שופיפיי: איך למכור יותר ולהגדיל מכירות באיקומרס – Shopify
שופיפיי היא פלטפורמת המסחר האלקטרוני המובילה בעולם כיום, עם יותר מ-1.7M חנויות פעילות על פני הגלובוס. כן, גם חלק גדול מאוד מחנויות האיקומרס בישראל, מבוססות על פלטפורמת המכירות הענקית.
כל חנות שופיפיי, פועלת בזירה תחרותית, התחרות היא על תשומת הלב של הגולשים, שלא כמו בחנויות אופליין, המתחרים מנסים לקלוט את הלקוחות שלכם כל הזמן, והם בכל מקום.
כדי לבלוט יותר ולהצליח לכבוש את ליבו של הצרכן, תצטרכו לפעול בכמה זירות עיקריות. אחרי שהלקוח ירכוש מתחילה העבודה האמיתית, כי כולם יודעים שמה שחשוב באיקומרס זה ה-LTV, שהוא בעצם מייצג את מערכת היחסים עם הלקוח לכל אורך שנות חייו. בואו נתחיל! אלו הצעדים החשובים ביותר להגדלת מכירות באיקומרס.
לכבוש את המקום הראשון: SEO לשופיפיי
כשאתם מסתובבים בקניון ומחפשים שעון, כנראה שחנות השעונים הראשונה שתראו היא גם הראשונה שתדגמו.
אותו הדבר באיקומרס ובגוגל.
אם הלקוח הפוטנציאלי שלכם מחפש את המוצר שאתם מציעים בגוגל, הוא יכנס לתוצאות הראשונות כדי להתחיל ולעשות חקר שוק.
זאת ועוד – נכון לינואר 2025, התוצאות הראשונות של אתרי קומרס בתחומי תחרותיים, כוללות גם תמונות מוצר, מה שמגדיל את הניראות של הזוכים באותן תוצאות באופן משמעותי:
אם בשאר התחומים חשוב מאוד לשפר את אסטרטגיות ה-SEO, באיקומרס זה קריטי!בדקו מה הביטויים החשובים לעסק שלכם, תעשירו את האתר בתוכן, בנו דפי מוצר אינפורמטיביים ומעניינים, תהיו רלוונטים לתחום שלכם, הטראפיק לא יאחר לבוא וגם המכירות.
פיייי PPC: מעל המתחרים
דווקא לקוחות שרוכשים באינטרנט לא תמיד מבחינים מה במקום הראשון, האם מדובר במודעה או בתוצאה אורגנית. אז אם אתם ממוקמים ראשונים על הביטויים שלכם, וגם אם לא, רצוי שתבנו גם אסטרטגיית PPC בגוגל.
יש מוצרים שנרכשים בלהט, מהמובייל וללא מחשבה ארוכה. כמו ציוד משרדי, מחברות, בגדי אופנה, מוצרי צריכה, הזמנת אוכל.
אלו שימושים יחסים יום-יומיים והלקוחות פשוט מנסים לקצר תהליכים. זו הסיבה שאתם צריכים לעשות הכל כדי שהמודעות שלכם יחשפו ללקוח הנכון ובזמן הנכון.
דבר נוסף, גם אם החנות שלכם חדשה, או שרק עכשיו הבנתם כמה חשוב להזין תוכן איכותי כדי לכבוש את המקומות הראשונים אורגנית, שימוש באסטרטגיית PPC תוביל אתכם להופעה מעל התוצאות האורגניות של המתחרים וכך תצליחו לקלוט את התנועה לחנות שלכם כבר מהיום הראשון להקמתה!
——————————————–
טיפ: לפרסום איקומרס בגוגל אדס יש שני מופעים: תוצאות מוצרים המוצגות בראשית תוצאות החיפוש, ותוצאות של מודעות חיפוש המופיעות מתחת למוצרים.
כדי שהמוצרים שלכם יופיעו בצורה מודגשת, שימו לב לכלול כמה שיותר מאפיינים ומידע על המוצר והמחיר – לרבות מחיר מבצע (כמוצג בתמונה).
——————————————–
סושיאל, סושיאל, סושיאל
אם הלקוח לא חיפש את חנות השופיפיי שלכם אקטיבית, תדאגו שאתם תגיעו עד לפיד האהוב עליו. טיק-טוק, אינסטגרם, פייסבוק, טוויטר, איפה שהקהל שלכם נמצא תהיו גם אתם!
———————————————-
טיפ קטן: תתאימו את מידת ההשקעה בכל פלטפורמה לפי הקהל שלכם. בתוך כל פלטפורמה תעשו את הטירגוט הנכון והתאימו את המסרים.
———————————————-
חשוב מאוד לתכנן מראש אסטרטגיית פרסום בסושיאל.
מה המסרים שלכם? איך תוכלו לצאת מהקופסא מצד אחד ומצד שני להעביר את ערכי המותג. תצטרכו לשלב יצירתיות וגם שהצעת הערך שלכם תהיה טובה משל המתחרים. בהצלחה!
שיפור יחס ההמרה באתר שופיפיי (Shopify CRO)
אם כבר עשיתם את כל אלה וכבר יש לכם תנועה יפה לחנות האיקומרס, אבל עדיין המכירות לא עלו בהתאם, כנראה אתם צריכים לבצע אופטימיזציה לחנות האונליין.
קודם כל נתחו את הנתונים ונסו להבין את התנהגות הגולשים באתר, באיזה שלב הם נוטשים, מה המוצרים האהובים עליהם, מה המוצרים שמוסיפים לסל ולא רוכשים וכו’.
שיפור יחס ההמרה יכול להתבטא ברמת העיצוב וחווית המשתמש, המחיר, כמות הקליקים מהכניסה לאתר ועד לרכישה, התוכן עצמו ועוד. תמיד אפשר לעשות אופטימיזציה ליחס ההמרה, רצוי תמיד לשאוף שחווית הרכישה תהיה טובה ונוחה, המכירות לא יאחרו להגיע.
יופי, יש מכירות! מה הלאה?
עכשיו המסיבה רק התחילה:
אופנה וביגוד: כ-25%-30%
מוצרי צריכה יומיומיים (FMCG): כ-30%-50%
אלקטרוניקה ומוצרי טכנולוגיה: כ-10%-20%
מוצרי יוקרה: כ-5%-15%
מוצרי מנוי או שירות תקופתי: מעל 50%.
מה כל זה אומר? כל אלה נתונים המייצגים אחוז הרכישות החוזרות מסך כל הרכישות בכל תחום. הנתונים בעצם מצביעים על הערך העצום שיש ברכישות החוזרות, לכן חנויות איקומרס מסתכלות על ה-LTV, ערך הרכישות לכל אורך חיי הלקוח.
איך מחזקים את הנתונים האלו?
בעיקר על-ידי חווית שירות טובה, מתן מבצעים, שימוש במועדוני לקוחות, שמירה על קשר שוטף, עדכון על מוצרים אהובים, או במילים אחרות: ניהול מערכות יחסים עם הלקוחות שלכם.
כל מה שאתם צריכים: Customer Engagement Platform
כדי להגדיל מכירות בצורה משמעותית בשופיפיי, אתם צריכים להכין תשתית לכל מה שקורה מרגע שהלקוח הופך ללקוח, או לכל הפחות, מרגע שהגולש מתעניין במוצרים שלכם. עם מערכת מרקטינג אוטומיישן, תוכלו להגביר את מעורבות הלקוחות בקלות. החוכמה של בעלי חנויות איקומרס היום היא לתת את החוויה האישית ביותר, להתאים לכל לקוח את המסרים עם המוצרים שהוא באמת אוהב ומתעניין ובכך להוציא את מקסימום הרכישות מכל לקוח. מה אפשר לעשות? וואו עולם ומלואו!
הלקוח התחיל רכישה ולא סיים? מייל נטישת עגלה
“היי נורית, בטח משהו צץ, תרצי לסיים את הרכישה?”, אין יותר פשוט וקל מהמייל הזה. הוא מחזיר את הלקוחות לעניינים, מוודא שבאמת עשיתם את מיטב המאמצים ושומר את הלקוחות שלכם תמיד עם יד על הדופק.
הלקוח רכש? מזל טוב! תחילתו של מסע מופלא
מי אמר מסע לקוח באיקומרס ולא קיבל? ברגע שהלקוח רוכש הוא נכנס למסע לקוח, אתם יכולים להציע לו מוצרים משלימים (קרוסייל), להציע לו להגדיל את סל הרכישה (אפסייל), או לנסות להציע לו שירותים אחרים שאתם נותנים- התקנה, שילוח, או כל שירות אחר שקשור לשירות המקורי.
שירותיות כאג’נדה
כשהכל נעשה מתוך מערכת להגברת מעורבות, קל להגדיל מכירות בשופיפיי, ויותר קל לתת חווית שירות טובה. תוכלו להוציא סמסים תפעוליים שמודיעים ללקוח שהמוצר עבר לשלב האריזה, אחר-כך שהמוצר יצא עם שליח אל הכתובת, לאחר מכן סקר על החוויה ועל טיבו של המוצר. אם הביקורת חיובית, אפשר להתחיל מסע לקוח של תוכן על מוצרים משלימים, או לשלוח לכתיבת ביקורת חיובית. אם הביקורת שלילית, להקפיץ התראה שתאפשר לכם לחזור ללקוח בהקדם לפני שהמצב מחמיר.
לפעמים בניה שלמה של מותג מבוססת על תהליכי שירות, שימוש באוטומציות ישירות ממערכת מרקטינג אוטומיישן תאפשר לכם להחזיק מחלקת שיווק ומחלקת שירות במקביל, כשבפועל רק מערכת אחת עובדת בשבילכם.
להדליק את התנור: חימום לידים
טוב, זה לא באמת תנור, אלא יותר מערכת שעושה את זה בשבילכם. אבל בכל זאת, לפעמים לאתר שלכם בשופיפיי מגיעים מבקרים שעדיין לא סגורים על עצמם. אולי במרבית הפעמים. הם רוצים לעבור תהליך מסוים שבסופו הם ישתכנעו שאתם המקום הנכון לבצע בו את הרכישה, התהליך הזה יכול להיות 24 שעות ויכול להיות גם חודש ימים. בסופו, הלקוח ירכוש אליכם אמון בתור התחלה, אחר כך הוא כבר ירכוש את המוצרים.
איך תהליך כזה נראה בפועל? בדרך כלל לקוח הנרשם אצלכם לניוזלטר באתר, באותו רגע נכנס לתהליך אונבורדינג. הוא מתחיל לקבל כל מיני סוגים של מסרים. בהתחלה זה יכול להיות ברוכים הבאים, עם סיפור קצר על המותג ואיך הכל התחיל. המייל השני יכול להיות מעבר לסרטון בו לקוחות אמיתיים ממליצים עליכם, או אפילו סרטון תדמיתי. בהמשך, מייל עם כל המוצרים הכי נמכרים ולקראת הסוף קופון הנחה שמאפשר ללקוח לקבל את המחיר בדיוק כשהוא השתכנע. ככה מחממים לידים והופכים אותם ללקוחות.
מה הקשר? זה הכל הקשר!
להגדיל מכירות בשופיפיי אומר במילים אחרות, ליצור קשרים אישיים עם קהל הלקוחות. נכון, לנוכחות הראשונית במדיה יש חשיבות רבה, אבל הנוכחות תתפוס תאוצה ברגע שיהיו לכם קהל לקוחות חוזר שמחפש אקטיבית את המותג שלכם. בניית הקשר עם הלקוחות היא זו שתהפוך את מערכת היחסים הזו למתמשכת, היא זו שתמקסם את המכירות ותגרום לקהל להיות מעורב והיא זו שבסוף תקבע את העתיד של החנות שלכם.
כדי לבסס את הקשר עם הלקוחות שלכם תצטרכו תשתית יחסים חזקה, תוכלו לעשות זאת בעזרת אקטיב טרייל. תתחילו עם 30 ימי ניסיון, משם אולי תסיימו עם 20 שנות אקטיב טרייל כמו לקוחות אחרים:)