טיפים לשיווק יצירתי: כך תדוורו כמו לואיס סי. קיי

אז נכון, הוא הבטיח לנו שכרטיס להופעה שלו לא יעלה על 300 ₪ והנה הוא מכר בישראל את רוב הכרטיסים שלו ב400 ₪ ומעלה, אבל עדיין, מי לא אוהב את לואיס סי קיי???

Louis_CK

תמונה של Louic C.K מתוך העמוד שלו בוויקיפדיה

חוץ מזה שהוא סטנדאפיסט ויוצר מוכשר, מי שרשום לרשימת התפוצה שלו יודע שלואיס סי. קיי, או הצוות שלו, הבינו דבר אחד או שניים על שיווק בדיוור אלקטרוני והם פשוט עושים את זה טוב.

את חלק מהדברים שהוא עושה, לואיס סי.קיי יכול לעשות כי הוא פונה לקהל שלו, אותו הוא כבר מכיר, אבל הרבה משיטות השיווק שלו גם יכולות להיות רלוונטיות לכל מדוור באשר הוא. כל שנדרשת היא קצת חשיבה מחוץ לקופסה.

שלושה טיפים חשובים שכדאי לקחת מהמיילים של לואיס. סי. קיי:

1. פנייה אישית וכנה

כיאה לקומיקאי, תוך כדי כך שהוא עושה שימוש בדיוור אלקטרוני כדי לשווק את עצמו, לואיס. סי קיי גם צוחק על השיטות הנהוגות בתחום, כמו במקרה של פיצ'ר הפרסונליזציה.  לואיס סי. קיי עושה בדיחה מהשימוש בפיצ'ר, המאפשר לכם לפנות ללקוחות שלכם בשמם הפרטי ומוצא דרכים מקוריות אחרות לפתוח את האימיילים שלו ולפנות לנמעניו:

כך למשל מייל אחד שלו נפתח בפנייה: Hello there. Your name is “there” isn’t it?! Anyway hello

ומייל אחר נפתח ב: Hello friend guy lady or other

אמנם לא כולנו שנונים ומצחיקים כמו לואיס סי.קיי, ועדיין רובינו אוהבים לראות את שמינו הפרטי כשפונים אלינו באימייל, אבל הכישרון השיווקי של לואיס. סי. קיי נעוץ בכך שהוא מצליח לפנות באופן אישי גם לאנשים בתפוצה רחבה, ומכל מיני גילים ומינים. הוא עושה זאת על ידי פנייה ישירה בגובה העיניים.

לואיס סי. קיי השתמש בניוזלטר שלו על מנת לשווק את הסדרה שלו, “Horace and Pete”  אותה הוא יצר לחלוטין בכוחות עצמו ולא מכר אותה לרשתות. היא זמינה לצפייה רק באתר האינטרנט שלו תמורת תשלום של 3 דולר לפרק בממוצע. באימיילים שלו הסביר סי. קיי מדוע הסדרה עולה כמה שהיא עולה וכמה הוא השקיע בה.

אז אל תטעו, לואיס סי קיי לא שיווק בלוג, הוא לא כתב לרשימה שלו אך ורק בשביל לכתוב, הוא שיווק מוצר, מוצר שלא קל לשווק כי אנשים לא רגילים לשלם כסף עבור סדרת טלוויזיה שלא במסגרת חבילות הערוצים שהם רוכשים. איך הוא עשה זאת? באמצעות תוכן איכותי, שהופץ בניוזלטר שבועי ישירות אל תיבת הדוא"ל של הנמענים שלו. ובאופן ישיר וכנה. כן, זה אפשרי.

כך למשל במייל אחד הסביר לואיס. סי. קיי לקוראיו (וצופיו) שהסיבה שהוא גבה 5 דולר עבור הפרק הראשון היא עלויות ההפקה הגבוהות, אך במקביל עדכן שהוא הולך להוריד את המחיר ל-2 דולר.

Hello friend guy

צורת השיווק היא כנראה לא בדיוק מה שאתם רגילים אליה, אבל אין ספק שלכל עסק כדאי להציג ללקוחות שלו כמה השקעה יש במוצרים שהוא משווק.

בפרט ככל שמדובר בעסקים בינוניים וקטנים, לדוגמה עסק שמשווק מוצרים בעבודת יד, או אפילו, B2B שמשווק מוצרים מתוחכמים שהושקעה בהם הרבה מחשבה- ספרו ללקוחות שלכם כמה השקעתם על מנת שהמוצרים שלכם יהיו ברמה הכי גבוהה, כדי שהם ידעו למה כדאי להם להשקיע את הכסף שלהם בכם.

2. תזכורות באימייל על כל פרק שעולה

לואיס. סי קיי עדכן ושלח ניוזלטר עם לינק כל פעם שעלה פרק שלו לאתר. כך, כל מי שצופה בסדרה שלו ידע שהוא לא צריך להיכנס ולבדוק כי ברגע שיש פרק הוא מעודכן.

באימייל אחד הוא אפילו עדכן שפעם אחת לא נשלח אימייל ישר עם יציאת הפרק ולא הייתה כמעט תנועה באתר. כשלבסוף נשלח ניוזלטר, ההורדות של הפרק התחילו לזרום בקצב. אז הוא מתכוון להמשיך לשלוח את האימיילים האלה, עדכן לואיס סי.קיי ומי שלא מעוניין יכול כמובן להסיר את עצמו מרשימת התפוצה שלו.

תזכורות אוטומטיות הן חשובות מאד כשמדובר במוצרים שיש לתזכורות האלה ערך. אם יש לכם לקוחות קבועים או שרוכשים מוצר שלכם באופן קבוע, אין כמו מיילים לתזכר אותם שהגיע זמן הרכישה.

כך, האימייל שלכם הופך להיות כמו יומן עבור הנמענים שלכם והם יודעים שהם יכולים לסמוך עליכם.

לא צריך להרחיק לכת עד פרקים חדשים בסדרות טלוויזיה. תזכורות אוטומטיות יכולות להיות רלוונטיות עבורכם למשל, אם אתם עסקים קטנים או בינוניים שמוכרים קבועים ותקופתיים כמו עדשות חודשיות או בכיוון אחר לגמרי אוכל לבעלי חיים שצריך לרכוש פעם בחודש ועוד.

לחילופין, גם מערכות תוכן יכולות וכדאי להן לשלוח מייל על כל פוסט שעולה כדי לשמר ככה את הקוראים והלקוחות שלהם.

גם התזכורות האלה לא חייבות להיות יבשות אגב. הנה דוגמה למייל כזה ששלח לואיס. סי קיי:

Hi there people and dogs

3. קופי משעשע – גם כשמדובר בהודעות תפעוליות

בהמשך לאמור, גם אם אתם שולחים הודעות תפעוליות, עדכונים יבשים לכאורה, מצאו את הדרך לכתוב אותם באופן חביב ונעים.

למרות שהיו אלה אימיילים שנועדו אך ורק לעדכן על פרק חדש שעלה, עדיין לואיס. סי קיי מצא את הדרך שלו להוסיף להם הומור ו/או פנייה אישית.

כך גם לגבי הודעת ההוספה לרשימת התפוצה והאפשרות להסרה מהרשימה שלו:

thanks for subscribing

על כן, קופי טוב יכול לעשות את העבודה אפילו כשמדובר במיילים תפעוליים!

גם אם אתם לא לואיס. סי קיי, אתם יכולים ללמוד לדוור כמוהו. שפה כנה וישירה, תזכורות אוטומטיות וקופי טוב, גם כשמדובר בהודעות תפעוליות, ישדרגו את האימיילים שלכם בכמה וכמה רמות ויגרמו לנמענים שלכם לחכות לאימייל הבא שתשלחו להם.

למאמרים וטיפים נוספים על דיוור מוצלח היכנסו לבלוג שלנו

למדו איך להגדיל את רשימת הדיוור שלכם ללא מאמץ