלכם.

בנו סקר אונליין סביב מה שמעניין אתכם ושלחו אותו לקבוצה הדינמית שבניתם עם אותם נמענים רדומים. אתם יכולים למקד את השאלות על סיבת חוסר הפעילות או לנסות ולהבין מה כן יגרום להם למעורבות.

את תוצאות הסקר נתחו בסבלנות וערכו שינויים בהתאם. את הדיוורים החדשים שלאחר השינויים שלחו תחילה לנמענים הרדומים. אם תראו תוצאות חיוביות, שקלו לדוור את אותם קמפיינים גם ליתר הנמענים שלכם.

זה פשוט לא הזמן הנכון

לעתים יכול להיות שהכל בסדר. הנמענים אוהבים את התוכן שלכם ואת המוצרים שאתם מציעים בדיוור, אבל תזמון השליחה שלכם לא תואם את סדר היום שלהם והקמפיינים נדחקים לתחתית האימייל.

עברו על הקמפיינים הקודמים שלכם ואת הדיוור הבא נסו לשלוח בשעות אחרות של היום או ביום אחר בשבוע.

יש לזכור שקיימות גם תקופות יותר “חלשות” לדיוור עבור עסקים רבים. למשל, מי שמדוור לעסקים, ימצא שהחופש הגדול הוא, פעמים רבות, זמן פחות טוב לדיוור כיוון שבעלי עסקים רבים טסים לחו”ל לחופשות, או מבלים עם המשפחה והילדים.

עוד על זמני השליחה האולטימטיביים

מפציצים את התיבות של רשימת הנמענים שלכם?

אולי הגיע הזמן לעשות בדק בית בנוגע לתדירות הדיוור שלכם. יכול להיות שאתם מתישים את הנמענים עם יותר מדי דיוורים? או שאינכם שולחים מספיק דיוורים ואז – “רחוק מהעין רחוק מהלב”?

ראשית, בדקו אם אתם מבטיחים תדירות מסוימת בטופס ההרשמה שלכם. אם כן, האם אתם עומדים בהבטחה הזו? אם לדוגמה הנמענים נרשמו לדיוור של פעם בחודש ואתם שולחים ארבעה קמפיינים בחודש, אתם מנצלים את המעמד ומפרים את האמון ביניכם.

בשורה התחתונה, עצתי החשובה ביותר היא לא לדוור אם אין מה לבשר. שליחת דיוור רק לשם השליחה לא רק שלא תעבור, אלא אף תפגע בקמפיין. שליחת דיוורים משעממים וחסרי פואנטה תביא להסרות רבות יותר, לפחות אחוזי פתיחה ופעולה, ולפגיעה באיכות רשימות הדיוור.

בדק בית כולל

נמענים רדומים יכולים לצוץ מכמה סיבות, כפי שניתן להבין מהנאמר. אך מכיוון שאתם המשווקים, חשוב שתבדקו את כל הפרמטרים אצלכם. אולי הציפיות שלכם מהקמפיינים הן מראש גבוהות מדי, ולכן אחוזי הפתיחה נראים לכם מעטים? אולי השינויים שאתם עושים הם מינוריים מדי מקמפיין לקמפיין והנמענים לא יודעים להבחין כשאתם מציעים משהו חדש?

עם מערכת הדוחות המתקדמת של אקטיב טרייל אתם יכולים למדוד את כל הקמפיינים מכל הזוויות ואף להתנסות ביצירת קמפיין AB Test. יצאו את הנתונים לקובץ מסודר וערכו פגישה בנושא. התייעצו עם גורמים שונים מכל המחלקות בחברה שלכם עד להגעת המסקנות המתבקשות.

עוד על קמפיין AB Testing בסרטון

 

הנמענים מבקשים להסיר את עצמם מהרשימה שלכם? כך תהפכו את ההסרה ליתרון עבורכם