איך לפלח נמענים? כך תדוורו לנמענים בדיוק את מה שמתאים להם

מערכת הדיוור של אקטיב טרייל ומערכת האוטומציה שלנו בפרט מאפשרת לכם לשלוח קמפיינים של סמס ודיוור אלקטרוני בהתאם לקבוצות והעדפות של הנמענים או בקיצור, לפי סגמנטציה.

הסגמנטציה, החלוקה של הנמענים שלכם לקבוצות היא מה שמאפשרת לכם לדוור לכל נמען במינון הנכון ואת התוכן שמעניין אותו ולטרגט את הקהלים שלכם בצורה הכי יעילה.

טרגוט קהלים

סגמנטציה לא יכולה להתרחש ככה סתם בחלל האוויר, אלא היא צריכה להתבסס על משהו. על מנת לחלק את הלקוחות שלכם לקבוצות אתם צריכים שיהיה לכם על בסיס מה לחלק אותם. במערכת שלנו המה או המשהו הזה יכול להיות מספר דברים.

הנה כמה אפשרויות מומלצות איך לפלח את הנמענים שלכם:

פעולה של נמען; פתיחת אימייל

אחת הדרכים הכי פשוטות שמאפשרות לכם לסנן את הנמענים שלכם היא לפי פתיחות של אימיילים. אם יש לכם נמענים שלא פתחו את האימייל שלכם במשך חודש ואתם מדוורים לפחות פעם בשבוע, יכול להיות שכדאי לכם לסווג אותם ולשים אותם בקבוצה של “דיוור פעם בחודש” ולשלוח להם מיילים חודשיים במקום שבועיים.

אם יש לכם נמענים שלא פתחו את האימייל שלכם חודשיים, אולי כדאי לכם לשים אותם בקבוצה של “דיוור פעם בחודשיים” ולשלוח להם דיוורים רק פעם בחודשיים. אם יש לכם נמענים שלא פתחו את האימייל שלכם שלושה חודשים, אולי כדאי שתפסיקו לדוור להם, או לחילופין תשלחו להם קמפיין מיוחד.

צורה נוספת של סיווג נמענים על פי פתיחות של אימיילים, היא למשל אם אתם שולחים אימייל בנושא ספציפי או על מוצר ספציפי. אתם יכולים ליצור קבוצה מיוחדת רק של נמענים שפתחו את האימייל שהיה נניח בנושא “עונת הברבורים” ולהמשיך לשלוח רק להם אימיילים בנושא “ברבורים”.

פעולה של נמען; לחיצות על לינק בקמפיין

אחת הדרכים הכי טובות לגלות מה הנמענים שלכם אוהבים היא הקלקות על קמפיינים. לפי לחיצה של נמען על לינק מסוים בקמפיין תוכלו לדעת מה הוא אוהב ומה הוא מעדיף ולשים אותו בקבוצה בהתאם לכך.

כך למשל, אם אתם חברת נסיעות ששולחת לנמענים שלה מבצעים על חופשות שאתם מציעים ברחבי העולם ורוצים למקד את ההצעות שלכם ללקוחות. תוכלו אז ליצור מייל אחד הכולל הצעות על חופשות בלונדון, פריס ורומא כאשר לכל הצעה לינק משלה. צרו טריגר על כל לינק, כך שעם לחיצה של נמען על לינק מסוים, למשל על הלינק של ההצעה לחופשה בלונדון, הוא יצורף לקבוצה שנקראת “לונדון”. כך, גם אם הנמען לא רוכש בפעם זו את החופשה שהצעתם לו בלונדון, תוכלו להמשיך לדוור לו הצעות לחופשות בלונדון בנפרד.

הנה לדוגמה מייל של הדקה התשעים שאפשר להפעיל עליו טריגרים כאלו וכך לערוך סגמנטציה:

Daka 90

דוגמה נוספת היא של חנות בגדים שמציעה מבצעים לנשים ולגברים עם שני לינקים שונים. כך ניתן לסווג את מי שלוחץ על הלינק של “דילים לגברים” לקבוצה של גברים ואת מי שלוחצת על “דילים לנשים” לקבוצה של נשים.

כך למשל אפשר לעשות את הטריגר הזה על מייל כמו ששולחת UNIQLO, חברת האופנה המפורסמת:

Uniqlo

שדות נמענים בטפסי הרשמה

אחת הדרכים המרכזיות לסיווג נמענים היא שדות נמענים בטפסי ההרשמה.

באמצעות שדות הנמענים שלנו אתם יכולים להכניס כל ערך שאתם רוצים בשדות טפסי ההרשמה שלכם וכך לשאול את הנמענים שלכם לגבי כל מידע שאתם רוצים לדעת.

השדות האלו הם מה שיאפשרו לכם אחר כך לדוור לנמענים שלכם על פי ההעדפות שלהם. אנחנו ממליצים לשאול את הנמענים על העדפות שלהם ולא סתם לקבל מהם מידע יבש.

כך למשל, אם אתם חנות שמוכרת קופונים ואתם רוצים לשלוח לנמענים שלכם מבצעים ממוקדים על מוצרים שמעניינים אותם, בטופס ההרשמה אתם יכולים לשאול אותם במה הם מתעניינים.

כך, למשל אתם יכולים ליצור להם רשימה של מוצרים ולבקש מהם לסמן את מוקדי העניין שלהם, לדוגמה: מוצרי הלבשה, מוצרי הנעלה, חופשות לחו”ל, מוצרי תינוקות, מכשירים סלולריים. כל סימון של תחום עניין יצרף נמען לקבוצה של תחום עניין. כך למשל אם מישהו סימן מוצרי תינוקות  הוא יצורף לקבוצה ” מוצרי תינוקות”. לאחר מכן תוכלו להכין מיילים מיוחדים אשר עוסקים במבצעים על מוצרי תינוקות ולדוור אותם בדיוק לנמענים שלכם המתעניינים בתחום זה.

המייל הזה למשל שנשלח על ידי בייבי קופון, עוסק במוצרי תינוקות בלבד:

בייבי גרופון

* שימו לב לשאול בטופס הרשמה לגבי מוצרים בתחומים מועדפים ולא לשאול שאלות גנריות כמו “האם יש לך ילדים?”. מחקר של גוגל הראה כי ליותר מ 40% מרוכשי מוצרי תינוקות כלל אין ילדים. אתם לא רוצים להפסיד לקוחות.

שדות הנמען הרגילים שבדרך כלל עסקים נוהגים להטמיע בטפסי ההרשמה שלהם הם יום נישואין ותאריך יום הולדת. כך תוכלו לשלוח קופונים או איחולים לבביים בימים האלה של הנמענים ולשמור איתם על קשר. אבל האפשרויות לשדות בטפסי ההרשמה הם באמת בלתי מוגבלות ויש לכם אפשרות להיות מאד יצירתיים פה. כך תוכלו לעצב ולשלוח לנמענים שלכם ניוזלטרים בדיוק בהתאם למה שהם אוהבים.

חלקו את הלקוחות שלכם לקבוצות, השקיעו בלתת להם את מה שהם אוהבים וקבלו אהבה בחזרה.

כדי לדעת איך מוסיפים שדות בטפסי הרשמה היכנסו למאמר העדכונים שלנו מפברואר, שם יש מדריך מפורט בנושא.

לקריאה נוספת כנסו לבלוג שלנו.