כיצד לשלב בין אסטרטגיות שיווק באימייל מרקטינג ורשתות חברתיות

בבלוג שלנו אנחנו מדברים רבות על הערך הרב של שיווק באמצעות דואר אלקטרוני. אחרי הכל, אימייל מרקטינג הוא המלך הבלתי מעורער של ממלכת השיווק עם ROI מעודכן של 3800% ו- 38$ על כל 1$ שהושקע.

תזכורת: אימייל יכול להוביל ביעילות לקוחות פוטנציאליים במורד משפך המכירות שלכם ולעודד לקוחות קיימים להשקיע יותר זמן עם המותג שלכם.

אבל שיווק באמצעות דוא”ל לא חי בוואקום במרחב הדיגיטלי.

הוא חולק את המרחב בין היתר עם: מודעות PPC, שיווק באמצעות תוכן ומדיה חברתית, כאשר כולם כלים לגיטימיים ומוצלחים העוזרים למשווקים הדיגיטליים להשיג את המטרות והיעדים שלהם.

כאשר טקטיקות אלה מאוחדות לכדי אסטרטגיה מגובשת אחת- מערך השיווק הופך להרבה יותר עוצמתי.

לרוב המותגים המצליחים יש תפיסה שיווקית הוליסטית

המותגים המצליחים ביותר בעולם מסוגלים לשלב את כל הערוצים השיווקיים שלהם יחד ולייצר חווית לקוח מדהימה. למותגים האלה יש תפיסה הוליסטית של השיווק הדיגיטלי שלהם והם מאמינים כי דוא”ל ומדיה חברתית פועלים בצורה הטובה ביותר כאשר משתמשים בהם יחד.

כאשר לחברה יש גישה הוליסטית, האינטגרציות שלה “עוברות חלק”. המשמעות היא, שבין אם הלקוח מתקשר עם המותג באמצעות פייסבוק, מקבל עזרה בפתרון בעיות בצ’אט התמיכה, או פיזית נכנס לחנות- הלקוח מרגיש שהוא מקבל חוויה עקבית.

אז, אם המותג שלכם נאבק כדי לספק ללקוחות חוויה דיגיטלית “חלקה”, כדאי לכם לשקול לשלב בין מאמצי/צוותי השיווק שלכם במדיה חברתית עם אלו של אימייל מרקטינג.

הציגו פרופילים חברתיים באימיילים שלכם

שיווק באמצעות דואר אלקטרוני יכול לעזור להגביר את המעורבות של הגולשים במדיה החברתית על ידי תזכור הנמענים שלמותג שלכם יש קהילה חברתית מפותחת ופעילה.

בעורך הקמפיינים הידידותי של אקטיב טרייל נמצאים בלוקים שונים המאפשרים לכם חיבור לרשתות החברתיות שלכם:

בלוק “מצא אותנו” הוא בלוק שכולל כפתורים עם אייקונים של הרשתות החברתיות שאתם פעילים בהם. מלבד הכפתורים המופיעים מטה אתם יכולים להוסיף קישורים לאינסטגרם, טאמבלר, viadeo, פינטרסט ויוטיוב לאתר שלכם באמצעות עורך הקישורים.

כך זה נראה במערכת:

מצא אותנו

כך, למשל, קסטרו בחרו לעשות זאת בדיוורים שלהם:

קסטרו

Laline בחרו לשים את הקישורים לרשתות החברתיות ממש מתחת לכתובת אתר האינטרנט:

ללין

וכך רנואר עושים זאת ב-Footer:

רנואר 2

בלוק “שיתוף” בקמפיין הדיוור שאתם בונים מאפשר לנמענים שלכם לשתף את האימייל בפייסבוק, טוויטר, לינקדאין וגוגל+.

כך זה נראה במערכת:

בלוק שיתוף

אסטרטגיה זו לא רק עוזרת להגביר את המעורבות במדיה החברתית, היא גם מעניקה ערך לנמענים ויכולה לסייע בחיבור וחיזוק הנאמנות למותג שלכם.

**טיפ: על ידי התמקדות בקידום של רשת חברתית אחת (במקום שלוש או ארבע) תוכלו להקל על הנמענים לקבל החלטה לגבי איזו פעולה לנקוט כמו: לעשות לכם לייק בפייסבוק או לעקוב אחריכם באינסטגרם לקבלת עדכונים.**

עודדו אנשים להירשם לניוזלטר שלכם באמצעות רשתות חברתיות

תוכלו לקדם את הפרופילים שלכם במדיה החברתית באמצעות קמפיינים של דוא”ל, אך תוכלו גם לעשות הפוך- לעודד עוקבים במדיה החברתית להירשם לרשימת התפוצה במייל.

אחת הדרכים הטובות ביותר לעשות זאת היא באמצעות השימוש ב- Twitter Card, המאפשר למנויים להירשם לדיוור שלכם מבלי לצאת מעולם המדיה החברתית!

הנה דוגמא מצוינת של The Barista Bar המעודדת הרשמה למועדון הקפה שלהם באמצעות כתובת דוא”ל:

lead generation Twitter card

ושל חברת HP Cloud לקבלת ניוזלטר רבעוני אינפורמטיבי:

Twitter card HP

ניתן גם להשתמש בדף הפייסבוק כדי לעודד אוהדים להירשם לרשימת התפוצה שלכם באמצעות טופס הרשמה מוטמע, הנה דוגמא מ- behance שהיטיבו לעשות:

reviews_facebook

אתם יכולים גם להזכיר לעוקבים שלכם במדיה חברתית לגבי הדברים המגניבים שמתרחשים בדיוורי הדוא”ל שלכם, ובכך לעודד אותם להצטרף לחגיגה.

לדוגמא, הטבות/מתנות בלעדיות לאנשים שנמצאים ברשימת התפוצה בהינתן קוד קופון ייחודי.

השתמשו ברשימות הנמענים שלכם באופן אינטגרטיבי

אחת הדרכים הטובות ביותר לשלב בין אימייל מרקטינג לסושיאל היא להעלות את רשימת הנמענים שלכם לפייסבוק, LinkedIn, טוויטר, ורשתות חברתיות אחרות. תוכלו להשתמש ברשימת הנמענים שהעלתם כדי לייצר אינטראקציות, לעקוב בחזרה אחר אוהדים, להריץ קמפיינים ממומנים לאלה שכבר הביעו עניין במותג שלכם, או פשוט ליצור רשימת לקוחות.

הפיצ’ר של פייסבוק ‘קהל מותאם אישית‘ נועד בדיוק לשם כך, ומשמש כלי להגדלת מידת ההצלחה של המודעות הממומנות.

העלאת רשימת נמענים לרשתות החברתיות תעזור לכם “לשייך פרצוף” לכל אותם נמענים ברשימה וגם תעזור לכם להקשיב להם טוב יותר. על מה הם מצייצים? מה מעניין אותם? למה הם עושים SHARE? ידע טוב יותר על הנמענים שלכם יכול לעזור לכם ליצור עבורם דיוורים טובים יותר, לעצב אימיילים מושכים יותר ולכתוב פוסטים איכותיים יותר עבורם.

לאקטיב טרייל גם קיימת אינטגרציה עם מודעות הלידים בפייסבוק אשר מאפשרת לכם לדוור לנמענים חדשים ברגע שהם מילאו את טופס ההרשמה בפייסבוק. המערכת שואבת את הנתונים של הנרשמים דרך מודעות הלידים של הפייסבוק ומייבאת אותם באופן אוטומטי לחשבון שלכם באקטיב טרייל.

לדוגמא, רנואר שלחו הטבה מיוחדת במייל למצטרפים חדשים מפייסבוק:

רנואר

כל שעליכם לעשות זה להיכנס להגדרות החשבון שלכם באקטיב טרייל ולהתחבר לפרופיל שלכם בפייסבוק:

התחבר

ברגע שתסנכרנו את העמודים שאתם מנהלים פעם אחת ותקבעו במאפיינים לאיזה קבוצה הנמענים שלכם מפייסבוק ישתייכו, עבודתכם הסתיימה!

המערכת באופן תקבל עדכונים ממודעות הלידים בפייסבוק ותוכלו לעשות איתם כל מה שרק תרצו. תוכלו לבנות אוטומציות, לשלוח לנמענים אלו מייל בהוספה מיוחד רק להם ועוד שלל אפשרויות.

לסיכום,

מחקרים מראים כי משווקים שפועלים בשיווק רב-ערוצי ומחברים בין האימייל לרשתות חברתיות מגדילים משמעותית את ה- ROI שלהם!

האינטגרציות השונות עם סושיאל מאפשרות לנמענים לשתף ולהפיץ את התכנים שלכם, לחבב אותם ולהגיב עליהם.

הן מאפשרות לכם ליצור חשיפה גדולה יותר של התכנים שאתם שולחים במייל ולחזק את הקשר בין הגולשים למותג שלכם.

וזאת הרי כל המטרה- לא?

קראו על שיווק מחדש בדפי נחיתה בפייסבוק במדריך המלא לשיווק מחדש בדפי נחיתה