כיצד נשלח מיילים נכונים לצמצום מקרי עגלות הקנייה הנטושות

על נטישת עגלות הקנייה בחנות וירטואלית

הקמתם חנות וירטואלית, כי הרי כל העסקים עוברים היום לאינטרנט. זו פעולה עסקית יעילה ונכונה לנותני שירות שונים. אבל האם ישנה דרך לצמצם את תופעת עגלות הקנייה הנטושות?

בתקופות החגים הגודשים את לוח השנה שלנו לטובה (טוב, תלוי איך מסתכלים על זה), תופעת נטישת עגלות הקנייה הופכת לנפוצה יותר ויותר. אחד היתרונות בתופעה, שמעטים מאיתנו השכילו להבין, היא קבלת ליד ישיר, ליד שהתייחסות נכונה אליו לא זאת בלבד שעשויה להפוך אותו מסטטוס "עגלת קניות נטושה" ל"השלמת הרכישה", אלא גם ללקוח קבוע ו/או לקוח חוזר.

ההבנה שתופעה זו משפיעה לא רק על בעל העסק אלא גם על הלקוח שאיבד או הפסיד את הזכות ליהנות מהמוצר, תיצור שינוי תודעתי חיובי וצמצום הנטישה עד כמה שניתן.

קל יותר לצמצם את מקרי עזיבת עגלות הקנייה דרך החזרת הגלגל לאחור, כלומר, החזרת הלקוח אל העגלה הנטושה. זכרו, כמות קטנה ככל הניתן של תהליכים במהלך הקנייה, תביא לסיכויי מכירה גבוהים יותר.

כמה משאבים דרושים לקבלת לידים אל האתר?

התקציב והזמן אותם אנו משקיעים בפיתוח האתר, בייחוד כשמדובר בחנות וירטואלית, יגיעו למאות שקלים בשנה לכל הפחות. אובדן כל ליד בפתחה של עגלת הקניות יוצר "התמסמסות" של ליד, עליו השקענו את מיטב כספנו.

ייעול תהליכי של מערכת החנות הווירטואלית תעזור בצבירת מידע על אודות הליד, בין אם נטש ובין אם לא, ותעניק אפשרות ליצירת קשר אפקטיבית, בין אם במיילים שיווקיים ובין אם במיילים שנשלחו עקב נטישת עגלת הקניות.

כיצד נצמצם את מקרי "סינדרום העגלה הנטושה" ומהו ההבדל הדק בין מייל מטריד למייל מועיל?

באיזה שלב ננטשה העגלה?

אפשרות המעקב אחר שלב הנטישה תעזור לנתח כל מקרה לגופו (או לעגלתו) ולהתחיל בתהליך. כדי שנוכל לבצע בקרה ומעקב, אין לוותר על הדרישה למילוי פרטים אישיים מינימליים טרם תחילת הקנייה: שם, שם משפחה ודוא"ל תקין.

משלוח אימייל אישי ללקוח, בהפרש זמנים אפקטיבי, יעזור להבין מה הוביל לנטישת העגלה ובאיזה שלב ננטשה. בתוך כך נוכל לייצר מייל אישי, עד כמה שניתן, כתוצאה מניתוח פרטני של כל עגלה והלקוח העומד מאחוריה.

שלחו את המייל הראשון מייד לאחר נטישת העגלה (מקסימום שעה מהנטישה)

מייל המעקב הראשון יישלח לא יאוחר משעה מנטישת עגלת הקניות, וזאת מאחר שקיים סיכוי סביר שהלקוח טרם עזב את המחשב. המייל הראשון חייב להיות טרי ובהפרש קטן מזמן הנטישה. הסיכוי לעודד את הלקוח להשלים את הרכישה, במקרה כזה, יהיה גדול יותר מאשר משלוח מייל אחרי כמה שעות או יום.

ישנן סיטואציות רבות בהן גורמים סביבתיים מושכים את תשומת לבו של הלקוח למספר רגעים (למשל, הילדה הקטנה שלו, טלפון שקיבל), וכל מה שהוא צריך זה "תזכורת" למה שהיה עסוק בו לפני שתשומת לבו נמשכה לכיוון אחר. מרווח הזמן בשלב זה חשוב מאוד, מאחר שיכול להיות הגורם המשפיע ביותר על השלמת הרכישה.

משלוח מייל המעקב לעולם לא יהיה שיווקי

אחרי שהבנו את חשיבות מהירות התגובה, יש לשים דגש על נקודה מרכזית נוספת. חשוב מאוד להימנע ממייל שיווקי או פרסומי מדי. נוסח המייל חייב להיות כזה שישדר ניסיון לסיוע והבנה. מדוע הלקוח הפסיק את הרכישה באמצע: האם שלבי הקנייה מסורבלים מדי? האם הבעיה היא במחירים או דווקא באמצעי התשלום? בדקו האם מערכת הסליקה שלכם מאפשרת סליקת כל כרטיסי האשראי.

פנייה בלשון כזו, בגישה של "Follow Up" וניסיון להתייעל, תעזור לכם למקסם את השלמת תהליך הרכישה, לייעל את המערכת ולמזער עד כמה שניתן את מקרי הנטישה.

המייל השני: הנעה לפעולה

המייל השני יהיה מעט יותר שיווקי ותפקידו יהיה לזרז את הלקוח להשלמת הקנייה. התייחסות לתום תוקף המבצעים שנכללו במוצרים השונים בעת מילוי העגלה ו/או תום זמן שמירת המוצרים שנקלטו בעגלת הקניות, הן התייחסויות שעדיין אינן שיווקיות ברמה אגרסיבית אך מתמרצות ואישיות מספיק כדי להניע את הלקוח לחזור אל האתר להשלמת הרכישה.

המייל השלישי: מייל הבונוס השיווקי

המייל השלישי הוא מייל רשות, בו האופי השיווקי יהיה בולט לעין. הצעה של מבצעים על הרכישה הנוכחית או על הרכישה הבאה עם השלמת הקנייה יהיו טיזרים שתוכלו להשתמש בהם במייל זה.

שימו לב שלא לשלוח מייל זה באופן קבוע, למניעת מצבים של הרגל לקבלת הנחות והטבות קבועות בעת נטישת העגלה.

התאימו את האתר והחנות לסמאטרטפונים

כיום, רוב הטכנולוגיה וההתנהלות ברשת נמצאת בסמארטפון והרוב המכריע של הלקוחות מעדיף לגלוש בו לצרכים האישיים והעסקיים שלו. התאמת החנות הווירטואלית והאפליקציות השונות לטלפון חכם, בייחוד לצורך משלוח המייל, תעזור לכם להימנע ממקרים בהם הלקוח לא קיבל את המייל במלואו.

תיבות הדואר האלקטרוניות מסונכרנות אף הן עם המכשירים החכמים ולכן הגברת היעילות בעת התאמת האתר לסמארטפונים תעלה באחוז ניכר.