לסמס ביעילות: 10 שימושים נפוצים לשיווק בסמס

סמס הוא עדיין כלי תקשורת יעיל ורלוונטי. הוא מגיע ישר למכשיר שנמצא עליכם 24 שעות ביממה, קשה להתעלם ממנו, אין דרך להשתיק אותו וגולת הכותרת היא ש-88% פותחים אותו!

 

גם אם חשבתם אחרת, ה-SMS כאן וכנראה שהוא כאן כדי להישאר. הוא חלק אינטגרלי ומשמעותי במערך התקשורת השיווקית שלכם ובמשפכי השיווק, הוא ישמש אתכם להציע ערך ללקוחות, לבדוק שביעות רצון, להודיע הודעות חשובות ולהכריז על מבצעים.
כנראה שאם תפתחו את המכשיר הסלולרי שלכם, רוב ההודעות יהיו הודעות פרסומיות מצד חברות גדולות שמנסות לתפוס את תשומת לבכם, כנראה שיש לכך סיבה, גם בשנת 2024 SMS הוא כלי יעיל.

לא בטוחים אם אתם עושים שימוש נכון בכלי הזה? קחו 10 שימושים נפוצים לשיווק בסמס.

 

1. פנייה אישית לפי סגמנט

 

שימוש ב-SMS מאפשר לכם לפנות ללקוח בצורה פרסונלית בהתאם לסגמנט אליו הוא משתייך.
דוגמא לכך היא חברה המשווקת ספרים מכל הז’אנרים, לפי מאגר הנתונים היא יכולה לדעת מי מתעניין בספרי מתח, ברגע שמגיעה סדרת הספרים החדשה הפופולרית ביותר היא מציעה לו פרסונלית את הספר, מה שמגדיל את הרלוונטיות עבור הלקוח הקורא.

 

למה זה טוב בעצם ולמה דווקא SMS? פנייה בשם הלקוח הופכת את החוויה לאישית יותר:
“היי מתן, רצינו לספר לך שהגיעה סדרת הספרים החדשה שאתה אוהב.”
תוסיפו לכך את יכולת השיוך לסגמנט, לצורך הדוגמה הידיעה שהלקוח חובב ז’אנר מסוים, תיצור אצלו תחושה של הכרות ביניכם לבינו.
הלקוח יעריך את היחס האישי ואת הפניה שלכם ומהלך כזה יכול להניע אותו לפעולה בקלות ולייצר מכירות עבור החברה, זה נכון לגבי סקטורים רבים שעובדים בסגמנטים ורוצים לפנות פרסונלית ללקוחות.

סמס בפניה אישית לפי סגמנט: המסר המדויק בצורה ישירה ללקוח
סמס בפניה אישית לפי סגמנט: המסר המדויק בצורה ישירה ללקוח

 

2.”איזה מזל, שכחתי לגמרי”: סמס תזכורת שיווקי\עסקי

 

אתם בית מלון ורוצים למנוע הברזה של הרגע האחרון? אולי אתם מרפאה שמתזכרת את המטופל בתור שלו? מסעדה או כל הפקה של אירוע? כל אלה צריכים סמס תזכורת.

הנה עוד הוכחה לכך שאין לו תחליף, סמס התזכורת הוא ההבדל בין לקוח משלם לבין עסקה שאבדה.
סמס התזכורת יוצר חיסכון, כן ממש חיסכון. חשבו על הרופא במרפאה שכל שעה שלו היא יקרה מאוד, הלקוח שוכח ומבריז לו והרופא יושב חסר מעש. המרפאה סופגת הפסד גדול, סמס תזכורת מציל אותה. 


כמו כן, חברות תעופה, או ארגונים ממשלתיים משתמשים בהודעות תזכורת כדי להגיד לכם עם מה להצטייד לקראת מפגש איתם, או לקראת הטיול שלכם. בכך נחסך זמן רב שבו אנשי השירות במוקדים עצמם יכולים להתפנות בדיוק לתפקידם ולא צריכים לטפל במקרים מיוחדים שיכולים לעקב אותם.

 

מתזכר את הלקוח, מונע הברזות וחוסך המון משאבים: סמס תזכורת
מתזכר את הלקוח, מונע הברזות וחוסך המון משאבים: סמס תזכורת

3. להוביל בשירות: עדכונים והודעות על שירות

 

שליחת הודעות SMS יכולה להיטיב עם לקוחותיכם בעיקר שירותית. כל שינוי בזמני הפעילות, הודעות על שינויים בשירות עם קישור לאתר או אפילו סקר שביעות רצון. 

הודעות שירות הן הודעות קצרות, לכן ללקוח קל לזכור אותן ולהפנים את השינוי, הן בדרך כלל הודעות שמקבלות הרבה הערכה מצד הלקוחות ומחזקות את הרגשות החיוביים כלפי המותג שלכם .

היתרון הנוסף בסמס שירותי היא היכולת שלו לעדכן את הלקוחות גם אם שאר המערכות קרסו או יצאו משימוש.
נניח מערכת הלקוחות לא עובדת, האתר נפרץ וגם שאר הנכסים הדיגיטליים, תוכלו להיות רגועים. הודעות SMS לא תלויות בדבר והעדכון האינפורמטיבי יכול להגיע ללקוחות בלי תקלות בדרך.

מעדכנים את הלקוחות בכל שינוי וחוסכים אי נעימות
מעדכנים את הלקוחות בכל שינוי וחוסכים אי נעימות

 

4. לקוח רכש מוצר? בצעו אפסייל בסמס מהיר

 

אפסייל זו טכניקת מכירה שמורכבת מהצעת מוצרים נוספים בזמן או לאחר רכישת הלקוח. בדרך כלל מדובר בשירות או מוצר שנחשבים יוקרתיים יותר או בעלי ערך גדול יותר.
לצורך העניין חברת התעופה תציע ללקוחות שקנו את הכיסא הסטנדרטי לשדרג גם לארוחה או למחלקת ביזנס בתוספת מחיר “קלה”.
או בית מלון שרגע לאחר הרכישה יציע לכם את החדר המרווח יותר, עם הנוף לים או במקום ארוחת בוקר בלבד גם חצי פנסיון במחיר אטרקטיבי. 

 

סמס מסוג אפסייל יגיע ישר אחרי הרכישה של הלקוח, כל עוד הוא מעורב ונכון לשמוע מכם, גם הוא יכול להגיע כחלק ממסע לקוח או אוטומציה שמגדירה מראש את הטריגר, שהוא בדרך כלל רכישה של מסלולי לואו-קוסט ומיד לאחר מכן תציע ערך גבוה יותר.

מבצעים אפסייל בקלות בדיוק בזמן הנכון כדי להמיר
מבצעים אפסייל בקלות בדיוק בזמן הנכון כדי להמיר

 

5. המשלוח שלכם מוכן: הודעות הקלק ואסוף

 

כולם מכירים את ההודעות האלה, “החבילה שלכם בדרך”, “השליח אסף את החבילה ובדרך אליכם”, “המשלוח שלכם הגיע” ועוד.
ההודעות האלה נפוצות מיום ליום בעיקר ככל שכוחן של חנויות האיקומרס עולה, אפשר לתייג גם את הודעות השילוח כשירותיות, אך בפועל הן לחלוטין תפעוליות ומשמשות את חנויות האיקומרס במהלך שרשרת האספקה ללקוח ומורידות עומסים ממוקדי השירות.

הודעת הזמנה בדרך אליכם, חשוב מאוד לעדכן את הלקוחות לכל אורך הדרך
הודעת הזמנה בדרך אליכם, חשוב מאוד לעדכן את הלקוחות לכל אורך הדרך

 

6. אל תנטשני לעת קנייה: סמס עגלה נטושה

 

לקוח התחיל תהליך רכישה ועזב לפני שהושלם? שולחים סמס ומציעים לו לסיים את התהליך.
התזכורת לא הספיקה? משגרים SMS נוסף עם הצעת ערך, הטבה או קופון כדי לתמרץ את הלקוח לסיים את תהליך הרכישה.

אוטומציית עגלה נטושה היא מהאוטומציות המוכרות ביותר והיא נועדה כדי לוודא שהלקוח לא התפספס בגלל שהוא שכח ולאחר כמה ימים רכש מהמתחרה או דחה את הרכישה.

לתזכר את הלקוח להמשיך את הרכישה ואם צריך גם לתמרץ אותו
לתזכר את הלקוח להמשיך את הרכישה ואם צריך גם לתמרץ אותו

 

7. מזל טוב! סמס יום הולדת עם הטבה

 

מי לא אוהב שזוכרים את היום הולדת שלו ומאחלים לו מזל טוב? זה מוערך אפילו יותר שזה מגיע מעסק שאתה בדיוק מחכה ממנו להנחה.
אל תזלזלו בסמס יום הולדת עם הנחה! סיכוי גבוה שהוא ימיר, יום הולדת זה יום שמעורב בו רגש ובדרך כלל מפנים את הזמן ליום כיף וקניות, בדיוק הזמן שלכם לנצל את התנאים האלה כדי להגדיל מכירות.

מערכת יחסים חמה! מנצלים את יום ההולדת של הלקוח כדי לחזק את הקשר ולהציע ערך
מערכת יחסים חמה! מנצלים את יום ההולדת של הלקוח כדי לחזק את הקשר ולהציע ערך

 

8. Welcome! סמס ברוכים הבאים ללקוחות נרשמים

 

נרשמתם לאתר כלשהו ולא קיבלתם סמס או מייל ברוכים הבאים? כנראה שמשהו ירגיש לכם חסר.
שימוש חשוב נוסף ב-SMS שיגדיל את האמון במותג שלכם ויצור רושם אצל הלקוח שהוא בידיים טובות, עם מערך שירות מסודר.
כמו בחיים, כדי להתחיל מערכת יחסים צריך קודם כל לומר שלום, מכאן אפשר להתחיל להציע ולעניין את הלקוח בשירותים שלכם.

הלקוח מחכה לשמוע מכם ברגע שהוא נרשם, סמס ברוכים הבאים הוא הכרחי
הלקוח מחכה לשמוע מכם ברגע שהוא נרשם, סמס ברוכים הבאים הוא הכרחי

 

9. שולחים מבצע בתפוצה גדולה

 

יש לכם מאגר דאטה מכובד שנצבר לאורך הזמן, הרבה סוגים של רשימות שנאספו בנקודות שונות במהלך חיי המותג שלכם, אתם יכולים להציע מבצע בתפוצה רחבה.

משיקים מוצר חדש? סיילים לקראת החגים? אירוע מיוחד שמזכה את כלל הלקוחות במבצע? אפשר להפיץ את המבצע בקלות בסמס ולשגר אותו למאגר הדאטה שלכם.

גם מבצעים אפשר להעביר בתפוצה רחבה, בעיקר שהם מדברים לכל ציבור הלקוחות
גם מבצעים אפשר להעביר בתפוצה רחבה, בעיקר שהם מדברים לכל ציבור הלקוחות

 

10. הפצת סקר באמצעות SMS

 

סקרי שירות לקוחות, סקר חווית משתמש, סקר שמערב את הלקוחות בהחלטות החברה לגבי מוצרים חדשים, סקר על המוצר האהוב, יש המון סוגי סקרים שאפשר לעשות כדי להרוויח הערכת הלקוחות שלכם.
את הסקר שולחים בקלות ב-SMS בתפוצה רחבה ומקבלים מענה באחוזים גבוהים, מענה שגם יאפשר לכם להסיק מסקנות וגם לזכות באהדת הלקוחות.

סקרי שירות יכולים להעלות את האמינות ולהעניק תחושת אכפתיות עבור הלקוח
סקרי שירות יכולים להעלות את האמינות ולהעניק תחושת אכפתיות עבור הלקוח